וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר שנות מאסר לאדם שבדה גיוס תרומות לגלעד שליט וגנב מיליון שקל

21.5.2017 / 14:47

בית המשפט גזר את העונש הכבד על רונן בר-שירה שהורשע בקבלת 1.24 מיליון שקלים, שאותם גייס במרמה בין היתר למטה המאבק לשחרור החייל גלעד שליט, שיקום נזקי השריפה בכרמל ולמען ילדי שדרות. בדיון התפרץ לעבר השופט: "הרגת לי את החיים"

צילום: גלי גינת, וואלה!NEWS

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) עשר שנות מאסר על רונן בר-שירה, שהורשע בקבלת 1.24 מיליון שקלים, שאותם גייס במרמה בין היתר למטה המאבק לשחרור החייל גלעד שליט, לשיקום נזקי השריפה בכרמל, ולמען ילדי שדרות. בר-שירה הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות ואיסור הלבנת הון; אך זוכה משני אישומים זניחים יחסית. בנוסף לכך, הורשע בר-שירה בניסיון לגייס במרמה 380 אלף שקלים, מהלך שלא התממש.

שופט המחוזי בני שגיא כתב בגזר הדין כי "כבר עשרות שנים שרונן בר שירה אינו מלח הארץ כפי שתיאר את עצמו, אלא אדם שהפך את הנוכלות למקצוע". השופט סירב לבקשת עיכוב הביצוע שהגיש עורך דינו של בר שירה, והוא התפרץ לעברו באולם: "הרגת לי את החיים".

כתב האישום נגד בר-שירה, בן 58 מבאר שבע, הוגש ב-2011. לפי הנטען, בר-שירה פנה לתורמים שונים ואמר להם כי הוא מגייס כספים עבור מטרות נעלות. הוא הורשע בעבר בשלושה תיקים, שכוללים 36 מקרים של קבלת מרמה בנסיבות מחמירות ושני מקרים של גניבות בידי מורשה, שבגינם נשלח למאסר בפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו פיזר את ישיבת הקואליציה: שרים לא רצו להגיע לטקס של טראמפ
ממשיכים להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי
שריפה משתוללת באתר בנייה בטיילת בתל אביב; שלושה נפגעו קל משאיפת עשן

הורשע בקבלת מאות אלפי שקלים במרמה במסווה של תרומות לשחרור שליט ולנפגעי אסון הכרמל. מערכת וואלה! NEWS
"אינו מלח הארץ". בר-שירה בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

הסעיף הראשון בכתב האישום נוגע לגיוס כספי התרומות עבור מטה המאבק למען שליט. ביוני 2010 הציג בר-שירה את עצמו בפני המטה כמי שיכול לגייס תרומות בהיקף נכבד. לאחר שהחל שיתוף הפעולה בין הצדדים, פנה לתורמים פוטנציאליים בבקשה לתרום כסף עבורו. כך גייס למשל מעו"ד יעקב וינרוט, פרקליטה של משפחת נתניהו, עשרת אלפים שקלים; מאיש העסקים רוני דואק עשרת אלפים שקלים; מבית ההשקעות אלטשולר-שחם 36 אלף שקלים; מקרן רש"י 18,720 שקלים; מקרן משפחת ארקין עשרת אלפים שקלים; וכן מגופים וארגונים שונים. את כל הסכומים הללו הוא שלשל לכיסו הפרטי.

סעיף האישום השני נוגע למרמה של תושבי קיבוץ בית אורן, שהיו הנפגעים העיקריים מהשריפה בכרמל. לאחר הדליקה פנה בר-שירה אל יו"ר ועד הנהלת הקיבוץ, טלי שינה, ואל יו"ר ההנהלה הכלכלית, ברק ניר, וטען בפניהם שביכולתו לדאוג לתרומות בהיקף של מיליוני דולרים עבור שיקום הנזקים שנגרמו לקיבוץ.

בר-שירה אמר כי לצורך קבלת התרומות יהיה עליו לשלם מאה אלף שקלים למתווכים מטעמו, המגייסים את התרומות בחו"ל, והבטיח כי אם סכום זה ישולם לו על ידי הקיבוץ - יועברו אליו כספי התרומה תוך 35 ימים. נציגי הקיבוץ מסרו לו את מלוא הסכום, בהעברה בנקאית לחשבונו. כמה זמן לאחר מכן הודיע בר-שירה לנציגי הקיבוץ כי השיג תרומה בסך שישה מיליון דולרים מהמיליארדר האוסטרלי פרנק לואי, ולשם כך יזדקק למאה אלף שקלים נוספים. שוב הועבר אליו מלוא הסכום והוא שלשל אותו לכיסו. הוא ניסה להונות באופן דומה מושב נוסף שנפגע בשריפה, אך נכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully