וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 7 שנים: החיילת שהדליפה מידע מסווג לוויקיליקס שוחררה מהכלא

החיילת הטרנסג'נדרית צ'לסי מנינג יצאה מהמתקן השמור שבו הוחזקה לאחר החלטת אובמה בסוף כהונתו להמתיק את עונשה המקורי - 35 שנות מאסר. היא אחראית לאחת מהדלפות המידע הגדולות בהיסטוריה, וכונתה בידי טראמפ "בוגדת"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

צ'לסי מנינג, החיילת הטרנסג'נדרית האמריקנית שאחראית לאחת מהדלפות המידע הגדולות ביותר בהיסטוריה, שוחררה היום (רביעי) מהכלא לאחר שבע שנים. זאת, אחרי שהנשיא הקודם ברק אובמה החליט בימיו האחרונים בבית הלבן להמתיק את עונשה המקורי, שבמסגרתו נגזרו עליה 35 שנות מאסר. הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ זעם אז על החלטתו של אובמה, וכינה את מנינג "בוגדת".

ביולי 2010, בטרם עברה ניתוח לשינוי מין ושינתה את שמה מברדלי לצ'לסי, נעצרה מנינג אחרי שהעבירה 700 אלף מסמכים מסווגים ותכתובות דיפלומטיות לאתר ההדלפות ויקיליקס. מנינג שירתה בתפקיד מודיעיני בעיראק, וללא חנינת אובמה, הייתה מרצה את עונשה עד 2045. היא תצא מבית הכלא הצבאי בפורט ליוונוורת' בקנזס, מתקן הכליאה השמור ביותר של הפנטגון.

מנינג, בת 29, ניסתה להתאבד פעמיים בשנה שעברה, מה שחיזק את החלטתו של אובמה לאפשר לה שחרור מוקדם. עורכי דינה אמרו כי היא לא תקיים מסיבת עיתונאים עם שחרורה, וייתכן שכלי התקשורת יתקשו לצלם אותה לאחר צאתה מהכלא. היא צפויה להתגורר עם דודתה במדינת וושינגטון.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: אובמה קיצר את עונשה של צ'לסי מנינג שהדליפה ל"ויקיליקס"
צ'לסי מנינג מודה לאובמה על המתקת עונשה: "נתת לי הזדמנות"

הנשיא אובמה קיצר את עונשה של צ'לסי מאנינג; שהורשעה בהדלפת מידע ל"ויקיליקס". ספק 500
תעבור לגור עם דודתה. צ'לסי מנינג/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully