וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רפובליקני הוקלט לפני שנה אומר: "פוטין משלם לטראמפ"

18.5.2017 / 8:47

בהקלטה, שתמלול שלה הגיע ל"וושינגטון פוסט", נשמע מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים אומר את הדברים לעמיתיו ב-15 ביוני, בעיצומו של הקמפיין לנשיאות. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הוקלט מפציר בנוכחים לא לשתף את האמירה הבעייתית

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קווין מקארתי, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, הוקלט אומר לפני שנה כי הוא סבור שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין משלם לדונלד טראמפ, אז המועמד לנשיאות וכיום נשיא ארצות הברית - כך עולה מתמלול ההקלטה שפורסם הלילה (חמישי) ב"וושינגטון פוסט". בהקלטה תועד גם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין מבקש מהנוכחים בשיחה לשמור זאת בסוד ולא לשתף את האמירה הבעייתית, שיכולה הייתה באותו שלב להסב נזק לקמפיין הרפובליקני. השיחה התקיימה ב-15 ביוני, בשלב שבו טראמפ טרם הוכרז באופן רשמי למועמד המפלגה, אך כבר היה ברור כי אין מועמד אחר שמסוגל לגבור עליו וכי הוא המועמד המסתמן.

הדברים נאמרו בשיחה פרטית שבה נכחו מנהיגים מן המפלגה הרפובליקנית. ראיין, שהתערב בשיחה בעקבות אמירתו של מקארתי, ביקש לעצור את הדיון בנושא וביקש מן הנוכחים לשמור על סודיות. השיחה התרחשה זמן קצר לאחר פגישה של ראיין ומקארתי עם ראש ממשלת אוקראינה, ולדימיר גרויסמן. לפי הדיווח, גרויסמן תיאר באוזניהם באותה שיחה טקטיקה של פוטין להעביר כספים למועמדים בעלי גישה פופוליסטית במזרח אירופה, אשר יחתרו תחת המוסדות הדמוקרטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ ביקש מראש ה-FBI המודח לעצור חקירת יועצו
שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
ממשיך להסתבך: הפנטגון חוקר את התשלומים שפלין קיבל מרוסיה ומטורקיה

קווין מקארתי מנהיג הרוב בבית הנבחרים האמריקני. AP
"נשבע באלוהים". מקארתי/AP

כמה מן הנוכחים בשיחה צחקו מההערה של מקארתי, והוא בתגובה ענה להם: "אני נשבע באלוהים". ראיין, בתגובה, אמר "בלי להדליף. ככה נדע שאנחנו משפחה אמתית כאן". דוברו של ראיין מסר תחילה לעיתון כי "הדבר מעולם לא קרה", ומטעמו של מקארתי נמסר כי "הרעיון שמקארתי יציע דבר כזה אבסורדי הוא שקרי".

אולם, לאחר שהעיתון הבהיר כי בידיהם הקלטה של הדברים, התגובה שונתה. בתגובה מעודכנת, נכתב: "חילופי הדברים שהתקיימו לפני יותר משנה, הם הומוריסטיים בבירור. אף אחד לא האמין שמנהיג הרוב בבית הנבחרים העריך ברצינות שטראמפ או מישהו מהחברים בבית הנבחרים יקבלו כסף מהרוסים. זאת ועוד, מקארתי וראיין דיברו שוב ושוב נגד ההתערבות הרוסית בבחירות, ובית הנבחרים ממשיך לחקור את הפעילות הזו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
טראמפ ושר החוץ הרוסי לברוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully