וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד אורן חזן נדחתה - חברה שהייתה בבעלותו תידרש לשלם

17.5.2017 / 14:40

נגד חבר הכנסת הוגשה תביעה בגין טענה שלא שילם על פרסום עסק שהיה בבעלותו, בשלטי חוצות באריאל. התביעה נגד חזן נדחתה, ואולם החברה שהייתה בבעלותו הבלעדית תידרש לשלם - אך זו נסגרה בינתיים. חזן: "מקווה שהתקשורת תהיה הוגנת ותפרסם שניצחתי"

אורן חזן בהכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ניב אהרונסון
התביעה נגדו נדחתה, החברה שהייתה בבעלותו תלויה לשלם על אף שנסגרה. חזן/ניב אהרונסון

בית משפט השלום בירושלים דחה תביעה נגד ח"כ אורן חזן (ליכוד), שהוגשה בדרישה לתשלום מצדו על פרסום העסק שהיה בבעלותו בעבר. לצד זאת, חייב בית המשפט את החברה - שהייתה בבעלותו הבלעדית של חזן, ונסגרה מאז - לשלם בעבור השירות.

התביעה הוגשה נגד חזן בגין פרסום בית העסק שלו בשלטי חוצות ברחבי אריאל, בסוף 2011 ובתחילת 2012, ובה הוא נדרש לתשלום בסך 10,440 שקלים. בתביעה נכתב כי חזן קיבל את שירות הפרסום שעליו סוכם, אך לא שילם בעבורו. עוד נטען, כי נעשו לא מעט פניות לחזן במטרה לגבות את התשלום, אולם גם לאחר שהעביר חזן שני צ'קים לתשלום החוב - הם חזרו ולא כובדו.

עוד עולה מהדיון, כי ההתקשרות נעשתה עם החברה וחזן לא חתם בשמו על ההסכם. בין השאר, ניסתה התביעה לטעון כי חזן הסתתר מאחורי החברה ולכן עליו לשאת בהוצאות, במקרה שבו החברה נקלעת לקשיים כלכליים. ואולם, ניר נחשון, רשם בכיר שכתב את ההחלטה, לא קיבל את טענות התביעה.

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון: אם לא יוגשו כתבי אישום בפרשת כלי השיט – אחשוף הכול
החשבת הכללית לשעבר היא המועמדת המובילה לנציבת שירות המדינה
באמצע המהדורה הראשונה: בג"ץ קבע כי זמנית תאגיד השידור לא יפוצל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלטים שתלתה חברת הפרסום נגד חזן באריאל לפני כשנתה וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התובעת לא טענה ולבטח שלא הוכיחה שהיה חיוב אישי מצד חזן, משעה שההתקשרות נעשתה כולה מול החברה בבעלותו. לא הוכחה ערבות אישית מצד חזן, ולא הוכח כי החשבונית שהוציאה חברת הפרסום בגין עבודתה יצאה על שמו", נכתב בהחלטה.

לאור האמור, נדחתה התביעה נגד חזן, והתובע נדרש לשלם לחבר הכנסת הוצאות משפט בסך 5,500 שקלים. בניגוד להחלטה בעניין חזן, החליט הרשם לקבל את התביעה נגד החברה שהייתה בבעלות חזן, וקבע כי עליה לשלם 10,440 שקלים בנוסף להוצאות משפט. לאור העובדה שהחברה נסגרה, לא ברור מי - אם בכלל - ישלם את הסכום שנפסק.

ממשרד עורכי הדין אסף ג'נה כהן טראב, המייצגים את התובע, נמסר: "נלמד את החלטת בית המשפט ונבחן הגשת ערעור. קשה לחשוב שאדם שניהל חברת יחיד, בעל מניות יחיד, נושא משרה יחיד, והתעשר מחשבונה, אגב החצנת מלוא הסיכונים על הנושים - ינצל ניצול ציני ופסול את מסך ההתאגדות כדי לחמוק מחובות שיצר, זאת אגב ידיעה ברורה בדבר מצבה הפיננסי של החברה. לא לכך נועד מסך התאגדות. אנו כחברה צריכים לעשות בדק בית ולשקול האם אלו אמות המידה המוסריות שאנו רוצים לקדם ולקדם כחברה".

מח"כ אורן חזן נמסר בתגובה: "אני שמח שהשארתי מאחורי עוד פרשה שקרית של מי שניסה לקבל פרסום ולעשות עושר שלא במשפט. אני מקווה שאותה תקשורת שמיהרה לפרסם שאני חייב לו כסף, עכשיו לאור החלטת בית המשפט, תשמור על הוגנות ותפרסם את העובדה שניצחתי במשפט ונפסקו לטובתי פיצויים בדיוק כמו שבית המשפט בעבר חייב את עמית סגל לשלם לי פיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully