וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקירה הסעירה את מושב אלישמע: "הכתובת על הקיר, אין ביטחון"

18.5.2017 / 14:15

מזכ"ל התנועה הקיבוצית טוען שהאירוע, שבו נפצע קשה גבר בן 50 כשנאבק עם פורצים, נגרם בגלל אכיפה לקויה של תופעת הפשיעה החקלאית: "אנחנו זועקים חודשים שפגיעה בחיי החקלאים היא עניין של זמן"

צילום: איתן אלחדז TPS, עריכה: יאיר דניאל

הרוחות סוערות במושבי השרון בעקבות אירוע הדקירה אתמול (רביעי) במושב אלישמע שבאזור, שבו נפצע גבר כבן 50 באורח קשה במהלך עימות עם פורצים. "הכתובת הייתה על הקיר. האירוע הוא תוצאה של היעדר ביטחון מתמשך", סיפר גורם ביטחון מאחד המושבים באזור. לטענתו, "תושבי המושבים חשופים בכל יום לעבירות רכוש ופריצות. אנחנו מרגישים שאין טיפול הולם מצד המשטרה, ולכן אין לנו עוד אמון בה".

המשטרה ממשיכה לחקור את התקרית, לאחר שכתובת "אטבח אל-יהוד", לפי עדי ראייה, התגלתה בזירה והפצוע סיפר כי הדוקרים היו ערבים. בתחילה, נחקר האירוע כשוד שהסתבך. טרם נעצרו חשודים, וצו איסור פרסום הוטל על פרטי הפרשה.

לקריאה נוספת:
חשד: בן 50 הפתיע פורץ בדירתו בשרון - ונפצע קשה מדקירות
הדקירות בשרון: כתובת "אטבח אל-יהוד" נמצאה בזירה
"הודענו שהסורים נלחמים; אני מודה שזו לא אמת": כך הוחלט על כיבוש הגולן

אירוע דקירה באלישמע 17 במאי 2017. מגד גוזני
זירת האירוע באלישמע, אתמול/מגד גוזני

האירוע התרחש על רקע פרסום דוח מבקר המדינה ביום שלישי, שבו נמצאו ליקויים בהתמודדותה של משטרת ישראל עם תופעת הפשיעה החקלאית. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, טען כי קיים קשר ישיר בין הממצאים העולים מהדוח לבין האירוע באלישמע. "נמצאו ליקויים חמורים שלצערנו לא תוקנו מדוח קודם שיצא לפני עשור, ונקבע כי קיים 'מחסור חמור בכוח אדם למניעת פשיעה ואוזלת יד קשה בנושא מצד הרשויות האחראיות'", אמר. "חודשים אנחנו זועקים כי פגיעה בחייהם של החקלאים היא רק עניין של זמן, והאירוע אתמול באלישמע מוכיח זאת לצערנו".

לטענתו, "הדוח מוכיח פעם נוספת שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, משטרת ישראל והעומד בראשה, מפקירים את חקלאי ישראל. אם השר לביטחון הפנים לא יודע להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, עליו להתפטר מתפקידו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אירוע דקירה באלישמע 17 במאי 2017. ראובן קסטרו
כוחות הביטחון בזירת האירוע באלישמע, אתמול/ראובן קסטרו

גורם הביטחון סיפר כי אירועים מסוג זה הפכו לשכיחים בשנים האחרונות במושבים הממוקמים לאורך קו התפר בשרון, ולכן התושבים החלו לפעול בעצמם. "בעקבות המצב הקמנו בשנה האחרונה יחידת ביטחון מקומית, שמתנדבים בה כמאה איש יוצאי יחידות קרביות. במקרה שמתרחש אירוע חריג, החל משוטטות של אדם זר ברחוב ועד למקרים חריגים יותר כמו גניבות ועבירות מין, מוקפצת כל היחידה באמצעות מעגל תקשורת פנימי. אם כוחות הביטחון לא יכולים לדאוג לביטחון האישי שלנו, נפעל בעצמנו".

הגורם התייחס ללבטים הקיימים בקרב התושבים בעקבות אירועים דומים קודמים. בין היתר, פתיחת תיק חקירה שנסגר לבסוף מחוסר אשמה נגד גבר שירה למוות בפורץ שניסה לגנוב את משאיתו במושב בית אלעזרי ליד רחובות, ופרשת שי דרומי משנת 2007, חקלאי מהנגב שירה למוות בפורצים לחוותו, שבסיומה הוחלט לזכותו באופן תקדימי מאשמת ביצוע עבירת הריגה. "הדילמות גדולות", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully