וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד נגד הליכוד: "לא ישימו לנו מסקינגטייפ על הפה"

19.5.2017 / 17:09

שרת המשפטים התייחסה לחילוקי הדעות בין מפלגתה לראש הממשלה נתניהו, לקראת ביקורו של הנשיא טראמפ, והבהירה: "נבחרנו כדי להביע עמדות ברורות, נדאג שלא תוקם מדינה פלסטינית". גורם בליכוד: "התנהגות ילדותית וחסרת אחריות"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (שישי) לחילוקי הדעות בין מפלגתה, הבית היהודי, לראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד על רקע ביקורו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל ובגדה המערבית. "נבחרנו כדי להביע עמדות ברורות", אמרה שקד, באירוע "שישי תרבות" בבית קריניצי ברמת גן בהנחיית העיתונאי אטילה שומפלבי, "לא ישימו לנו מסקינגטייפ על הפה".

שקד הבהירה כי "לא כל הבעת עמדה היא ניגוח ולא נכון להפוך דברים לאישיים. זה עניינים אידיאולוגיים, וזה תפקידנו". בימים האחרונים החליפו הבית היהודי והליכוד מהלומות בנוגע לדרישה, שהוצגה בעיקר מטעמו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, להסיר כל שיח על הקמת מדינה פלסטינית מנושאי הדיון עם טראמפ בעת ביקורו הרשמי בישראל, שיחל ביום שני.

גורם בליכוד הגיב על דברי שקד ואמר כי "אין שום חילוקי דעות ובטח שלא מהות. מה שיש פה זה אך ורק סיבובים פוליטיים בשקל וחצי, התנהגות ילדותית והתנהלות חסרת אחריות שמזיקה לאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

איילת שקד בטקס מינוי קאדים בטקס הנשיא. נועם מושקוביץ
"לא חושבת שיש כרגע תכנית מגובשת לממשל האמריקני". שקד/נועם מושקוביץ

"לא נבחרנו כדי לחמם כיסא, אלא כדי לממש מדיניות ברורה ולדאוג שלא תוקם מדינה פלסטינית", הבהירה שקד, שטענה גם כי תמשיך לפעול להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל ממשכנה הנוכחי בתל אביב לירושלים. לדבריה, "אם ראש הממשלה אמר שהוא פעל לשם העברת השגרירות, אני בהחלט מאמינה לו".

שקד העריכה כי "לא חושבת שיש כרגע תכנית מגובשת לממשל האמריקני" בנוגע לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, והוסיפה: "הנשיא הזה שונה, ולא מהמילייה הוושינגטוני הקלאסי. הוא בא מבחוץ עם ראש פתוח ואהבה גדולה לישראל, וחיבור לימין הישראלי". לטענת השרה שקד, "לא הייתי רוצה שהביקור של טראמפ יסתיים בהצהרות בומבסטיות, אלא שיהיה ביקור נימוסין חיובי, שמטרתו איחוד בין שלוש הדתות והעמקת הקשר בין המדינות".

שקד התייחסה גם למפת הביקור שפרסם אתמול הבית הלבן, שלא כללה את שטחי הגדה המערבית, רצועת עזה ורמת הגולן. "אני מקווה שמדובר בבורות ולא במדיניות", הבהירה. היא הוסיפה, בהתייחסות לדיווחים על מידע מודיעיני מסווג שהגיע מישראל וטראמפ הדליף לבכירים ברוסיה: "היחסים בין ישראל לארצות הברית עמוקים ומבוססים על שיתוף פעולה מקצועי ואידיאולוגי. אם יש דברים שצריך לשפר, נשפר".

(עדכון ראשון: 13:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully