וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "הגיע הזמן לחסל את אסד - פשוטו כמשמעו"

16.5.2017 / 13:25

שר הבינוי והשיכון אמר בכנס צבאי כי ישראל צריכה להתנקש בנשיא הסורי, לאחר שנחשף כי הקים משרפה בבית סוהר על מנת להעלים את זוועות המשטר. "כשנסיים עם זנב הנחש - נגיע לראש שלו בטהראן", איים

צילום: מרים צחי, עריכה: יאיר דניאל

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר היום (רביעי) כי ישראל צריכה לחסל את נשיא סוריה בשאר אסד, לאחר שנחשף אתמול כי הקים משרפה בבית סוהר בסוריה שנועד להעלים ראיות לזוועות המשטר. "במציאות שבה בסוריה מוציאים להורג אנשים, פוגעים בהם בנשק כימי בצורה מכוונות ועכשיו בהקצנה האחרונה - שורפים את גופותיהם, דבר שלא נראה 70 שנה בעולם – אנחנו חוצים לראייתי קו אדום, ומבחינתי הגיע הזמן לחסל את אסד. פשוטו כמשמעותו, על כל המשתמע מהעניין", אמר בכנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה באתר יד לשריון בלטרון. דמשק דחתה היום את ההאשמות והכחישה כי היא מפעילה משרפות.

לדברי גלנט, ישראל לא צריכה לעצור בהתנקשות בנשיא הסורי. "כשנסיים עם זנב הנחש – נוכל להגיע לראש שלו, שיושב בטהראן, ולטפל גם בו. מדינת ישראל תדע להגן על עצמה בכוחות עצמה, אבל אנחנו תמיד צריכים לזכור שיש לנו חברים ובעלי ברית".

המשרפה הוקמה בבית הכלא הצבאי בסידנאיא שמצפון לדמשק. לפי ארצות הברית, שפרסמה את הדברים בתדרוך לעיתונאים אתמול, משטרו של אסד מוציא להורג בתליה עשרות אסירים מדי שבוע ולאחר מכן שורף את גופותיהם.

לקריאה נוספת:
בזמן נאומו בטלוויזיה: תושבים בלבנון קיבלו שיחות נאצה נגד נסראללה
"ישראל לא התחייבה בפני רוסיה שלא לתקוף באזורים הבטוחים בסוריה"
השר כץ לבכירים בוושינגטון: איראן מגבירה הפעילות בגבול ישראל

שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט בכנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה. מרים צחי, מערכת וואלה! NEWS
"נטפל גם בטהראן". גלנט בכנס בלטרון, היום/מערכת וואלה! NEWS, מרים צחי

לפי דוח אמנסטי, המבוסס על עדויות, אסד הוציא להורג בדרך זו בין 5,000 ל-13 אלף אסירים בשנים 2015-2011. הארגון לזכויות אדם כינה את בית הסוהר הידוע לשמצה "בית מטבחיים" והדגיש כי אין סיבה להאמין כי מאז הופסקו ההוצאות להורג בסידנאיא, ואף סביר להניח שעוד אלפים רבים נתלו במקום.

האסירים, רובם אזרחים החשודים בהתנגדות לרודנות של משפחת אסד, עברו לפני הוצאתם להורג עינויים קשים, שכללו מניעת מזון ושתייה, אונס והשפלות יומיומיות. לפי העדויות בדוח, הסוהרים היו גם מבקשים מהאסירים לאנוס אלו את אלו.

עוד נכתב בדוח כי גופותיהם של האסירים מושלכות לקברי אחים. עם זאת, בהודעת מחלקת המדינה נוסף פרט חדש כשנטען שאלו מוכנסות למשרפה במטרה לטשטש ראיות. הארגון קבע כי מערכת ההרג השיטתית בסידנאיא תוכננה בדרגים הגבוהים ביותר של המשטר, והיא מצטרפת לשורה נרחבת של פשעים נגד האנושות שביצע במהלך שנות מלחמת האזרחים האכזרית שהחלה כמחאה אזרחית שלווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully