וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא נענו דרישות האסירים השובתים: ברגותי הפסיק לשתות מים

16.5.2017 / 17:33

האחראי על תיק האסירים ברשות אמר כי מנהיג השביתה החריף את המחאה, לאחר שבשב"ס לא נעתרו לדרישות שהציגו לשיפור תנאיהם. בין היתר, דורשים האסירים התקנת טלפונים וביקורי משפחות

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

האחראי על סוגיית האסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, אמר היום (שלישי) כי מנהיג שביתת הרעב מרואן ברגותי הפסיק לשתות מים אחרי שלא נענו הדרישות שהציג לשב"ס. אתמול פורסמה רשימת הדרישות, שכללה התקנת טלפונים, ביקורי משפחות, מזגנים ועוד 20 ערוצי טלוויזיה. מכתבו של ברגותי הועבר לאחרונה לנציבת שב"ס עפרה קלינגר.

המכתב כולל 19 סעיפים שונים, המרכזי שבהם הוא דרישה להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא. "אפילו יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה ואף אלה ששרפו את משפחת דוואבשה זוכים לקשר כזה עם משפחותיהם", נכתב, "התקנת הטלפונים תפסיק את תופעת השחיתות והסחר במכשירים סלולריים".

בנוסף לכך, מכתב הדרישות כולל גם בקשה להגדיל את מכסת ביקורי המשפחות של האסירים והארכת משך הביקורים ל-90 דקות, במקום 45 דקות כיום. כמו כן, האסירים דורשים "מתן 20 ערוצי טלוויזיה, דבר שיענה לצרכים השונים של האסירים", הכנסת ספרים, שבועונים ועיתונים שונים "ללא הגבלה", התקנת מזגנים בבתי הכלא, החזרת האפשרות ללימודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה והשבת ניהול מטבחי האגפים לידי האסירים.

על המכתב חתומים "כל האסירים הביטחוניים השובתים בכל בתי הסוהר", וכן ברגותי עצמו. עם זאת, על המכתב לא מופיע תאריך ולא ברור מתי הוא נכתב. ברגותי מוחזק בבידוד מלא ואין לו קשר עם קרוביו, ורק ביום ראשון התאפשרה לו פגישה ראשונה עם עורך דינו, חאדר שקיראת.

לקריאה נוספת בנושא
מכתב הדרישות של ברגותי: "אפילו יגאל עמיר בקשר עם המשפחה"
בניסיון לסיים את שביתת הרעב: בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה

מרואן ברגותי, 2012. AP
מחריף את המאבק. ברגותי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully