וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסוק בהכנות לטראמפ: נתניהו דחה את ההחלטה על שר התקשורת

21.5.2017 / 0:25

למרות שעל פי חוק מחר צריך ראש הממשלה להכריע בסוגיית מינוי קבוע לשר התקשורת, אחרי התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה הוחלט לדחות את ההחלטה עד אחרי ביקור הנשיא האמריקני

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, השבוע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכריע בסוגיית מינוי שר התקשורת הבא רק ביום ראשון בעוד שבוע – כך הודיעה הערב לשכתו. ההסבר לדחייה בהחלטה היא ההכנות לביקורו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בישראל. "ראש הממשלה נתניהו עסוק בהכנות לביקור הנשיא טראמפ, ולכן יקבל את ההחלטה בנוגע למינוי שר התקשורת עד יום ראשון הבא", נמסר בהודעה. "החלטה זו של ראש הממשלה התקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה".

מוקדם יותר השבוע דווח כי ראש הממשלה הציע לשר התיירות יריב לוין את תפקיד שר התקשורת, לקראת תום תקופת הכהונה הזמנית של בן סיעתו צחי הנגבי בתפקיד. נתניהו מחויב למנות לתפקיד שר במינוי קבוע, והציע את התפקיד ללוין בנוסף על תיק התיירות שבו הוא מחזיק מתחילת הקדנציה, ולא במקומו – אולם לוין סירב להצעה.

עוד בוואלה! NEWS:
שעון החול אוזל: נתניהו בדרך לאבד את ה"בייבי" שלו - ומחליפו לוט בערפל
תיק סרנה: "הפוסט פארודי, ברור שנתניהו לא עצר טרמפים בכביש 1"
נתניהו על סגירתה הפתאומית של רשות השידור: "דרך לא מכובדת"

ישיבת ממשלה 14 במאי 2017. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/רויטרס

לאחר הבחירות ב-2015, התעקש נתניהו להשאיר בידיו את תיק התקשורת, אולם בחודש פברואר הוא העביר אותן באופן זמני לידי הנגבי, על רקע עתירות לבג"ץ. בעתירות נדרשה הפסקת כהונתו של נתניהו כשר התקשורת בשל ניגוד עניינים, לנוכח יחסיו עם המיליארדר ארנון מילצ'ן, מבעלי ערוץ 10 ואחד מהגורמים המרכזיים בחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

לאחר שנחשפו קשריו של נתניהו עם מילצ'ן במסגרת חקירת תיק 1000, ולאור הגילויים על קשריו של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס במסגרת חקירת תיק 2000, הוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד המשך כהונתו בתפקיד – האחת, מטעמו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, והשנייה על ידי התנועה לאיכות השלטון.

תקופת הכהונה של הנגבי מוגבלת לשלושה חודשים - המסתיימים מחר

בעקבות העתירות, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה כי יתקשה להגן על המינוי בבג"ץ, ונתניהו החליט להפקיד את התיק באופן זמני בידיו של הנגבי. ואולם, תקופת מילוי מקום של שר מוגבלת לשלושה חודשים בלבד, ועל פי החוק, לא ניתן להאריכה והיא תפוג מחר.

לפני כחודשיים, על רקע משבר תאגיד השידור הציבורי, פנה יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פנה שוב ליועץ המשפטי לממשלה ודרש ממנו להטיל על נתניהו מגבלות אישיות ולמנוע ממנו כל עיסוק בתחום התקשורת. עם זאת, אביחי מנדלבליט קבע כי "מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully