וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור טראמפ: לא תתקיים פגישה משולשת עם נתניהו ואבו מאזן

18.5.2017 / 20:04

גורם ישראלי אישר כי שלושת המנהיגים לא ייפגשו במהלך ביקור הנשיא באזור בשבוע הבא. מוקדם יותר אמר בכיר אמריקני כי הנשיא לא החליט בסוגיית העברת השגרירות לירושלים, ויכריע בנושא רק לאחר שובו לארצות הברית

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

גורם ישראלי אישר הערב (חמישי) כי לא תתקיים פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך ביקורו של האחרון באזור, בשבוע הבא.

בימים האחרונים נפוצו דיווחים לגבי פגישה בין שלושת המנהיגים, במהלך ביקורו של טראמפ, על מנת לקדם את התהליך המדיני. על פי דיווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, אבו מאזן שוחח על כך עם טראמפ בפגישתם האחרונה בוושינגטון. היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, הרברט מקמאסטר, ענה בתשובה לשאלה בנושא כי "זה יהיה תלוי בנשיא ובמנהיגים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשגריר בארצות הברית רון דרמר נועדו אחר הצהריים עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא לאזור, לפגישת הכנה לביקור.

לקריאה נוספת בנושא
ביקור טראמפ: "הנשיא לא יודיע על העברת השגרירות לירושלים"
שדה תעופה בגדה ואתר נופש בים המלח: דרישות הפלסטינים מטראמפ

טראמפ במהלך נאומו בטקס האזכרה הלאומי של קציני השלום במדשאות הבית הלבן. רויטרס
טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר היום, אמר גורם אמריקני רשמי כי טראמפ טרם החליט בנושא העברת השגרירות בישראל, והוא לא יכריע בסוגיה עד אחרי ביקורו. זאת בניגוד לדיווחים אתמול בכלי תקשורת אמריקניים, שלפיהם טראמפ החליט שלא להעביר את השגרירות לירושלים, ולמעשה הפר את אחת מהבטחת הבחירות המרכזיות שלו בשלב זה.

בסוכנות הידיעות בלומברג דווח אתמול כי טראמפ מעוניין להימנע ממהליכים מתריסים שעלולים "להרחיק את הפלסטינים משיחות השלום". עוד אמר הבכיר כי הממשל צופה דיונים מבטיחים הן עם הרשות הפלסטינית והן עם ישראל במהלך ביקורו הקרוב באזור.

העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים גרמה למחלוקת בתוך הממשלה בישראל, כששר החינוך נפתלי בנט קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להפעיל לחץ על טראמפ בנושא. נתניהו, מצדו, טען כי הוא קרא לטראמפ למלא את ההבטחה במהלך הפגישה שלהם בבית הלבן בחודש פברואר, ולשכתו אף פרסמה באופן חריג תמלול משיחתם כדי לנסות ולהדוף את הדיווח ברשת פוקס ניוז, שלפיו נתניהו עצמו הזהיר מפני המהלך.

"אנחנו חושבים שזה לא יהיה צעד חכם בשלב זה", אמר הבכיר לבלומברג. "היינו מאוד ברורים בעמדה שלנו ובמה שהיינו שמחים לראות בפועל, אבל אנחנו לא רוצים לעורר פרובוקציות לאף אחד, כשכולם משחקים ממש יפה".

השבוע נכנס שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, לתפקידו באופן רשמי, לאחר שהפקיד בידי הנשיא ראובן ריבלין את כתב ההאמנה שלו. במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים, שב והדגיש בפניו נתניהו את רצונו להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים מתל אביב.

(עדכון ראשון: 16:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully