וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים חילקו כרזות נגד ראש אכ"א מחוץ לביתו: "סופך - כמו של היטלר"

קבוצת חרדים קיצונים הפגינה נגד גיוס לצה"ל ופיזרו כרזות נאצה נגד מוטי אלמוז: "שורף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ". האלוף קרא "לנקוט ביד קשה" נגד המסיתים. ליברמן: "חציית קו אדום". איזנקוט: "לא נירתע"

צלמים זמניים מורשים

קבוצת חרדים קיצונים חילקה היום (שישי) כרזות נאצה נגד ראש אגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, מחוץ לביתו בכפר תבור. על כמה מהם נכתב: "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". המשטרה פתחה בחקירה. שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה את האירוע ואמר כי מדובר בחציית קו אדום במאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל וההסתה נגד קצינים.

"מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר נשמתו בעבור בצע כסף, עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ – צבא השמד? סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו", נכתב. עוד נכתב בפנייה לאלמוז: "דע לך! כי אית דין ואית דיין" - "יש דין ויש דיין" בארמית. "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל, שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א".

עוד בוואלה! NEWS:
בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים; נתניהו: "אירוע מתועב"
תיעוד: בלש התחזה לחרדי במאה שערים - ועצר שמונה תוקפים
יום הזיכרון בבני ברק: "גם לחללי צה"ל החרדים מגיע קדיש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צבא השמד". הכרזות שפוזרו היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי תושבת המקום, עשרות התקבצו מחוץ לביתו של ראש אכ"א. "הבוקר עצר ליד ביתו של ראש אכ"א מיניבוס מלא חרדים דוברי יידיש. הם הציצו לביתו וצעקו 'רוצח, געוואלד!' בקולי קולות". לדבריה, הם "צעדו ברחוב ופיזרו פשקווילים ובהם איחולים שקשורים להיטלר ואושוויץ. קשה להירגע מזה. כמובן שהוזעקו כל גורמי הביטחון הרלוונטים, אבל המפגינים הסתלקו במהירות".

אלמוז הגיב להפצת הכרזות נגדו ואמר כי האמירות שהופיעו עליהן חמורות ויש לגנותן. לדבריו, צה"ל אינו חסין מביקורת אך יש צורה ודרך לבטא אותה. "הפלג הירושלמי חושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק וצריך לנקוט מולו יד קשה", אמר אלמוז בהתייחסו לפלג החרדי הקיצוני המוחה בחודשים האחרונים נגד גיוס בני ישיבות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר כי "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו, היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום". לדבריו, "אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז".

גם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, גינה את המתקפה. הוא שוחח עם אלמוז, ומסר: "אני קורא לרשויות אכיפת החוק לפעול על מנת לשים ידם על האחראים למעשה המכוער". לדברי איזנקוט, "מפקדי צה"ל וחייליו ימשיכו לעשות למען ביטחון אזרחי ישראל ולא ירתעו מהתקפות מסוג זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תא"ל מוטי אלמוז הועלה בדרגה ונכנס לתפקיד ראש אכ"א, ינואר 2017. דובר צה"ל
"אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו". אלמוז בטקס כניסתו לתפקיד, בינואר/דובר צה"ל

שר הפנים אריה דרעי גינה את חלוקת כרוזי ההסתה ואמר כי הם "חמורים ומקוממים ביותר". לדבריו, האחראים למעשה הם "שוליים של הציבור החרדי" ויש להוקיעם. עוד אמר דרעי כי מפיצי הכרוזים "חצו את כל הקווים האדומים".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הוסיף כי הוא "מחזק את ידי ראש אכ"א ומשפחתו, שמותקפים בידי קומץ של קיצונים מסיתים שאיבדו כל קשר לערכי היהדות". לטענתו, "ההשוואה בין צה"ל למשרפות אושוויץ היא לא רק מטורפת, היא גם פלילית. מי שתוקף כך את אלופי המטכ"ל צריך להישלח לכלא".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב גם הוא לפרסום הכרזות. "‏ראש אכ"א, מוטי אלמוז, קצין מצטיין ומפקד למופת", מסר. "על השר לביטחון פנים והמשטרה למצוא את המסיתים ולפרק את הקומץ הקיצוני ללא חת וללא הגבלת משאבים".

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully