וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הדסה מבקשת צווי מניעה להתפטרות הרופאים: "חסר תקדים"

בית החולים מבקש חצי שנה לפחות למציאת מחליפים לארבעה רופאים במחלקה ההמטואונקולוגית, ומניעה של קליטתם בשערי צדק. עשרות הורים וילדים הפגינו מול מעון רה"מ בדרישה לפטר את שר הבריאות ליצמן

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

הנהלת הדסה ביקשה הערב (שלישי) להוציא צווי מניעה נגד התפטרותם של ארבעה מתוך חמשת הרופאים מהמחלקה ההמטואונקולוגית שהודיעו על עזיבה, ולאסור על בית החולים שערי צדק לקבל אותם לשורותיו. בפנייה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ביקשה ההנהלה להוציא את הצווים לחצי שנה או עד ל-31 בדצמבר.

כמאה מפגינים, הכוללים הורים לילדים חולים ופעילים חברתיים, מחו אחר הצהריים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, בדרישה לפטר את שר הבריאות יעקב ליצמן בגין אי התערבותו במשבר הנוכחי. ליצמן מסרב לתווך בין הצדדים הנצים, ואינו מסכים לפתוח מחלקה זהה בבית החולים שערי צדק.

על פי בקשת הדסה, נמצאו שלושה רופאים אונקולוגיים שיגיעו למחלקה ויאיישו שתי משרות וחצי. הרופאים יגיעו בהדרגה החל מחודש יולי, ובהנהלה מבקשים שהות להיערך לקליטתם ולאיוש יתר התקנים. בגוף ההסבר נטען כי ההנהלה ניסתה להניא את רופאי המחלקה ממעשיהם והסכימה להליך גישור, והפנייה נעשה "מחוסר ברירה".

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת ההורים, היום/נועם מושקוביץ

הצווים מתייחסים לד"ר מירה חריט, לד"ר טל בן עמי, לד"ר יאיר פלד ולד"ר איריס פריד, אך אינם נוגעים לפרופ' שושנה וילק, סגנית מנהל המחלקה שהתפטרותה התקבלה. לפרופ' מיקי וינטרוב, מנהל המחלקה היוצא, כבר נמצא מחליף – ד"ר גל גולדשטיין, אונקולוג בכיר שהגיע מבית החולים שיבא בתל השומר.

"מעבר של רופאים מבית חולים אחד לאחר אינו דבר בלתי מקובל", נכתב בבקשה, "אלא שבמקרה זה מדובר בהתפטרות מאורגנת וקולקטיבית חסרת תקדים של שישה מרופאי המחלקה הבכירים ושלושת הרופאים המתמחים, שנוטשים משמרתם על מנת לפתוח מחלקה בבית חולים מתחרה הממוקם סמוך להדסה, תוך פגיעה בתפקוד של מחלקה שלמה, וכן השארת ילדים חולי סרטן ללא רופאים".

הבקשה נגד קליטת הרופאים בשערי צדק מגיעה בהמשך לטענה שהנהלת הדסה מבקשת "לסנדל" את הרופאים המתפטרים, ולמנוע מהם למצוא עבודה אחרת בתחום ובאזור מגוריהם. "בית המשפט מתבקש לתת צו האוסר על בית החולים שערי צדק לתת יד, במישרין או בעקיפין, לפעולות העזיבה המתואמת ובכלל זה להתערב או לשבש או לסייע בהפרת צווים שיוצאו, כמו גם לעצור את התכנון של קליטה הדרגתית של המתפטרים אל בין שורותיו ובכך להקים דה פקטו את המחלקה בשערי צדק". בין הדסה לשערי צדק, שני בתי החולים המצויים בבירה, קיים סכסוך ארוך שנים.

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
הדסה עין כרם/עומר מירון

ההורים המפגינים דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהלת הדסה, המקדמת לטענתם תיירות מרפא במחלקה האונקולוגית על חשבון מטופלים ישראלים. בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה, שהוגשה באמצעות עורך דינם אליעד שרגא, טוענים ההורים כי 45% מהילדים המטופלים במחלקה הם תיירים ממדינות מזרח אירופה ומהרשות הפלסטינית, המעשירים את קופת בית החולים, ולמעשה מהווים את הסיבה האמיתית להחלטת מנכ"ל בית החולים להגדיל את המחלקה, ולהוסיף מיטות ילדים במחלקת מבוגרים.

"אם ראש הממשלה לא יידרש לנושא באופן מידי, בעוד כשבועיים וחצי הילדים חולי הסרטן בירושלים וסביבתה ימצאו עצמם ללא מענה ובסכנת חיים", אמר משה בניטה, ממובילי המאבק. קורן אדמס, בן 11 ממבשרת ציון, סיפר: "אני חולה במחלה קשה. אני רוצה לחיות כדי להגשים את החלום שלי להיות משיט יאכטות. בשביל לחיות אני צריך את הרופא שלי מיקי (וינטרוב, ר"ו)".

אורי יקיר, אביה של עדי בת ה-4 הוסיף: "אדוני ראש הממשלה, אתה אחראי גם על השרים בממשלתך ועל מחדליהם. שעון החול של ילדינו אוזל. אני מסתכל לך כבוד ראש הממשלה ולשר הבריאות בעיניים - חוסר פתרון משול להרג הילדים שלנו. אל תבחרו לעשות פוליטיקה על גבם.

"מאבק הרופאים הוא על ערכים - ששת הרופאים המלאכים של הילדים שלנו התפטרו כי לא יכלו לראות איך ליצמן ורוטשטיין (מנכ"ל הדסה, ר"ו) מעדיפים לטפל בילדים מחו"ל – תיירות מרפא המכניסה מיליונים, על חשבון חיי הילדים שלנו. "אנחנו דורשים ששר הבריאות ימצא פתרון שיאפשר את המשך הטיפול בילדים שלנו בהדסה או בכל מקום אחר בסביבה הקרובה. אם ליצמן לא ימצא פתרון מיידי אני קורא לנתניהו לפטר אותו, לנוכח חוסר תפקודו במשבר זה, ולמצוא עבורנו את הפתרון".

בתגובה לבקשה לצווי מניעה, מסר עו"ד שרגא בשם ההורים: "אין כח בעולם ואין שופט אחד במדינת ישראל שיחייב רופאים שנתנו הודעת התפטרות של חצי שנה מראש שמועסקים בחוזה עבודה אישי, בעלי חוט שדרה מצפוני וערכי, לעבוד בסביבת עבודה עבריינית שכל תכליתה להפוך את מרכז החיים "המחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה למרכז רווח".

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
ההורים: "אין כוח בעולם שיחייב רופאים לעבוד בסביבה עבריינית"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully