וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אפילו לאובמה וקלינטון לא מינו תובע מיוחד חרף פשעיהם

18.5.2017 / 15:00

נשיא ארה"ב תקף את החלטת משרד המשפטים למנות את ראש ה-FBI לשעבר כתובע מיוחד לחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה, שממשיכה להסתעף. לדבריו, "זהו ציד המכשפות הפוליטי הגדול ביותר בהיסטוריה"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את ההחלטה של משרד המשפטים למנות תובע מיוחד לחקירת קשרי ממשלו לרוסיה. "אפילו לקלינטון ולאובמה לא מינו תובע מיוחד למרות פעולותיהם הלא חוקיות הרבות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "זה ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

הלילה מונה ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר לתובע מיוחד, אחרי הדיווחים שלפיהם טראמפ הפציר בראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי להפסיק את החקירה לאחר שהחליט לפטר את היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין. מאז הדחתו של קומי בשבוע שעבר גברו הקריאות למינוי תובע מיוחד לחקירה, והחלטת משרד המשפטים התקבלה בברכה משני צדי המפה הפוליטית.

הכרזת משרד המשפטים תפסה בהפתעה את הבית הלבן, כשטראמפ דווח על כך רק לאחר שסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין חתם על ההחלטה. התובע הכללי ג'ף סשנז פסל את עצמו מהחקירה מוקדם יותר השנה אחרי שנחשף כי נפגש עם השגריר הרוסי בוושינגטון סרגיי קיסלאק ולא גילה זאת במהלך השימוע בסנאט.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: אנשי טראמפ דנו עם רוסיה בהקמת ערוץ חשאי בינו לבין פוטין
"מנמיכים ציפיות": בכירים ישראלים מיואשים מתיאום ביקור טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בטקס של משמר החופים בניו יורק, מאי 2017. רויטרס
לא ידע על החלטת משרד המשפטים. טראמפ/רויטרס

ה-FBI והקונגרס מנהלים חקירה סביב קשרי הקמפיין של טראמפ עם רוסיה, ואתמול קראה ועדת המודיעין בסנאט לקומי להגיע להעיד בפניה בשבוע הבא - כמו גם להעביר לידיה את כל המזכרים והמסמכים שיש בידיו הנוגעים לפגישותיו עם טראמפ ולחקירה.

סוכנויות המודיעין בארצות הברית סבורות כי רוסיה ניסתה להתערב לטובתו של טראמפ במהלך הבחירות, בין היתר באמצעות פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית. טראמפ ומוסקבה מכחישים זאת נחרצות. הנשיא נקלע לשערורייה נוספת השבוע, כשדווח בכלי תקשורת אמריקניים כי

גורמים אמריקניים טענו בפני רויטרס כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין ויועצים אחרים קיימו 18 התקשרויות עם גורמים רוסיים בשבעת החודשים האחרונים של המרוץ לנשיאות. באחת השיחות נידונה אפשרות לכינון קשר עוקף הסוכנות לביטחון לאומי בין טראמפ לנשיא ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully