וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבעת מתהדקת סביב דאעש במוסול: "הארגון מכותר לחלוטין"

16.5.2017 / 21:34

אחרי שבעה חודשי לחימה עזה, צבא עיראק והקואליציה האמריקנית טוענים כי הם קרובים להכנעת הארגון, שמתבצר בעיר העתיקה בשטח של 12 קמ"ר בלבד. מפקד אמריקני: "האויב על סף תבוסה"

עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון של עיראק דחקו את לוחמי דאעש בעיר מוסול לשטח מצומצם של 12 קמ"ר בלבד והכריזו היום (שלישי) כי הניצחון בקרב שנמשך שבעה חודשים מתקרב. דובר מטעם הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, המסייעת לכוחות המקומיים, מסר כי דאעש מכותר לגמרי במעוזו הגדול האחרון במדינה.

הארגון מחזיק עתה בכמה שכונות בודדות בחלקה המערבי של העיר, כולל העיר העתיקה, שם שוכן המסגד שבו הכריז המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי על הקמת חליפות אסלאמית ביוני 2014. לפי בכירים בצבא, בבגדאד מאיצים את הלחימה כדי להכריז על ניצחון בטרם חודש הרמדאן, שאמור להתחיל ב-27 במאי, גם אם ייוותרו כיסי התנגדות בעיר העתיקה.

קולונל ג'ון דוריאן מצבא ארצות הברית אמר כי לוחמי דאעש ומשאבי הארגונים מושמדים, וכי "האויב על סף תבוסה". מוקדם יותר החודש פתחו הכוחות העיראקיים חזית חדשה בצפון-מערב העיר, והתקדמו במהירות בסיוע יועצים צבאיים מערביים ותקיפות אוויריות של הקואליציה.

השטח הבנוי בצפיפות בעיר העתיקה במוסול הוא שדה הקרב המסובך ביותר עד כה שנתקלו הכוחות המנהלים את המבצע מאז אוקטובר האחרון, והיום פוזרו כרוזים המבטיחים לאזרחים שנותרו לכודים כי הניצחון קרוב.

עוד על הקרב במוסול
נלחם בדאעש והודף את איראן: המנהיג הכי פחות מוערך במזרח התיכון
"טראמפ הורג חפים מפשע": כך מנצל דאעש את הזעם נגד ארה"ב
האו"ם: דאעש מציב תושבים במבנים ממולכדים במוסול כמגנים אנושיים

עשן מיתמר אחרי פיצוץ מכונית תופת של דאעש בעיר מוסול, עיראק, 16 במאי 2017. רויטרס
עשן מיתמר מהקרבות במוסול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully