וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה משתוללת זה שלושה ימים בבריכות חמצון באשדוד: "ריח בלתי נסבל"

תושבי חבל יבנה ויישובים באזור העיר נאלצים להסתגר בבתיהם בשל העשן הכבד שגרם בשעות הבוקר לרמות זיהום אוויר חריג. צוותי כיבוי שפועלים לכיבוי השריפה מזרימים מי קולחין על מנת לחנוק את הלהבות

דוברות כב"ה

תושבי העיר אשדוד וחבל יבנה סובלים זה שלושה ימים מריחות נוראיים עקב שריפה שפרצה בסמוך לבריכות החמצון הישנות בעיר, שאינן פעילות. השריפה החלה ביום רביעי כאשר פסולת הקבורה מתחת לאדמה החלה לבעבע ולעלות באש והעשן שפלטה נישא ברוח לכיוון צפון וגרם לזיהום אוויר כבד. 16 רכבי כיבוי ו-50 לוחמי אש פועלים משעות הבוקר (שישי) בסיוע שתי מכליות של פיקוד העורף להשתלטות על השריפה.

צוותי הנדסה פועלים להפיכת הקרקע על מנת להביא לדעיכת האש, אך לדברי הכוחות בשטח זו מתרחשת בקצב איטי. בנוסף מזרימים צוותי הכיבוי מי קולחין מצינור שחובר למתקן השאיבה העירוני על מנת לגרום להצפת האזור במים - במטרה שאלה יחלחלו אל הפסולת הבוערת ויגרמו לחניקת העשן.

בשעות הבוקר הורה המשרד להגנת הסביבה לתושבי חבל יבנה שלא לצאת מבתיהם עקב העשן הכבד שאפף את האזור ותוצאות חריגות של מדידות זיהום אוויר באזור. בהמשך הוסרה ההנחיה שלא לצאת מהבתים אך התושבים נקראו להימנע משהייה שלא לצורך באזורים שבהם מורגש ריח כבד של עשן.

פעולות לכיבוי השריפה בבריכות החמצון באשדוד, 19 במאי 2017. דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
פסולת שנקברה מתחת לאחת הבריכות החלה לבעור ולפלוט עשן. צוותי הכיבוי בזירת השריפה, היום/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
פעולות לכיבוי השריפה בבריכות החמצון באשדוד, 19 במאי 2017. דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
הצוותים פועלים לחניקת הפסולת הבוערת. צינור מי הקולחין בזירת השריפה/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
שריפה בבריכות החמצון באשדוד, 19 במאי 2017. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
"לא פותחים חלונות בבתים". זירת השריפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

"אנחנו סובלים מריח מסריח כבר כמה ימים", סיפרה אורית, תושבת אשדוד. "אנחנו לא פותחים חלונות בבתים, הריח חריף מאוד. אנחנו מקווים שזה יגמר כמה שיותר מהר, זה בלתי נסבל". למועצת גן יבנה הגיעו אתמול עשרות טלפונים מתושבי המקום שהתלוננו על הריח שמגיע מאשדוד. התושבים התלוננו על סחרחורות, על אוויר מזוהם, ועל כך שילדיהם סובלים. "זה פשוט לא הגיוני מה שקרה פה אתמול", אמר דוד, המתגורר ביישוב. "ענן של סירחון וזיהום אוויר היה מעל גן יבנה, התושבים סבלו מסחרחורות ולא הבינו מה פשר הדבר. היום המצב כבר יותר טוב, אבל עדיין ישנם ריחות חזקים".

ברוך ובר, מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, הסביר כי השריפה החלה שלשום בבריכה אחת ומאז דילגה לשתי בריכות נוספות ואתמול בשעות אחר הצהריים התעצמה. לדבריו, ההחלטה על הזרמת מי הקולחין התקבלה בהתייעצות עם נציב שירות הכבאות שערך סיור במקום ובעצת הכוחות בשטח. "מהרגע שהקולחין התחילו לזרום למקום, המצב השתפר דרמטית", אמר. "רמת זיהום האוויר ירדה וכרגע הרוח שמשנה את כיוונה היא זאת שגורמת למטרדים ביישובים".

פעולות לכיבוי השריפה בבריכות החמצון באשדוד, 19 במאי 2017. דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
כוחות הכיבוי בשטח, היום/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
פעולות לכיבוי השריפה בבריכות החמצון באשדוד, 19 במאי 2017. דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
פעולות כיבוי השריפה, היום/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully