וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חשף חולייה של התנועה האסלאמית שתכננה לפגוע בחיילים בנגב

16.5.2017 / 16:55

הפעילים, אזרחים ישראלים, הואשמו במעורבות בחוליה שכמה מחבריה נעצרו והועמדו לדין כבר בסוף השנה שעברה. אחד מהנאשמים המשיך לפעול מטורקיה לקידום המזימה, כתגובה להוצאת התנועה מחוץ לחוק, וניסה לשתף פעולה עם חמאס

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

שני פעילים בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הואשמו לאחרונה בעבירות נגד ביטחון המדינה, שכללו כוונות לבצע פיגוע נגד חיילים באזור הנגב – כך התיר היום (שלישי) שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לפרסום. זאת, על פי ההערכות, כתגובה להוצאת התנועה מחוץ לחוק. הנאשמים, אזרחים ישראלים, נעצרו בתום חקירת שב"כ והיחידות המרכזיות של מחוזות דרום וצפון של המשטרה.

לפני כמה שבועות הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד השניים, פיראס אל-עומרי, בן 45 מסנדלה שבצפון, ומוחמד לויסי, בן 30 מקלנסווה, בגין קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פרסום ותמיכה בהתאחדות בלתי-מותרת. שניים מחברי החוליה שבה היו אל-עומרי ולויסי חברים לכאורה, מוחמד מסרי, בן 38 מבאר שבע, ועבדאללה אבו עיאש, בן 27 מכסייפה, נעצרו לחקירה כבר במהלך דצמבר 2016 והועמדו לדין.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שלא נענו דרישות האסירים השובתים: ברגותי הפסיק לשתות מים
חמאס חשף בתיעוד: החוליה שחיסלה את בכיר הארגון דקות לאחר הירי
"תכנית הכוכבים" של צה"ל: הצבא יממן רכש ציוד למתגייסים

שב?כ חשף חוליית טרור שתכננה פיגוע ע?ר הוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק 16 במאי 2017. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
החשודים שנעצרו/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכת הדין לני מונטיליו סגל, מתארים כיצד הנאשמים חברו לאבו עיאש ולמסרי, לאחר הוצאתה מחוץ לחוק של התנועה האסלאמית בחודש נובמבר 2015. לויסי, אבו עיאש ומסרי הועסקו כולם ברשת "קינג סטור אלמשהדאווי", ומשם הכירו, והיו כולם פעילים בתנועה האסלאמית לפני הוצאתה מחוץ לחוק.

להערכת המשטרה ושב"כ, במחצית השנייה של נובמבר 2015 הגיעו מסרי ולויסי לאוהל המחאה באום אל-פחם, שהוקם בעקבות הוצאתה של התנועה מחוץ לחוק. אל-עומרי שוחח עם השניים ביחידות וביקש לגייס אותם לפעילות מחאה נגד ההחלטה באמצעות ריסוס כתובות. בהמשך סיכמו השלושה כי אין די בריסוס הכתובות והחליטו לבצע פיגוע טרור בישראל.

לויסי, על פי כתב האישום, הקים את "א-נהדה א-שבאביה", תנועת הצעירים של הארגון, ועמד בראשה. הוא שהה לאחרונה בטורקיה, שם המשיך לפי ההערכה בתכנון הפיגוע לאחר המעצרים בחודש דצמבר, ונעצר לחקירה מיד עם שובו לשטח ישראל בחודש מרץ האחרון. מעצרו הוביל לחידוש החקירה, שבמסגרתה נעצר גם אל-עומרי, פעיל בכיר בפלג הצפוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שב?כ חשף חוליית טרור שתכננה פיגוע ע?ר הוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק 16 במאי 2017. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
נשק מאולתר שנמצא ברשות הנאשמים/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

בחקירה התברר כי אל-עומרי הוא הגורם שאליו פנו חברי החוליה כדי לקבל אישור למימוש תכנית הפיגוע, ובכתבי האישום מתוארים הצעדים שנקטו על מנת לקדם לכאורה את תכנון הפיגוע. אל-עומרי מוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר, ומיוחס לא אישום נוסף בגין מגע עם סוכן חוץ, לאחר שנפגש לכאורה עם פעיל חמאס בטורקיה כשהוא מודע לכך שמדובר בפעיל הארגון.

במסגרת פעילותו בתנועה האסלאמית אל-עומרי ניהל עמותה נוספת שהוצאה מחוץ לחוק, "יוסף הצדיק", שטיפלה בענייני אסירים שהורשעו בעבירות ביטחוניות ובשימור הקשר עמם. כמו כן, שימש אל-עומרי איש מערך האבטחה של ראאד סאלח, ראש התנועה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully