וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פיזר את ישיבת הקואליציה: שרים לא רצו להגיע לטקס של טראמפ

ראש הממשלה זעם על כוונת השרים כחלון, רגב ולוין לא להגיע ופיזר את הישיבה. לאחר מכן הוציא הנחיה כי הנוכחות בטקס חובה. מוקדם יותר ערכו הרשויות הרלוונטיות חזרה גנרלית לקראת נחיתת האייר פורס 1

צילום באדיבות דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיזר היום (ראשון) בזעם את ישיבת ראשי הקואליציה משום שחלק מהשרים לא מתכוונים להגיע לקבלת הפנים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שינחת מחר בנמל התעופה בן גוריון. לאחר שהתברר כי חלק מהשרים, בהם משה כחלון, מירי רגב ויריב לוין, אינם מתכוונים להגיע לטקס, כעס ראש הממשלה והוציא הנחיה כי הנוכחות בטקס תהיה חובה.

עד אמש לא היו אמורים השרים להשתתף בטקס בנתב"ג, שהיה מתוכנן לכלול רק שירת המנונים ומשמר כבוד. אך במהלך סוף השבוע הוחלט להרחיב את הטקס ולכלול בו גם נאומים של טראמפ ונשיא המדינה ראובן ריבלין, ואתמול קיבלו שרי הממשלה הזמנה להשתתף באירוע. עם זאת, לא צוינה בה שהנוכחות חובה.

חלק מהשרים הביעו תרעומת על כך שהם נדרשים להגיע ועל ההמתנה הארוכה בשמש שלה הם יידרשו עד תחילת הטקס. לבקשת הצוות האמריקני המכין את הביקור, בטקס לא יתקיימו לחיצות ידיים, כפי שנעשו בביקור הנשיא ברק אובמה. "לא יכול להיות שצריך להמתין שלוש שעות בשביל לשמש תפאורה. אין לשרים תפקיד בטקס מלבד מלהיות קהל. אפילו בלחיצות הידיים הם יימצאו מאחור", אמר גורם בלשכת אחד השרים.

לקריאה נוספת:
60 כלי רכב, לימוזינות ואופנועי משטרה: כך תיראה שיירת טראמפ
מקווה להשאיר את הדרמה בוושינגטון: טראמפ יוצא אל המזרח התיכון
טראמפ נועד עם שורת מנהיגים ערבים בסעודיה: "יש לנו הרבה במשותף"

חזרה גנרלית בנתב"ג לקראת ביקורו של ברק אובמה, מרץ 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנות לקראת בואו של אובמה בנמל התעופה בן גוריון, 2013/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כמו כן, נעשה שינוי נוסף בלוח הזמנים כמעט ברגע האחרון. ארוחת הערב שתוכננה במלון "המלך דוד" לשר הביטחון והמשלחת האמריקנית המורחבת בוטלה. במקומה מתוכננות פגישות בפורום יותר מצומצם בין בני שיח רלוונטיים.

הבוקר בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי ידון מחר עם נשיא ארצות הברית טראמפ בביקורו בישראל "בדרכים לקדם את השלום". עוד אמר נתניהו כי ביקורו של טראמפ הוא "היסטורי" וכי "אזרחי ישראל מחכים לקראתו בזרועות פתוחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
ההכנות בעיצומן/ראובן קסטרו

24 שעות לפני שמטוס האייר פורס 1 של נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ ינחת לביקור ראשון בישראל, קיים היום משרד החוץ ביחד עם רשות שדות התעופה, משרד הביטחון וצה"ל חזרה גנרלית אחרונה לפני הנחיתה המיועדת. אף שעד לרגע זה טרם נסגר לוח הזמנים המלא לנחיתה, בנמל התעופה כבר מתכוננים ביחד עם מסדר צבאי מלא וטקס קבלת פנים עם סגל א' של המדינה.

בין היתר נוטלים חלק באירוע אנשי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד הביטחון, צה"ל וגורמים נוספים. הנחיתה תתקיים תחת אבטחה כבדה של המשטרה ומערכת הביטחון כולה, ובין היתר צפוי להיחסם כביש 1 בשל נסיעת פמלייתו של טראמפ לירושלים. טראמפ צפוי להתקבל מחר על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא צפוי לשאת נאום בנתב"ג.

תת-ניצב עמי אשד, סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אמר כי הארגון יעשה "את כל המאמץ לצמצם את סגירת הצירים כדי לאפשר המשך אורח חיים סדיר". בועז גולדברג, סגן ראש אגף התנועה, הדגיש כי המשטרה תסגור את כביש 1 מרגע שטראמפ ינחת בנתב"ג ועד שימריא ממנו לירושלים, וכך גם בדרכו חזרה.

חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
המסוקים שילוו את ביקור טראמפ בירושלים, היום/ראובן קסטרו

אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן) במשרד הביטחון, המופקד על עריכת טקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב בנמל התעופה בן גוריון, השלים את ההכנות לביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית. כחלק מההכנות נבנה בשדה התעופה מתחם מאובטח המותאם למאות מוזמנים, אח"מים ובעלי תפקידים וכ-300 עיתונאים מישראל ומהעולם.

במרכז רחבת הטקס הוצב שטיח אדום באורך 80 מטרים, טריבונה עם 250 מקומות ישיבה, במה למאות עיתונאים וצלמים, במת צלמים, במת נאומים, מתחם לעשרות ניידות שידור, מגדלי צילום ותאורה, אוהל לעיתונאים וחפ"קים לבעלי התפקידים. ברחבת הטקס יוצבו מאות דגלי ישראל וארצות הברית ומאות זרי פרחים. דגש מיוחד יושם על תחום הבטיחות, על מנת להבטיח את ניהולו התקין של הטקס.

ראש חטיבת ההפעלה והשליטה במשרד הביטחון, דודו חן, מסר כי "מרגע קבלת המשימה, אגף המבצעים במשרד הביטחון פועל מסביב לשעון על מנת להבטיח שהאירוע יתקיים באופן מופתי, הן ברמת ההכנה והן ברמת הביצוע. גם בביקורי נשיאים קודמים ובביקור האפיפיור, משרד הביטחון הופקד על המבצע המורכב ואנשי המקצוע שלנו צברו ניסיון רב בביקורי אח"מים. ננהל את המבצע ברגישות ובמקצועיות מרגע נחיתת המטוס הנשיאותי ועד לעזיבתו את ישראל".

חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
החזרה הגנרלית של הדגלנים בנתב"ג/ראובן קסטרו
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
מאות דגלים יוצבו בנתב"ג/ראובן קסטרו

לאחר הנאום, ימריא טראמפ במסוקו לירושלים, שם ייוועד עם ריבלין במעונו. בהמשך ייפגש נתניהו במעונו הרשמי ויסעד ביחד עם רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, ורעייתו של טראמפ, מלניה טראמפ.

קודם לכן יבקר טראמפ בעיר העתיקה. מחר צפוי טראמפ להמשיך לבית לחם, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מחר הוא גם צפוי לבקר ביד ושם ולשאת נאום במוזיאון ישראל.

ביקור טראמפ: צפו במפה האינטראקטיבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר נועד טראמפ עם שורת מנהיגים ערבים בריאד, במסגרת ביקורו הרשמי בערב הסעודית הפותח את מסעו באזור. לאחר פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הוא הביע תקווה כי יבקר בקרוב בקהיר. "אגיע למצרים, נקבע זאת בלו"ז בקרוב", אמר. טראמפ אף שיבח את מקבילו המצרי. "הוא עושה עבודה תחת הנסיבות המאתגרות", הוסיף. בהמשך היום ייפגש עם אמיר קטאר ובכירים נוספים.

קודם לכן נועד נשיא ארצות הברית עם מלך בחריין, ואמר כי היחסים בין המדינות יתהדקו בזמן הקרוב. "המדינות שלנו מחזיקות ביחסים נהדרים, על אף שהיה קצת מתח. אבל לא יהיה עוד מתח עם הממשל הזה", אמר הנשיא בתום פגישתו עם חמד בן עיסא אל-חליפה. לדבריו, המדינות רואות עין בעין בנושאים רבים. "אנחנו בדרך ליחסים ארוכי-טווח. אני מצפה לזה בכיליון עיניים – יש לנו הרבה דברים במשותף", אמר.


(עדכון ראשון 12:00)

חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
נתב"ג, היום/ראובן קסטרו
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
נתב"ג, היום/ראובן קסטרו
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
גלעד עדין עושה חזרות אחרונות/ראובן קסטרו
אימון הנחתת מסוקים במתחם התחנה בירושלים לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ 21 במאי 2017. נועם מושקוביץ
אימון המסוקים שילוו את ביקור טראמפ בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
אימון הנחתת מסוקים במתחם התחנה בירושלים לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ 21 במאי 2017. נועם מושקוביץ
אימון המסוקים שילוו את ביקור טראמפ בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
הנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ בביקור בריאד, ערב הסעודית, מאי 2017 REUTERS. רויטרס
טראמפ ורעייתו בסעודיה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully