וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימין, שמאל - ושוויון מגדרי: ממשלת מקרון שוברת את חוקי הפוליטיקה

19.5.2017 / 14:41

עם שרת הגנה, פעיל זכויות סביבה כשר האנרגיה וממשלה פרו-אירופית חוצת מפלגות, נשיא צרפת החדש מנסה לקיים את הבטחות הבחירות שלו, לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא. למען אחת מהן - המלחמה בטרור - הוא ביקר חיילים המוצבים במאלי שבמערב אפריקה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כפי שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות, נשיא צרפת החדש עמנואל מקרון פועל במאמץ לשנות את הפוליטיקה המסורתית וממשלתו החדשה היא המגוונת ביותר שראתה הרפובליקה מעודה. בכך הוא קורא תיגר על המפלגות המסורתיות, שתקפו את המינויים לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא – שבהן צפויה מפלגתו הטריה של מקרון לגרוף הישגים ניכרים. עד אז, ממשיך מקרון לעצב את מדיניות החוץ שלו, ואחרי שנפגש השבוע עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין, הגיע היום (שישי) למאלי, וביקר כוחות צרפתיים המוצבים שם.

מאז שהושבע לנשיאות ביום ראשון, מקרון פעל במרץ ובחר באדואר פיליפ, חבר המפלגה השמרנית, כראש ממשלתו. ממשלתו מורכבת באופן שווה מ-18 שרים ושרות, אם כי הגברים קיבלו את המשרות הבכירות יותר. לתפקיד הקריטי של שר האוצר, שיצטרך לקדם את הרפורמות שמתכנן הנשיא בן ה-39 בשוק העבודה, נבחר ברונו לה מר, גם הוא חבר המפלגה הרפובליקנית השמרנית ותומך נלהב באיחוד האירופי ובשוק החופשי.

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון הכריז על ראש ממשלה חדש: פוליטיקאי שמרן ממפלגת הימין
מקרון הושבע לנשיא צרפת: "יש לנו תפקיד בשמירה על החירות בעולם"
לוחמת שוורים, מתמטיקאי מחונן וטייס קרב: מועמדי מקרון לפרלמנט

נשיא צרפת עמנואל מקרון מציג את ממשלתו החדשה, 18 במאי 2017. רויטרס
תשעה שרים ותשע שרות. מקרון וממשלתו, אתמול/רויטרס

לתפקיד שר החוץ מונה ז'אן איב לה דריאן, ששימש שר ההגנה בממשל הסוציאליסטי הקודם ומקורב לנשיא לשעבר פרנסואה הולנד. הוא יוחלף על ידי סילבי גולאר, חברת הפרלמנט האירופי, שמוכרת יותר בבריסל מאשר בפריז. ז'ראר קולום, ראש העיר הוותיק והסוציאליסטי של ליון, ישמש שר הפנים. פרנסואה ביירו, שהתמודד פעמים רבות בבחירות לנשיאות כמועמד המרכז והשנה תמך במקרון, יהיה שר המשפטים.

מקרון הבטיח לכלול בממשלתו גורמים מהחברה האזרחית, ומינה את פעיל זכויות הסביבה ניקולא אולו לתפקיד השר להגנת הסביבה, שאמון גם על סוגיות האנרגיה. לנוכח הסתייגותו משימוש באנרגיה גרעינית, צנחו מניות חברת האנרגיה הממשלתית EDF, שעוסקת בעיקר בהפקת חשמל מכורים גרעיניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא מאלי איברהים אבובכר קייטה, גאו, 19 במאי 2017. רויטרס
המצב הביטחוני במדינה מתדרדר. מקרון והנשיא איברהים קייטה, היום בגאו, מאלי/רויטרס

אחרי ישיבת הממשלה הראשונה שהתקיימה אתמול, מקרון יצא לביקור מדיני במאלי, שם פגש היום בתור המפקד העליון של הצבא את כוחותיו המוצבים במדינה המערב-אפריקנית, שסובלת מהידרדרות במצב הביטחוני, חרף התערבותה של צרפת לפני יותר מארבע שנים.

מקרון, חסר הניסיון בדיפלומטיה בינלאומית, הבטיח כי המלחמה בטרור תהיה אחד מיעדיו המרכזיים, ברקע הפיגועים שהרעידו את צרפת בשנתיים וחצי האחרונות. הוא נפגש עם נשיא מאלי בעיר גאו, שם מוצבים כ-1,600 חיילים צרפתים, והבטיח את מחויבותה של צרפת לביטחונן של מושבותיה לשעבר באזור.

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully