וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תקף ח"כים מישראל ביתנו: "איווט שלח את הכלבלבים שלו לפה"

15.5.2017 / 18:10

בשעת שאלות עם שר החינוך במליאת הכנסת תקפו אותו הח"כים מישראל ביתנו ברקע סכסוך סביב החלטת משרד הביטחון לסגור פנימייה, המזוהה עם המגזר הדתי-לאומי. "מה קרה היום? חיסלו את הנייה?", השיב השר בעקיצה לליברמן

צילום: ערוץ הכנסת

העימות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר החינוך נפתלי בנט סביב החלטת משרד הביטחון לסגור את הפנימייה הצבאית באור עציון, גלש היום (שני) למליאת הכנסת. במהלך שעת שאלות עם השר, נשאל בנט על הזזת חופשת ל"ג בעומר שמטרתה הייתה מניעת חילול שבת. בנט החל להשיב, ובמהלך דבריו החלו הח"כים של ישראל ביתנו לתקוף אותו. "תתבייש לך", צעק ח"כ עודד פורר לעברו, ובנט השיב במתקפה: "מה קרה היום? חיסלו את הנייה?".

בנט התייחס לסגירת הפנימייה הצבאית באור עציון וכינה את ההחלטה "רדיפה של שר הביטחון נגד הציונות הדתית". הח"כים ממפלגתו של ליברמן המשיכו בקריאות ביניים, ובנט אמר: "איווט שלח את הכלבלבים שלו לפה". עם זאת, הוא מיד חזר בו, והתנצל: "סליחה, את החיילים שלו".

לקריאה נוספת:
ליברמן ביטל את סגירת הפנימייה הצבאית בחיפה; "אור עציון" תיסגר
אחרי 62 שנה: הפנימיות הצבאיות יסגרו את שעריהן
ברקע המסר משר החוץ האמריקני: התכתשות נוספת בין נתניהו לבנט

שר החינוך נפתלי בנט במליאת הכנסת המיוחדת לזכר יצחק רבין, ירושלים 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
בנט במליאה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

כבר לפני שנתיים הודיע שר הביטחון לשעבר משה יעלון על סגירת שתי הפנימיות הצבאיות, האחת בחיפה והאחרת באור עציון, מסיבות תקציביות. אחרי שליברמן נכנס לתפקידו, הוא ביקש לבחון מחדש את סגירת הפנימיות, ומנכ"ל משרדו המליץ להשאיר את הפנימייה החילונית בחיפה פתוחה ואת זו המזוהה עם הציונות הדתית – סגורה. ההחלטה התקבלה על דעתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ועוררה ביקורת קשה מצד בכירים בציונות הדתית.

הבוקר קיימה הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת דיון בנושא. נציגת משרד הביטחון הודיעה בו כי תיבחן מחדש ההחלטה שהתקבלה לגבי אופן המשך פעילות הפנימיות הצבאיות בחיפה ובאור עציון. בניגוד לדבריה הודיע ליברמן בישיבת סיעתו כי "לא תהיה בחינה מחודשת של ההחלטה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן – ישיבת סיעה ישראל ביתנו – פתיחת מושב החורף בכנסת 2016. נועם מושקוביץ
"נתקלתי בהסתה". ליברמן/נועם מושקוביץ

שר הביטחון התייחס לביקורת שהופנתה נגד מערכת הביטחון בשבועות האחרונים, ואמר: "נתקלתי בהסתה, עלילה שלא זוכר כמותה בכזו עוצמה מצד גורמים פוליטיים נגד מערכת הביטחון על קיפוח. הציבור הדתי-לאומי תרם ותורם למדינת ישראל ולבניין הארץ. אנחנו מכבדים את הציבור הזה וחושבים שיש לו מקום חשוב בחברה הישראלית. אבל אין קשר בין זה לעמדה מקצועית של מערכת הביטחון".

לדברי השר ליברמן, "ההחלטה התקבלה על סמך נתונים שהם נטו נתונים הקשורים למערכת הביטחון, בהם אחוזי הגיוס בכלל ואחוזי המתגייסים לקצונה והלאה. הפנימייה בחיפה פתוחה לכולם, היא לא סגורה בפני אף מגזר. כל העלילות שאנחנו שומעים בימים האחרונים על ניסיון – בצורה אלימה, בצורה פוליטית – לכפות החלטה לא עניינית זה דבר פסול ולא יקרה".

את הדברים אמר ליברמן בתגובה לביקורת שנשמעה בשבועות האחרונים מצד גורמים בציונות הדתית נגד מערכת הביטחון. מוקדם יותר היום אמר בנט כי ההחלטה להמשיך את פעילות הפנימייה בחיפה ולעומת זאת לסגור את הפנימייה באור עציון היא "איפה ואיפה שלא מקובלת עלינו. מאור עציון יצאו מפקדי שדה מצוינים. צריך לקיים את זה. מצפים ממשרד הביטחון לתקצב את זה אבל אם הבעיה תהיה רק תקציבית, אני לוקח על עצמי את מקור התקצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully