וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט דורש את המסמכים שחיבר ראש ה-FBI המודח על חקירת טראמפ-רוסיה

18.5.2017 / 0:35

יממה לאחר הדיווח שלפיו טראמפ ביקש מג'יימס קומי לחדול מחקירת הקשרים של יועצו עם הקרמלין, ועדת המודיעין ביקשה שיעיד בפניה, ככל הנראה מחשש שהנשיא ניסה לשבש החקירה. טראמפ מחה: "אין פוליטיקאי בהיסטוריה שקיבל יחס גרוע ממני בתקשורת"

צלמים זמניים מורשים

ועדת המודיעין של הסנאט דרשה אתמול (רביעי) מראש ה-FBI שהודח בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'יימס קומי, להעיד בפניה ולמסור את המסמכים הקשורים בפרשה. נציגי הסנאט ביקשו גם ממחליפו של קומי אנדרו מקייב, למסור כל תכתובות או רישומים ששייכים לקודמו בתפקיד. גם ועדת המשפט של הסנאט העבירה בקשה דומה לקומי.

הבקשות מגיעות ברקע הדיווח שלפיו טראמפ ביקש מקומי לחדול מחקירת קשרי יועצו מייקל פלין עם רוסיה. נציגים רפובליקנים ודמוקרטים קראו לקומי להעיד, בניסיון לדלות פרטים נוספים על הדיווח - שעלול להעיד כי הנשיא ניסה לשבש את החקירה.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, טראמפ שוחח עם קומי בפברואר, יום לאחר החלטת טראמפ לפטר את פלין בגלל שהסתיר את פגישתו עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם נכנס לתפקידו. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר בעניין הדיווחים כי "אנו זקוקים לעובדות" וכי הוא בוטח בטראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בטקס של משמר החופים בניו יורק, מאי 2017. רויטרס
טראמפ בנאומו אתמול/רויטרס

עוד דווח כי קומי לפי מזכר שחיבר לאחר השיחה עם הנשיא בחודש פברואר, טראמפ ביקש ממנו בצורה ישירה לחדול מחקירת קשריו של פלין עם גורמים ברוסיה. פלין נאלץ להתפטר פחות מחודש לאחר השבעתו של טראמפ. במזכר נכתב כי טראמפ אמר לקומי: "אני מקווה שתניח לזה" – בהתייחסו לחקירת פלין.

ברקע הדיווחים על התנהלותו הבעייתית, אמש מחה טראמפ בנאום בפני משמר החופים בניו יורק על היחס שהוא מקבל מהציבור ומהתקשורת. "אין פוליטיקאי בהיסטוריה שקיבל יחס גרוע יותר, או יחס פחות הגון, ממני", אמר טראמפ. "תראו איך מתייחסים אליי לאחרונה, בעיקר בתקשורת", הוסיף.

הוא הזכיר את ביקורו במזרח התיכון בשבוע הבא, שבמסגרתו יגיע גם לישראל, אך לא פירט עליו. "אבקר בישראל כדי לחזק את הברית הבלתי ניתנת להתרה שלנו עם המדינה היהודית", אמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
יופיע בפני הסנאט. קומי/רויטרס

טראמפ נשא את הדברים אחרי סערת המידע המסווג שהועבר לרוסיה. בימים האחרונים דיווחו גורמים אמריקניים כי טראמפ חשף בפני שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושגריר רוסיה בוושינגטון מידע רגיש ביותר על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהועבר לממשל מבעלת ברית במזרח התיכון. גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס ולרשת NBC כי המקור למידע הרגיש היא ישראל. ברשת ABC דווח הלילה כי המידע מעמיד בסכנה מרגל שמפעילה ישראל בשורות דאעש.

ברקע הדברים, שוחח שלשום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם טראמפ. גורם בלשכת נתניהו אישר אתמול את הפרסום ב"הארץ" בנוגע לקיום השיחה. לדברי הגורם, השיחה ארכה כ-20 דקות ועסקה רק בנושא הביקור הקרוב של הנשיא בישראל.

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully