וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מרגלית: "נתניהו ביקש לעצור את העברת השגרירות לירושלים"

המועמד לראשות מפלגת העבודה טען באירוע שבתרבות כי ראש הממשלה הוא שסיכל את היוזמה להעברת השגרירות, חרף הסכמת טראמפ לעשות זאת. ח"כ פרץ: "נתניהו גרם לכל ראש מועצה ביהודה ושומרון לחשוב שהוא הבוס של טראמפ"

צילום: רויטרס

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) האשים הבוקר (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטרפוד היוזמה להעביר את שגרירות ארצות הברית בארץ מתל אביב לירושלים. מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ייחס את הדברים לבכירים אמריקנים.

"אני אומר בוודאות, משיחות עם בכירים בבית הלבן, מהצוות של טראמפ, מי שסיכל וביקש לעצור את היוזמה להעברת השגרירות לירושלים הוא נתניהו עצמו, על אף שטראמפ הסכים לעשות זאת עוד בתחילת הקדנציה".

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
שוחח עם "בכירים בבית הלבן". מרגלית/ניב אהרונסון

ח"כ עמר בר-לב, המתמודד אף הוא על ראשות העבודה, טען באירוע שבתרבות בבאר שבע כי בימין אחראים לספק שהטילו בממשל האמריקני בזיקה בין הכותל המערבי לישראל. "לסיסמאות הימין יש מחיר, והמחיר הוא שיועציו הקרובים של טראמפ כבר מטילים ספק אם הכותל המערבי הוא שלנו. זאת התוצאה של הימין התאוותני, של נתניהו ובנט, שמתעקשם שמחנה פליטים שועפט זה ירושלים ובסוף אנחנו נאבקים על הכותל המערבי", אמר בר-לב.

מועמד נוסף לראשות העבודה, השר לשעבר אבי גבאי, אמר כי "ביקור טראמפ הוא כרוניקה של כישלון ידוע מראש. טראמפ זרק לנתניהו כפפה ואמר לו בעצם תסתדרו ביניכם. נתניהו לא הרים את הכפפה ועכשיו לא נותר לנו אלא לחכות שטראמפ יגיד לנו מה לעשות. נתניהו הולך נגד אתוס היוזמה הציוני, זה כישלון ניהולי שלו".

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
גבאי: "טראמפ זרק כפפה לנתניהו"/AP

ח"כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר שנמצא גם הוא במרוץ, אמר כי "טראמפ, בדרכו המיוחדת, כבר אמר איך הוא רואה את הדברים. אבל יותר מכל דבר הוא אמר לנתניהו: תחליט - מדינה אחת או שתי מדינות - אבל תחליט. נתניהו נטע אשליות וגרם לכל ראש מועצה מקומית ביהודה ושומרון לחשוב שהוא הבוס של טראמפ ולכל ראש מפלגה קטנה בקואליציה לחשוב שהוא מנהל הממשל החדש".

פרץ הבטיח כי "אם נתניהו יתקדם לעבר הסדר מדיני, אנחנו נמנע מהימין הקיצוני להפיל אותו. ניתן לו רשת ביטחון עד הבחירות, בלי תנאים ובלי תיקים".

ח"כ ציפי לבני אמרה בפורום הכלכלי העולמי בירדן כי "למדינות ערב יש תפקיד קריטי בקידום התהליך, קיימת הזדמנות אזורית שאסור להחמיץ. טראמפ הבהיר שהוא רוצה דיל, עכשיו זה גם מבחנם של כל המנהיגים באזור".

מהליכוד נמסר בתגובה: "עצוב לראות שבפריימריז לראשות מפלגת העבודה אין מועמד אחד שיכול להצביע על הישגיו והמלחמה ביניהם היא מי ימציא וימחזר יותר שקרים על ראש הממשלה נתניהו. זה לא יעזור להם, כי הציבור מבין היטב שאף אחד מהם לא יוכל להתחרות במנהיגותו של ראש הממשלה נתניהו בשמירה על ירושלים ובהגנה על ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 14:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully