וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מגיע לערב הסעודית, רוחאני זכה בבחירות | כותרות השבת

הנשיא האמריקני חנך את ביקורו במזה"ת ונחת בסעודיה, שם חתם על עסקת נשק בשווי 110 מיליארד דולר. עם המראתו, "הניו יורק טיימס" דיווח כי אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי "קומי הפסיכי" יקלו על החקירה נגדו

טראמפ חתם על עסקת נשק עם ערב הסעודית בשווי 110 מיליארד דולר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם עם ערב הסעודית על הסכם סחר בנשק בשווי 110 מיליארד דולר בעת ביקורו במדינה - כך הודיע היום (שבת) הבית הלבן. הסכמי הסחר בין המדינות עמדו במרכז ביקורו במדינה, שהחל הבוקר, ופותח את סיורו של הנשיא במזרח התיכון.

בהצהרה הרשמית נמסר כי "העסקה הביטחונית מפגינה באופן הברור ביותר את המחויבות של ארצות הברית לשותפות עם ערב הסעודית ועם בעלות בריתה ממדינות המפרץ, מרחיבה את ההזדמנויות עבור חברות אמריקניות באזור ותיצור עשרות אלפי משרות נוספות במפעל הביטחון האמריקני".

מי שחתמו על ההסכם, בטקס שבו השתתף גם המלך, היו סגן יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שמשמש גם שר ההגנה ושר החוץ טילרסון. שווי העסקה הוא 380 מיליארד דולר לעשור הקרוב, 110 ממנה עכשיו. היא כוללת ייצור מקומי של 150 מסוקי קרב מדגם בלאק הוק וכן טנקים מדגם אברמס, ספינות קרב, סוללות פטריוט ותחמושת.

דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו

טראמפ אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ולשגריר הרוסי סרגיי קיסליאק בפגישתו עמם בחדר הסגלגל בבית הלבן בתחילת החודש כי פיטורי ראש הבולשת הפדרלית (FBI) – שננקטו יום לפני – "הפחיתו הרבה מהלחץ" שהיה עליו – כך עולה ממסמך שסיכם את הפגישה ונחשף אמש בעיתון "ניו יורק טיימס".

"הרגע פיטרתי את ראש ה-FBI, הוא היה משוגע, ממש פסיכי", אמר טראמפ לפי הממסך, שהוקרא לכתב העיתון בידי גורם אמריקני. "התמודדתי עם לחץ רב בגלל רוסיה. אבל עכשיו זה מאחוריי", הוסיף. הוא ציין גם כי הוא לא נמצא תחת חקירה.

הבחירות באיראן: רוחאני הביס את יריבו השמרן וזכה בכהונה שנייה

בתום מערכת בחירות סוערת, נבחר נשיא איראן המכהן חסן רוחאני לתקופת כהונה נוספת. על פי התוצאות שפורסמו היום (שבת), יום לאחר ההצבעה, רוחאני זכה ביותר מ-57% מהקולות, ואילו יריבו המרכזי, איש הדת השמרני איברהים ראיסי זכה בפחות מ-39% מהקולות. כבר בשעות הלילה הודו השמרנים בכישלונם, אף שהדגישו כי מדובר בניצחון עבור המשטר, במיוחד נוכח שיעור ההצבעה הגבוה שנרשם – כ-73% – בין שיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר שנרשמו בבחירות לנשיאות במדינה.

שיעור הצבעה זה הוצג על ידי השמרנים כביטוי ללגיטימציה הנרחבת לה זוכה המשטר האסלאמי בקרב אזרחיו. המחנה הפרגמטי, לעומת זאת, הזדרז לחגוג את הניצחון ולהציגו כביטוי לאמון הציבור ברוחאני, ולתמיכה במדיניות הרפורמיסטית אותה הנהיג בארבע השנים האחרונות.

אולימפיאקוס ניצחה 78:82 את צסק"א בחצי גמר הפיינל-פור בכדורסל

הקבוצה של יאניס ספרופלוס חזרה הערב מפיגור דו-ספרתי מול צסק"א מוסקבה, ונגד מרבית הסיכויים והפרשנים ניצחה עם 78:82 דרמטי ועלתה לגמר הפיינל פור, שם תחכה לפנרבחצ'ה.

הפתיחה היתה שייכת, לקבוצת הפאר הרוסית, שנשענה על דקות מצוינות של מילוש תאודוסיץ' ונאנדו דה קולו וכבר הוליכה ב-13 הפרש. אלא שאת אולימפיאקוס של השנים האחרונות אי אפשר לשבור. לאחר שניצחה את צסק"א בחצאי הגמר של 2013 ו-2015 ובגמר של 2012, הערב שוב הראתה שאופי אי אפשר ללמד. ואסיליס ספאנוליס, שהיה חלש למשך שלושת הרבעים הראשונים, התעורר במאני טיים וסגר עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully