וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: טראמפ לא העביר סודות, מוכן להעביר את תמלולי השיחה

17.5.2017 / 14:54

נשיא רוסיה התייצב לימינו של נשיא ארה"ב, והכחיש כי שר החוץ לברוב קיבל ממנו מידע רגיש במהלך פגישתם. הוא אמר כי הוא מוכן להעביר לקונגרס את פרטי השיחה אם זה יעזור להפיג את חששם. "לא נותנים לטראמפ לעבוד"

עריכת וידאו:ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא העביר שום סודות לשר החוץ סרגיי לברוב במהלך פגישתם בשבוע שעבר - וכי הוא יכול להוכיח זאת. במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה פאולו ג'נטוליני, אמר פוטין כי מוסקבה מוכנה להעביר לקונגרס את תמלול השיחות אם זה יעזור להפיג את חששותיהם.

גורמים אמריקניים אמרו כי טראמפ חשף בפני לברוב ושגריר רוסיה בוושינגטון מידע רגיש ביותר על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהועבר לממשל מבעלת ברית במזרח התיכון. גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס ולרשת NBC כי המקור למידע הרגיש היא ישראל. ברשת ABC דווח הלילה כי המידע מעמיד בסכנה מרגל שמפעילה ישראל בשורות דאעש.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ סיכן מרגל של ישראל בדאעש: "לעולם אינך חושף מקור שאינו שלך"
ברקע הדיווחים על הדלפות לרוסיה: טראמפ ונתניהו שוחחו
הדלפת טראמפ לרוסיה: "מרגל של ישראל בשורות דאעש נמצא בסכנה"

נשיא רוסיה פוטין עם ראש ממשלת איטליה ג'נטוליני בסוצ'י, 17 במאי 2017. רויטרס
מאשים את ארה"ב בסכיזופרניה גוברת. פוטין וראש ממשלת איטליה/רויטרס

כשהוא לועג לדיווחים בארצות הברית, אמר פוטין בחיוך כי הוא שוחח עם לברוב היום. "אצטרך להעניש אותו על כך שהוא לא חלק את הסודות האלו. לא איתי, לא עם גורמים בשירותי המודיעין. זה רע מאוד".פוטין אמר כי ארצות הברית נמצאת בתקופה של "סכיזופרניה פוליטית" גוברת. לדבריו, לא מאפשרים לטראמפ לעשות את עבודתו כראוי.

"קשה לדמיין אילו עוד שטויות האנשים הללו יכולים להמציא", אמר. "מה שמפתיע אותי הוא שהם מנסים לערער על המצב הפנימי באמצעות שימוש ברטוריקה אנטי-רוסית. או שהם לא מבינים שהם פוגעים בארצם שלהם, מה שאומר שהם פשוט טיפשים, או שהם מבינים הכול, מה שאומר שהם מסוכנים ומושחתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully