וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בממשל ארה"ב לטראמפ: אל תכיר בירושלים כבירת ישראל

לפי גורמים שהתראיינו ל-CNN, במשרד החוץ, במשרד ההגנה ובקהילת המודיעין מזהירים את הבית הלבן כי החלטה כזו, שתכלול העברת השגרירות, עשויה להוביל להשלכות מסוכנות נרחבות באזור. כעת ייתכן שבסביבת הנשיא שוקלים הכרזה מרוככת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

בכירים במשרד החוץ, במשרד ההגנה ובקהילת המודיעין של ארצות הברית מפצירים בבית הלבן שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל, ומזהירים כי החלטה כזו עשויה להיות מזיקה לתהליך השלום ולהוביל להשלכות מסוכנות נרחבות באזור – כך מסר אמש (שני) גורם בכיר בממשל דונלד טראמפ וכמה גורמים רשמיים ל-CNN.

אזהרות הבכירים, המגיעים גם מתוך הבית הלבן, מתווספות להתרעות הבאות מדיפלומטים מארצות המפרץ ומגורמים ערביים בכירים בשיחות עם טראמפ ויועצים בבית הלבן. ואולם למרות אזהרות אלה, כמה מהיועצים הבכירים של טראמפ מפצירים בו כן להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהכריז על העברת השגרירות במהלך ביקורו בשבוע הבא בישראל.

עם זאת, הנשיא טרם הגיע להחלטה – אישרו שני גורמים בבית הלבן. בקרב הנשיא שוקלים גם להכריז הכרזה מחייבת פחות, שתתווה את חזון ארצות הברית לעתידה של ירושלים כבירת ישראל מבלי לנקוט פעולה מידית, כזו שתאפשר לטראמפ להיחלץ מהבטחת הבחירות שלו.

לקריאה נוספת:
בצעד חריג: נתניהו פרסם פרוטוקול שיחתו עם טראמפ על השגרירות
אחרי הסערה, בארה"ב מבהירים: "ההערה על הכותל לא משקפת את עמדתנו"
"טראמפ יבחן אם העברת השגרירות לירושלים תזיק או תועיל למו"מ"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר ההצבעה בבית הנבחרים על רפורמת הבריאות. רויטרס
טרם הגיע להחלטה. טראמפ/רויטרס

אתמול עורר כתב רשת "פוקס" קונור פאוול תגובה חריגה מצד לשכת ראש הממשלה כשטען כי ישראל בעצמה לא מעוניינת להעביר את השגרירות לירושלים. "כל מי שדיברתי איתו בוושינגטון שתודרך בנושא העברת השגרירות לירושלים אומר שנתניהו אמר לטראמפ לא להעביר את השגרירות בתקופה הקרובה", צייץ בטוויטר שלו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדברים שפורסמו ברשת פוקס הם שקר". להודעת הלשכה צורפו באופן חריג חלקים מפרוטוקול פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם טראמפ בפברואר. "ראש הממשלה נשאל על השגרירות והסביר שהדבר (העברת השגרירות) לא יגרום לשפיכות דמים באזור, כמו שמפחידים אותו (את הנשיא טראמפ)".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פרידמן שנחת לפני שעות בודדות, פתח את ביקורו בישראל בתפילה בכותל המערבי   15 במאי 2017. נועם מושקוביץ
השגריר פרידמן, אתמול בכותל/נועם מושקוביץ

סוגיית השגרירות שבה שלשום לכותרות עם דברים שאמר שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון. לדבריו, נשיא ארצות הברית שוקל אם העברת השגרירות לירושלים תסייע או תפגע בסיכויים לכינון שלום בין ישראל לפלסטינים. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC אמר טילרסון כי הנשיא "הביע לאחרונה את רצונו להשקיע מאמצים רבים כדי לבדוק אם ניתן להניע יוזמת שלום בין ישראל לפלסטינים, והוא זהיר ברצונו לראות כיצד זה ישפיע על תהליך השלום". לשאלה כמה זמן יימשך המהלך, השיב: "אני חושב שזה תלוי בעמדות הצדדים, וברצונה של ישראל, אם זה יועיל לתהליך השלום או שמא זה יסיח את הדעת".

דבריו של טילרסון על העברת השגרירות גררו התכתשות נוספת בין נתניהו ליו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. בנט קרא לראש הממשלה להבהיר "שאנו מצפים מממשל ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל". ‏ואילו בלשכת נתניהו הדגישו כי "עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully