וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ ביקש מראש ה-FBI המודח לעצור חקירת יועצו

17.5.2017 / 4:15

ה"ניו יורק טיימס" חשף מזכר שחיבר קומי לאחר פגישה עם הנשיא, שבה דרש ממנו טראמפ לעצור את חקירת הקשרים של מייקל פלין עם רוסיה. הפגישה נערכה בפברואר, יום לאחר שפלין התפטר מתפקיד היועץ לביטחון לאומי. הבית הלבן: "תיאור לא מדויק"

צילום: CNN

(יועצתו של טראמפ ל-CNN: "לפיטורי קומי אין קשר לרוסיה")

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש בפברואר מראש ה-FBI דאז ג'יימס קומי להפסיק את חקירת קשריו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין עם רוסיה - כך דווח הלילה (רביעי) בניו יורק טיימס. השיחה התקיימה יום לאחר החלטת טראמפ לפטר את פלין בשל הסתרתו את פגישתו עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם נכנס לתפקידו. קומי הודח מתפקידו בשבוע שעבר, באופן רשמי בשל תפקוד לקוי, והחשיפה החדשה עלולה לחזק את הטענות שטראמפ ניסה לשבש את החקירה.

על פי הדיווח, קומי כתב במזכר שחיבר לאחר השיחה עם הנשיא בחודש פברואר כי טראמפ ביקש ממנו בצורה ישירה לחדול מחקירת קשריו של פלין עם גורמים ברוסיה. פלין נאלץ להתפטר פחות מחודש לאחר השבעתו של טראמפ. במזכר נכתב כי טראמפ אמר לקומי: "אני מקווה שתניח לזה" – בהתייחסו לחקירת פלין.

בעקבות הדיווח, יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, ג'ייסון צ'פץ, הורה ל-FBI למסור את התכתובות קומי לטראמפ בתוך שבוע.

לקריאה נוספת:
שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
ממשיך להסתבך: הפנטגון חוקר את התשלומים שפלין קיבל מרוסיה ומטורקיה
נדחתה בקשת החסינות של היועץ לשעבר של טראמפ: "צריך להעיד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
טראמפ: "פלין לא עשה דבר רע". קומי בפגישתו עם הנשיא, בינואר/GettyImages

לאחר שקומי פוטר בשבוע שעבר, הכחיש הנשיא כי יש קשר לחקירה בנושא רוסיה ואמר כי קומי פוטר כיוון שלא עשה עבודה טובה, וכי מחליפיו בתפקיד יוכלו להמשיך בחקירה "עד שיגיעו לשורש העניין". אולם, הפרסום הלילה מהווה את ההוכחה הישירה והבוטה ביותר לכאורה לכך שטראמפ ניסה להשפיע על חקירת הקשרים של אנשי ממשלו עם רוסיה.

שני אנשים שנחשפו לתוכן המסמך העידו כי הוא נכתב זמן קצר לאחר הפגישה, שהתקיימה בחדר הסגלגל יממה אחת לאחר שפלין התפטר מתפקידו, באמצע פברואר. על פי הדיווח, המזכר הוא חלק מתיעוד שערך קומי בזמן אמת כדי להוכיח שטראמפ ניסה להתערב בחקירה. עוד דווח כי קומי שיתף שני בכירים ב-FBI בתוכן המזכר באותו הזמן. בנוסף כתב קומי כי טראמפ אמר לו ש"פלין הוא בחור טוב" וכי "הוא לא עשה שום דבר רע". בתגובה השיב לו קומי: "אני מסכים שהוא בחור טוב".

הבית הלבן מסר ל"ניו יורק טיימס" כי "הנשיא הביע את דעתו כי מייקל פלין הוא אדם הגון, אך מעולם לא ביקש מקומי או מאף אחד אחר לסיים את החקירה". עוד נכתב בתגובה כי "לנשיא יש כבוד לרשויות אכיפת החוק. זה לא תיאור אמין ומדוייק של השיחה בין הנשיא ובין מר קומי".

(עדכון ראשון: 2:30)

דובר הקרמלין : התפטרות היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב היא עניין פנימי אמריקני. רויטרס
נאלץ להתפטר בשל מסירת מידע כוזב לסגן הנשיא פנס. מייקל פלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully