וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגעתי כדי לתת לו סטירה": האזינו לעדות מטרידיו של ראש אכ"א

21.5.2017 / 18:28

מלבד ההפגנה מחוץ לביתו של אלוף אלמוז בידי חרדים, הקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS חושפת כי זו אינה הפעם הראשונה שראש אגף כוח אדם הוטרד. "התחלנו לצעוק, ירקתי על ידו והוא קילל אותי ואמר שאלך לצבא"

עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

ההפגנה ביום שישי נגד ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, מחוץ לביתו בכפר תבור והכרזות נאצה שהופצו נגדו, גררו גינויים מצד בכירים בצה"ל ובמערכת הפוליטית. ואולם, מהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS עולה כי זו אינה הפעם הראשונה, ואלמוז היה חשוף בתקופה האחרונה להטרדות נוספות. בהקלטה מובאת עדותו של משה איראם, פעיל קיצוני נגד גיוס לצה"ל, ולפיה באחד מהשבועות האחרונים הגיע עם אדם נוסף לכפר מגוריו של אלמוז ובין היתר ירק ותכנן לסטור לו.

"הייתי בכפר תבור כדי למחות במוטי אלמוז ראש אכ"א שם רשעים ירקב על זה שהוא מענה יתומה", סיפר איראם, כשהוא מתייחס למעצר של בחורה חרדית שהשתמטה משירות צבאי. "ביררנו אצל עורך-דין שהוא (אלמוז) בחתימה אחת יכול לשחרר אותה בלי בעיות או לסדר ועדה דת והוא מתעקש".

מוטי אלמוז, דובר צה"ל. דובר צה"ל
אלמוז/דובר צה"ל

איראם מעיד כי בא בערב שבת לתבור כדי לנסות לדבר עם אלמוז על כך: "אמרנו לנהג שיוריד אותנו ליד בית הכנסת עם התיקים. הבית כנסת היה סגור. נשארנו בחוץ ובדיוק בבית כנסת הזה, שאלתי מישהו באמצע קבלת שבת אם מוטי אלמוז מגיע. הוא אמר לי שכן עם כיפה קטנה לבנה והוא הראה לי איפה הוא יושב". הוא גם מודה כי התייעץ עם אדם נוסף אם לסטור לראש אכ"א: "שאלתי אם לתת לו סטירת לחי אחרי התפילה או באמצע התפילה והוא אמר לי שלא כדאי".

בהקלטה, שפורסמה ב"קו במערכה", קו מידע טלפוני שמפעילים אנשי "הפלג הירושלמי", זרם חרדי-ליטאי שמוביל את המאבק נגד הגיוס, ממשיך איראם לספר מה אירע אחרי התפילה. "היה אפשר לדבר איתו יפה", אמר, "והוא התנהג אלינו כמו אל כלבים והתחלנו לצעוק וירקתי בפניו על ידו וכשעשיתי את זה הוא אמר לי מילת ניבול פה, שזה לא חידוש אבל קצת מוזר לאדם מכובד שיגיד את זה כמו שמדברים הפרחחים ברחוב ולא נחה דעתו עד שהוא קילל אותי את הקללה הכי גדולה שאלך לצבא".

איראם , כך לפי העדות, נשאר באזור לאורך השבת כולה: "עצרו אותנו כמה מטורפים, אני המשכתי ללכת, ישנו בחצר, היו שם חתולות וכלבים. היה שמח. הוא (אלמוז) ממונה על ידי כוח אגף אדם והוא יודע שיש אלפי חילונים מובטלים והם מגייסים עוד בשביל להשמיד את החרדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שנתלתה מחוץ לביתו של אלמוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי חרדים קיצונים חילקו כרזות נאצה נגד אלמוז מחוץ לביתו. על כמה מהן נכתב: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". המשטרה פתחה בחקירה, ואף שברשתות החברתיות פורסם תיעוד מהאירוע, עד כה לא נעצרו חשודים במעשה. שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה את האירוע ואמר כי מדובר בחציית קו אדום במאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל וההסתה נגד קצינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לאירוע בישיבת הממשלה ואמר כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההתקפות הללו. מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, הם הגורם היחיד שמבדיל בין גורל עמנו בעבר, לבין העתיד המובטח שלנו היום. צה"ל מגן על כל אזרחי ישראל, לרבות הפלג הקטן והקיצוני הזה שכופר במדינת ישראל ובצבא העם ושאינו מייצג את הציבור החרדי. אני מצפה מכל מנהיגי הציבור להוקיע את הדברים הללו ואת ההסתה הזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה איראם, שהטריד את האלוף אלמוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully