וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מינוי התובע המיוחד פוגע במדינה, תירוץ להפסד הדמוקרטים"

19.5.2017 / 0:23

נשיא ארה"ב תקף את ההחלטה למנות תובע מיוחד לחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה והכחיש כי קרא לראש ה-FBI המודח להפסיק את החקירה. עם זאת, סנאטור רפובליקני בכיר אמר בתום תדרוך עם סגן התובע הכללי: "זו עשויה להיות חקירה פלילית"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (חמישי) כי ההחלטה למנות תובע מיוחד לחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה "פוגעת במדינה" ונראית כמו "תירוץ של הדמוקרטים להפסד שלהם". זאת במקביל להאצת החקירה, שלפי סנאטורים מתמקדת בין היתר גם באפשרות של שיבוש הליכי חקירה.

טראמפ, שאמר את הדברים בטרם פגישתו בבית הלבן עם נשיא קולומביה, הוסיף כי ההחלטה "מראה שאנחנו מדינה לא מאוחדת ויש לנו דברים חשובים לעשות. זה מראה שאנחנו לא מאוחדים כמדינה וזה דבר רע".

אתמול בלילה הודיע משרד המשפטים כי ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר יהיה התובע המיוחד בחקירה, שגרמה לטלטלה בבית הלבן. מאז החליט טראמפ להדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי בשבוע שעבר, צצו דיווחים שלפיהם הנשיא ניסה לשכנע אותו עוד בפברואר להפסיק את החקירה, לאחר פיטוריו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין.

במהלך מסיבת העיתונאים עם חואן מנואל סנטוס, הכחיש זאת טראמפ ואמר כי היה סבור שפיטורי קומי יזכו בתמיכה דו-מפלגתית. לדבריו, ההחלטה על ראש FBI חדש תתקבל בקרוב. אחד המועמדים המובילים הוא הסנאטור והמועמד לנשיאות לשעבר ג'ו ליברמן, שהיה חבר המפלגה הדמוקרטית.

עוד על הטלטלה בבית הלבן
רוחות הסערה לא מרעידות את הכיסא: הדרך הארוכה להדחת טראמפ
טראמפ: אפילו לאובמה וקלינטון לא מינו תובע מיוחד חרף פשעיהם

נושא: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קולומביה, 18 במאי 2017. רויטרס
ימים לא קלים עוברים על ממשלו. טראמפ, אמש/רויטרס

במקביל, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר בתום תדרוך עם סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין כי "המסר שלקחתי מהשיחה הוא שצריך להתייחס לזה כמו מה שעלול להיות חקירה פלילית. אני מציע לנשיא לכבד את זה. קלינטון שכר עורך דין פרטי. אם הייתי הנשיא הייתי מתעסק בהגנה על המדינה". הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל אמר כי התובע המיוחד מולר מנהל חקירה פלילית, שבודקת בין היתר אם היה שיבוש של החקירה.

החלטת משרד המשפטים, שככל הנראה תפסה בהפתעה את הבית הלבן, זכתה לשבחים מצד חברי קונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים. "הנשיא זכאי להביע את דעתו אבל אנחנו מדינת חוק", אמר הסנאטור מרקו רוביו, כשנשאל בנושא הטענות של הנשיא כי ההחלטה על מינוי התובע המיוחד היא "חלק מציד המכשפות הפוליטי הגדול ביותר בהיסטוריה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
מסבך את הממשל. פלין לצד פוטין באירוע של רשת RT/צילום מסך, רשת RT

במסגרת החקירה, ועדת המודיעין בסנאט ביקשה מקומי להעביר לידיה את המזכרים שחיבר לאחר פגישותיו עם טראמפ ומהבית הלבן הקלטות של השיחות ביניהם. זאת אחרי דיווח בניו יורק טיימס שלפיו באחד המזכרים כתב קומי כי הנשיא ביקש ממנו להבטיח לו את נאמנותו, ואיומיו של טראמפ כי "כדאי לקומי לקוות" שאין הקלטות של השיחות ביניהם.

לפי עוד דיווח בניו יורק טיימס, פלין כבר חשף בפני צוות הקמפיין של טראמפ בינואר - מוקדם יותר ממה שהיה ידוע - כי הוא נתון לחקירה פדרלית עקב עבודתו כלוביסט של ממשלת טורקיה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. למרות זאת, טראמפ מינה אותה לתפקיד, אם כי פיטר אותו כעבור 24 ימים אחרי שלא אמר אמת בדבר קשריו עם רוסיה.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully