וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב לאו"ם: מאמינה שהכותל הוא חלק מישראל

17.5.2017 / 7:05

בניגוד להתחמקות של בכירי ממשל טראמפ, הבהירה ניקי היילי כי על שגרירות ארצה בישראל לעבור לירושלים. "החלק הבעייתי הוא איך הפלסטינים יתייחסו לזה ואיך הישראלים יתייחסו לזה"

צילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה הלילה (רביעי) כי היא תומכת בהעברת השגרירות לירושלים וכי היא מאמינה שהכותל המערבי נמצא בשטח ישראל. זאת בניגוד להתחמקויות של בכירי הממשל בנושא בימים האחרונים. "אני מאמינה שהבירה צריכה להיות ירושלים והשגרירות צריכה לעבור לשם. כל הממשלה היא שם", אמרה בריאיון לרשת השמרנית CBN.

עם זאת, סייגה היילי את דבריה והוסיפה כי "החלק הבעייתי הוא איך הפלסטינים יתייחסו לזה ואיך הישראלים יתייחסו לזה. אנחנו יודעים שהישראלים לא רוצים לוותר על ירושלים בכלל וצריך לראות עד כמה חזק הפלסטינים יעמדו על כך". עוד אמרה היילי כי אינה יודעת מהי המדיניות של הממשל, אך היא מאמינה כי "הכותל הוא חלק מישראל" וכי "תמיד ראינו זאת וכך אנחנו צריכים להתייחס לזה".

אתמול נשאל דובר הבית הלבן שון ספייסר במהלך תדרוך לעיתונאים בבית הלבן בנוגע לעמדה האמריקנית הרשמית בנוגע לכותל המערבי והאם הוא נמצא בישראל, לאחר שגורמים בממשל סירבו להצהיר כי הוא חלק ממנה. "הכותל הוא אחד האתרים הקדושים ליהדות. הוא כמובן בירושלים", הבהיר ספייסר. "אבל זה עניין שנמצא בתהליך רציני של בחינה, וידובר במהלך ביקור טראמפ עם הצדדים השונים".

מוקדם יותר, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן הרברט מקמאסטר נשאל גם הוא אם לראייתו של הממשל האמריקני הכותל הוא חלק מישראל, וענה: "זה נשמע לי כמו שאלה של מדיניות". מקמאסטר הוסיף כי הנשיא דונלד טראמפ יישא תפילה בכותל המערבי במהלך ביקורו בישראל בשבוע הבא, ללא בכירים ישראלים.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בקונגרס היהודי העולמי, ניו יורק, 25 באפריל 2017. רויטרס
"העניין ידובר במהלך ביקור טראמפ". היילי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully