וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות חרדיות פוטרו משיקולי צניעות: "יש השפעה אפילו בגיל הרך"

19.5.2017 / 0:28

בהוראת הרב שמואל אוירבך, החליף מוסד לימודי חרדי במודיעין עילית גננות במלמדים גברים: "אין שאלה על גננת כזו או אחרת, אלא של השקפה יסודית. כל מציאות של גננות לבנים היא חדשה שלא קיבלנו כמותה בעבר"

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
נתן את ההוראה. הרב שמואל אוירבך/ראובן קסטרו

מוסד לימודים חרדי במודיעין עילית פיטר לאחרונה גננות שניהלו גני ילדים, ומינה במקומן "מלמדים" גברים בהוראת מנהיג "הפלג הירושלמי", הרב שמואל אוירבך. ההסבר לפיטורים, כך לפי מכתב שנשלח להורי הילדים בגן, נובע מסיבות של צניעות: "אין לשער את המשמעות של כל השפעה (של הגננות על הילדים, י"א) אפילו בגיל הרך והיסודי הזה".

מדובר בתלמוד תורה "דעת זקנים" המנוהל על ידי הפלג הירושלמי, זרם חרדי ליטאי שמנהיג הרב אוירבך. הרב, בן 85, אינו מקבל את מרותו של המנהיג הליטאי המרכזי הרב אהרון שטיינמן, וידוע בגישתו הקיצונית בסוגיית הגיוס לצה"ל. מנהלי המוסד התייעצו עם הרב אוירבך בתקופה האחרונה, ולטענתם "כבר לפני זמן רב" התקבלה ההחלטה להחליף גם את הגננות בגן קטנים במלמדים.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה סביב אי-השמעת ההמנון באוניברסיטה העברית: "שיא התרפסות"
מדד האלימות נגד מורים נחשף: 8% הוטרדו מינית בידי תלמידים, 5% הוכו
משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר וההורים נותרו בחוסר ודאות

בתים במודיעין עילית, אוקטובר 2012. טלי מאייר
מודיעין עילית/טלי מאייר

במכתב הבהרה שנשלח בימים האחרונים להורים נמסר כי "הגננות מיוחדות מאד במעלתן, באהבת תורה וביראת שמים שמכניסים ללב הילדים ואין בהם שום סירכא (טריפה, י"א)". עם זאת, המנהל מציין כי תשובת הרב אוירבך "הייתה חד משמעית" לפיה צריך להחליף את הגננות במלמדים גברים, ובמכתב ציטטו את דבריו לפיהם יש בכך בעיה של צניעות.

"כל מציאות של גננת לבנים הינה מציאות חדשה שלא קיבלנו שכמותה בשנים קדמוניות, ואין לשער את המשמעות של כל השפעה, אפילו דקה בגיל הרך והיסודי הזה, ודעתו ברורה להעמיד מלמדים יראי השם במקום הגננות", נכתב בשמו של הרב אוירבך. המנהל שקיבל פניות מהורים, ובעקבותיהן הבהיר את החלטתו הדגיש כי "אין כאן שאלה טכנית על גננת כזו או אחרת, ונתונים כאלו ואחרים - אלא של השקפה יסודית".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully