וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר בית פרץ לרכב באילת כדי לחפש מזון – ונעצר עד תום ההליכים

22.5.2017 / 10:22

חסר הבית, בן 31, נשלח למעצר לאחר שנתפס בשעת מעשה על ידי בעלת הרכב. בגלל עבירות רכוש קודמות, החליט בית משפט השלום להשאירו במעצר. עוד דינו: "זהו תיק עוני. לא מדובר בעבריין - אלא באיש שזועק לעזרה"

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"הנאשם לא צריך להיות במעצר רק כי הוא רעב"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בית משפט השלום באילת הורה לאחרונה להשאיר במעצר עד לתום ההליכים חסר בית שפרץ למכונית כדי לחפש מזון. על פי כתב האישום, שהוגש לפני כשלושה שבועות, חסר הבית, תושב העיר בן 31, נכנס דרך חלון פתוח לרכב שנמצא בסמוך לטיילת חוף הים בעיר והחל לחפש רכוש או מזון. בעלת הרכב וגבר שהיה איתה תפסו אותו עד להגעת המשטרה למקום. לפני כשבוע הורה בית המשפט להשאירו במעצר, עקב ריבוי עבירות רכוש.

חסר הבית אמר לחוקריו כי הוא יודע שאסור לגנוב, אבל הסביר כי כשהוא רעב ומוצא מזון, הוא אוכל אותו. פסיכיאטר קבע שהוא כשיר לעמוד לדין. "רוב ההליכים נגדו הופסקו בעבר בגין כך שנקבע שהוא אינו כשיר לעמוד לדין. מהתנהלותו של משיב זה עולה כי הוא שב ופוגע ברכושם של אחרים ובכך מסוכנותו", קבע השופט לאיור ברינגר. השופט ציין כי בתיק אחר שמתנהל נגד אותו אדם, הוא מתחמק מבירור הדין עמו ולכן יש חשיבות בקיום מעצר.

"מדובר בתיק עוני. ברור שהנאשם אינו עבריין, אלא אדם שזועק לעזרה", אמר עורך הדין שייצג את חסר הבית מטעם הסנגוריה הציבורית, נמרוד אבירם. "הטיפול בו לא צריך להיות בהליך הפלילי, ובוודאי שהוא לא צריך להיות במעצר רק מכיוון שהיה רעב. אמנם כעת הוא זוכה לקבל אוכל בבית הסוהר, אך ברור לכל שזה לא מפעל הזנה", הוסיף. לדברי עורך הדין, "במקום להשקיע משאבים בהליך הפלילי, על המדינה להשקיע אותם בסיוע במישור הטיפולי והשיקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully