וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קוריאה הדרומית החדש: "סבירות גבוהה לעימות עם הצפון"

מון ג'ה-אין, שנבחר על מצע שקרא לדיאלוג עם פיונגיאנג, אמר ברקע התקדמותה בפיתוח תכנית הטילים שלה כי הסיכוי למלחמה בגבול גובר. שגרירת ארה"ב באו"ם: "על העולם לבחור - אם הוא לצדנו או לצד קוריאה הצפונית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ה-אין אמר היום (רביעי) כי יש סבירות גבוהה לעימות עם קוריאה הצפונית, ברקע התקדמותה בפיתוח תכנית הטילים והגרעין שלה. "המציאות היא שיש סבירות גבוהה לעימות צבאי בגבול הצפוני", צוטט מון בכלי תקשורת מקומי. במהלך קמפיין הבחירות שלו, קרא מון לקיום דיאלוג עם פיונגיאג לצד המשך הפעלת לחץ בדמות הטלת סנקציות.

בליל ראשון האחרון שיגרה קוריאה הצפונית טיל בליסטי לטווח בינוני, שבו לדבריה בחנה בהצלחה את יכולתה בשימוש בראשי נפץ גרעיניים. מומחים סבורים כי הניסוי האחרון הפגין שיפור ניכר ביכולותיה של המדינה הקומוניסטית המבודדת, שטוענת כי היא פועלת מתוך הגנה עצמית לנוכח איומיה של ארצות הברית. מטרתה הגלויה היא לפתח טיל בליסטי שיוכל לפגוע בשטחה היבשתי של ארצות הברית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן טיל בליסטי לפני שיגורו, 15 במאי 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה קים בוחן את הטיל לפני שיגורו/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את הניסוי, השביעי במספר שביצעה קוריאה הצפונית השנה, והזהירה מהטלת סנקציות נוספות. למרות הניסיונות של ארצות הברית וצרפת לקדם עיצומים נוספים, טרם הושגה הסכמה בין כל 15 החברות במועצה, בהן סין ורוסיה, המחזיקות בזכות וטו ומקורבות לקוריאה הצפונית.

אתמול אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי וושינגטון תהיה מוכנה לקיים דיונים עם פיונגיאנג אם זו תעצור את תכנית הגרעין שלה. עם זאת, כשלצדה שגרירי יפן וקוריאה הדרומית באו"ם, היא הזהירה כי על מדינות העולם לבחור - "או שאתן לצדנו, או שאתן לצד קוריאה הצפונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully