וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמה פסיכולוגית: השלט החדש של חיזבאללה בגבול עם ישראל

19.5.2017 / 11:45

בניסיון נוסף לזרוע פחד בקרב תושבי מטולה, שלט חדש שבו נכתב "איפה שנצטרך להיות" התגלה מעבר לגבול, ברמיזה לאיומי נסראללה שהמערכה הבאה תתנהל בגליל. אולם התושבים בעיקר משועשעים: "בקרב נניף דגל ענק של ישראל"

עריכה: ניב מעוז

בימים האחרונים הופתעו תושבי מטולה למצוא מול ביתם שלט ובו מסר מחיזבאללה. לצד דגלי הארגון המתנופפים בקביעות על הגבעה שמצדו הלבנוני של הגבול, הוצב שלט שבו נראה לוחם חיזבאללה המסתכל במשקפת אל עבר ישראל. בתחתית הצילום נכתבו בעברית ובערבית המילים: "איפה (ש)נצטרך להיות".

המשפט מתכתב עם הצהרותיו של חסן נסראללה בשנים האחרונות, שלפיהן בכוונת ארגונו לכבוש את הגליל במערכה הבאה עם ישראל. "לוחם חיזבאללה שהצילום שלו מתנוסס על השלט הוא בנו של נסראללה, שנהרג ב-1997 בהיתקלות עם סיירת אגוז", אמר דויד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה בשיחה עם וואלה! NEWS. "מה שיש לי להגיד זה שאם הם יבואו אלינו, אז אנחנו נקבל אותם בפרחים ועוגות. אין לנו שום דבר איתם ואנחנו לא מוטרדים מזה".

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן נאומו בטלוויזיה: תושבים בלבנון קיבלו שיחות נאצה נגד נסראללה
דיווח: ישראל תקפה מצבור נשק של חיזבאללה ליד שדה התעופה בדמשק
ר"מ לבנון גינה את חיזבאללה בסיור בגבול: "הצבא יגן על המדינה"

דגלי חיזבאללה מול מטולה 17 במאי 2017. אמיר שושני, מערכת וואלה! NEWS
"זה בעיקר מצחיק". השלט המאיים שהוצב מעבר לגבול/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שושני

זוהי לא הפעם הראשונה שתושבי מטולה ויתר יישובי הגדר מקבלים מסרים מסוג זה. במהומות יום הנכבה שאירעו בגבול הצפון ב-2011, נהרגו עשרה פלסטינים, תושבי לבנון, שניסו לחצות את הגבול אחרי שירדו מהכפר הלבנוני מארון א-ראס לכיוון מושב אביבים. ימים ספורים אחר כך הופתעו חקלאי אביבים לראות מצפון לגדר הגבול הנושקת למטעיהם, גלעד שעליו נחקקו תמונותיהם ושמותיהם של ההרוגים ומתחתם כיתוב בעברית: "אנחנו עוד נשוב".

תושבי מטולה מספרים כי לפני כמה שנים הפגינו בחיזבאללה את אכזריותם והציבו תמונה שבה נראו חלקי גופות של חיילים מאסון השייטת. הלוחמה הפסיכולוגית שאותה מנסה חיזבאללה לנהל לאורך גבול לבנון אמנם לא מותירה את התושבים אדישים, אולם היא מעוררת בעיקר תגובות משועשעות.

"כשאני רואה את השלטים האלה, זה בעיקר מצחיק אותי. זה ממש לא מפחיד. יש פתגם שאומר כלב נובח לא נושך", אמר אמיר שושני, תושב מטולה. "אנחנו לא מתרגשים מזה, להיפך, זה עושה טוב לתיירות שלנו. אנחנו מראים את זה לתיירים שמגיעים לפה וזה מייצר עניין. אם המטרה של חיזבאללה הייתה להפחיד, אז הם לא השיגו אותה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דגלי חיזבאללה מול מטולה 17 במאי 2017. אמיר שושני, מערכת וואלה! NEWS
"לפעמים הם מנסים לעשות פרובוקציות". עמדת חיזבאללה מעבר לגבול/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שושני

השלטים הם לא הדבר היחיד שמתרחש מעבר לגבול ומאתגר את תושבי מטולה ותייריה. ראש המועצה אזולאי סיפר כי בכל כמה חודשים מחליפים אנשי חיזבאללה את הדגל המוצב על הגבעה הלבנונית שהפכה לסמל עם נסיגת צה"ל מלבנון. גבעת החממיס המתצפתת על מטולה ועמק החולה, נמצאת במרחק של כמאה מטר מגדר המערכת. בנקודה שבה מבצע חיזבאללה את פעילות התעמולה נגד ישראל, שכן לפני הנסיגה מלבנון מוצב של צה"ל.

"בכל יום שישי הם מתכנסים שם. לפעמים הם מנסים לעשות פרובוקציות ולפעמים הם סתם משקיפים עלינו", אמר ראש המועצה. "בכל כמה חודשים הם מחליפים את הדגלים המונפים שם ומאתגרים אותנו בניסיון לפענח מה המשמעות הדגל החדש. עד היום זיהינו שם דגלים של חיזבאללה, של פלסטין, של עימאד מורנייה ולאחרונה זיהינו שם דגל שחור ורק אחרי כמה ימים הבנו שמדובר בדגל של חג העשוראא".

לדבריו, "הצבא לא מתרגש מזה ומבחינתנו זה משהו שיגרתי שאנחנו חיים אתו ויותר מזה - זאת עוד אטרקציה. בסיורים שאני עורך במטולה, אני עוצר שם ומראה לאורחים את מה שקורה שם". למרות התגובות המשועשעות, החליט ראש המועצה כי המושבה שבראשותו לא תישאר חייבת.

התאומה הישראלית של גבעת החממיס, היא הגבעה שבה שוכן מצפה דדו. "לפני כשנה, כשנשיא המדינה ביקר כאן, נתתי לו משקפת והראתי לו את דגל חיזבאללה, ואז הוא שאל אותי, למה אנחנו לא מניפים כאן את דגל ישראל", סיכם אזולאי. "אנחנו עובדים על זה ובקרוב גם אנחנו נניף במצפה דדו דגל ענק של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully