וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש מחווארה: הפלסטיני צועד לפני שההמון ורכב המתנחל מתרחקים

19.5.2017 / 19:07

התיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מטיל ספק ברגע הירי ואף בזהות היורה. בווידאו ניתן לראות פלסטיני בחולצה אדומה, שלדברי הפלסטינים הוא ההרוג בתקרית, מתהלך ברחוב, שניות לפני שהמתנחל נוסע אל מחוץ לזירה

צלמים זמניים מורשים

חקירת האירוע בחווארה, שבו תושב ההתנחלות איתמר הותקף בידי מפגינים פלסטינים ופתח בירי, נמצאת בעיצומה, כאשר אמש הגיש (חמישי) המתנחל תלונה במשטרה ושטח את גרסתו לאירוע. לדבריו, הוא חש בסכנת חיים ולכן נאלץ לירות. בתיעוד שפורסם אתמול נראה כי המתקפה עליו בוצעה לאחר שפגע בכמה מפגינים שהקיפו את רכבו, אולם, תיעוד חדש שהגיע לידי וואלה! NEWS מגלה את שאירע כשהדרך פונתה ורכב המתנחל הצליח להימלט ממנה. בתקרית החריגה נהרג צעיר פלסטיני ונפצע צלם עיתונות של סוכנות הידיעות אי-פי.

כפי שניתן לראות בתיעוד החדש, מיד לאחר שפגע המתנחל במפגינים הגיע למקום ג'יפ צבאי ונעמד בצמוד לכלי הרכב שהותקף. החיילים החלו לירות גז לעבר המפגינים, שהתרחקו מכלי הרכב. בהמשך נראה צעיר פלסטיני לבוש בחולצה אדומה, שעל פניו לא נראה בין התוקפים, צועד בצד שמאל של המסך ולדברי הפלסטינים, זה הצעיר שנהרג מכדור בראשו. שניות ספורות לאחר שנעלם מהמסך, זז אמבולנס הסהר האדום שחסם את דרכו של המתנחל והוא נמלט במהירות מהמקום.

לקריאה נוספת:
תקרית הירי בחווארה: נהג האמבולנס שחסם את הדרך ופלסטיני נוסף נעצרו
מתנחל ניסה להימלט מניסיון לינץ' בחווארה - וירה למוות בפלסטיני

תקרית הירי בחווארה: תיעוד חדש מהזירה מעלה שאלה – האם המתנחל הוא זה שביצע את הירי הקטלני?. מערכת וואלה! NEWS
הנהג היה צריך לירות דרך החלון האחרוי או הצדדי-אחורי של רכבו כדי לפגוע בפלסטיני/מערכת וואלה! NEWS

כעת, מתמודדים החוקרים עם השאלה העוסקת בצורך בירי בשלב שבו המפגינים התרחקו מהרכב וסכנת החיים לא הייתה רלוונטית. עד כה לא היה ניתן לראות בתיעודים השונים את רגע הירי. אם הפלסטיני עם החולצה האדומה הוא אכן ההרוג, כפי שטוענים פלסטינים, עולה השאלה מודע בוצע הירי בשלב זה.

כמו כן, עולה השאלה אם המתנחל שהותקף הוא זה שביצע את הירי הקטלני. אם הוא אכן פגע בפלסטיני הרי שהירי בוצע רגעים ספורים לפני שהוא עזב את המקום והיה צריך לירות דרך החלון האחורי או הצדי-אחורי של רכבו. בנקודה זו עולה השאלה אם גורם אחר ירה. נכון לעכשיו בצה"ל טוענים כי החיילים ירו רק אמצעים לפיזו הפגנות, אך תחקיר האירוע נמשך. במשטרה ממשיכים גם הם בחקירת האירוע ובודקים מי ביצע את הירי והאם מדובר בירי תקין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
התקרית בחווארה, אתמול/רויטרס
ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
התקרית בחווארה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully