וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים ערביים הסירו שמם מרשימת יחימוביץ': "לא נשאלנו על כך"

21.5.2017 / 19:52

יומיים לפני הבחירות להסתדרות, אב ובנו שאיישו מקומות בכירים ברשימת הבית החברתי הסירו מועמדותם, מה שעשוי להצביע על מעמד הסיעה במגזר: "נראה שחיפשו מועמדים בכוח". ועדת הבחירות: "הוגשו יותר מ-200 בקשות הסרה". יחימוביץ': "זו תוצאה של לחץ ואיומים"

ראובן קסטרו

(יחימוביץ' בריאיון לתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון)

יו"ר מרחב נצרת לשעבר בהסתדרות, זיאד עודה, ובנו טארק, איישו את המקום הראשון והשלישי ברשימת הבית החברתי של שלי יחימוביץ' בבחירות להסתדרות – אלא שיומיים לפני הבחירות שלחו מכתב לוועדת הבחירות וביקשו להסיר את עצמם. מוועדת הבחירות בראשות שלמה אביטן, נמסר להם במענה כי שמם הוסר וכי "בקשה זו מצטרפת לעשרות בקשות מאנשים שונים ברחבי הארץ שגילו לתדהמתם כי הם מופיעים ברשימה של סיעת הבית החברתי מבלי שנשאלו על כך". דובר ועדת הבחירות הוסיף כי "יותר מ-200 בקשות להסרת מועמדות מסיעת הבית החברתי הגיעו לוועדה".

לדברי זיאד עודה, הוא כלל לא ידע שהוא מועמד. "הייתי יו"ר מרחב ההסתדרות בעבר, אני עכשיו בפנסיה. אני בכלל מרשימת עוגנים, שהיא היום בראשותו של אבי ניסנקורן", אמר. "הופתעתי לגלות את השם שלי ברשימתה ללא ידיעתי, ואני כמובן לא מקבל את זה, שלחתי מכתב לוועדת הבחירות המרכזית בהסתדרות שיסירו את השם שלי, אני לא מועמד שלה". בקשתם של השניים מצטרפת לרשימת שמות לא קצרה של מועמדים שביקשו להסיר את שמם, ובהם יהודה מאיר, יפה מזרחי, שמעון וקנין, שמואל חי, אדוארד מאירוב, אורי פדידה, לבנה דבח ויוסף בוסקילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישור הסרת שמות המועמדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסע הבחירות שלה, סיירה יחימוביץ' לא אחת במוקדים במגזר הערבי וטענה כי היא משקיעה בגיוס קולות. העובדה כי שני מועמדים בולטים מהמגזר טוענים כי שמם שורבב לרשימה בניגוד לרצונם ומסירים אותו, מציפים סימן שאלה גדול בנוגע להתנהלות הסיעה ולפופולריות שלה בקרב המגזר הערבי.

יו"ר סיעת חדש בהסתדרות, דחיל אבו זיאד, אמר כי נראה ש"חיפשו שמות של מועמדים בכוח". "הכנו את הרשימה שלנו בסיעת עוגנים, שכוללת את כל נצרת והיישובים הסמוכים במרחב. לעומת זאת, ברשימה היריבה לא כללו מועמדים מהיישובים הסמוכים, אלא בעיקר מועמדים מהעירייה וסייעות גננות. אני מכבד אותם מאוד, אבל זה נראה כאילו חיפשו שמות של מועמדים בכוח", אמר. על מועמדותם של שני בני משפחת עודה, אמר: "זאת הפתעה גמורה, שברשימה שמכבדת את עצמה, מועמדים בכירים מסירים את מועמדותם יומיים לפני הבחירות. זה מראה בעיקר אי אמון. אנחנו ממשיכים בעבודה כדי להשיג תוצאות טובות גם במרחב, גם בנעמת. יש לניסנקורן קבלות והוא מייצג נאמנה את ציבור העובדים וזה יתבטא ביום הבחירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישורת האחרונה של הבחירות. יחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמטה של יחימוביץ' נמסר: "בעקבות לחץ ואיומים הסירו בודדים את שמם מרשימת הבית החברתי. מרשימת עוגנים הוסרו עשרות רבות אשר נרשמו ללא ידיעתם. ביום שלישי ייפסק שלטון הג'ובים, האיומים והפחד ויתחיל עידן חדש של דאגה לעובדים ולא לקומץ מקורבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully