וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחל שהותקף באבנים וירה למוות בפלסטיני: "ראיתי את המוות בעיניים"

18.5.2017 / 18:15

תושב איתמר נקלע להפגנה ורכבו נרגם באבנים. הוא ירה לעבר המפגינים, גרם למותו של אחד מהם ופצע אחד נוסף: "חזרתי מקניות ברמי לוי, כמעט עשו בי לינץ'". תיעוד חדש מהזירה מראה את הנהג פוגע במפגינים שמנסים לחסום את דרכו

צילום: ארגון חוננו, עריכה: יאיר דניאל, ניב מעוז

המתנחל שירה היום (חמישי) למוות בפלסטיני סמוך למחסום חווארה, לאחר שנקלע להפגה ורכבו הותקף באבנים, אמר כי פעל מתוך הגנה עצמית. "ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'", אמר תושב איתמר. פלסטיני נוסף, צלם של סוכנות הידיעות אי-פי, נפצע בינוני מהירי.

בסרטון מזירת האירוע, נראה רכבו של הנהג דורס כמה מהמפגינים שחסמו את דרכו, בעת שניסה להימלט מההמון שהתאסף סביבו. אמבולנס שהגיע למקום חסם אף הוא את נתיב התנועה.

היורה, אב לשמונה ילדים, שחזר את התקיפה: "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו, התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך ה', למזלי הצלחתי להיחלץ משם ולהגיע הביתה בשלום, אני מודה לקב"ה על הנס הגדול".

ההרוג הוא מועתז שמסה, בן 21, שנפצע אנוש מהירי וכעבור זמן קצר נקבע מותו. מג'די א-שתיה, צלם של סוכנות הידיעות אי-פי, נפצע בינוני.

ראשוני. סינק של היורה בלינץ' בחווארה. מערכת וואלה! NEWS
"למזלי הצלחתי להיחלץ משם". המתנחל שהותקף וירה למוות בפלסטיני/מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב של המתנחל במהלך האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

רעייתו אמרה לאחר המקרה כי היא שמחה שהוא נגמר כך. "ברוך ה' שהסיפור נגמר ככה, גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שניסו לעשות לו לינץ'. הילדים שלנו בני 7 חודשים עד 13, חלקם יודעים מה קרה. אנחנו מודים לקב"ה על הנס הזה שנעשה לנו היום".

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג את המתנחל אמר כי "באזור חווארה היה אירוע בטחוני חמור ביותר, כאשר תושב איתמר נתקל בהמון זועם שהתקיף את הרכב שלו. הם זרקו עליו בלוקים וניפצו את השמשות, עשו כמעט לינץ'". לדבריו, "הבחור הצליח למרבה המזל לירות ולהיחלץ מהמקום. אנחנו כרגע בתחנת משטרת אריאל על מנת להגיש תלונה ולבקש ממשטרת ישראל למצוא את התוקפים ולהעמיד אותם לדין על מנת שאירועים כאלה לא ישנו".

האירוע החל בהפגנה של כ-200 פלסטינים ליד חווארה, שיידו אבנים לעבר הציר. הישראלי נקלע לעימותים, כשרכבו נרגם באבנים, ללא יכולת להימלט, ופתח בירי לעבר המפגינים. לטענתו, המפגינים ניסו להוציא אותו ממכוניתו, הוא חש סכנת חיים ולכן ירה לעברם.

(עדכון ראשון: 16:25)

אחד הרכבים שנפגעו בלינץ' בחווארה 18 במאי 2017. חיים טפס, תצפית TPS
כלי הרכב של המתנחל שהותקף/תצפית TPS, חיים טפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully