וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק לשמרנים באיראן: ראש עיריית טהראן פרש מהמרוץ לנשיאות

15.5.2017 / 14:14

מוחמד קליבאף, אחד היריבים העיקריים של הנשיא המכהן רוחאני, קרא לתומכיו להצביע בבבחירות בשישי עבור איברהים ראיסי המוביל את המחנה הנצי. "לקחתי החלטה חשובה כדי לשמור על אחדות הכוחות המהפכניים"

צילום: רויטרס

ראש עיריית טהראן מוחמד באקר קאליבאף הודיע היום (שני) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות איראן והביע תמיכה במועמד השמרני איברהים ראיסי לקראת ההצבעה בבחירות ביום שישי, שבמהלכן ינסה הנשיא המכהן חסן רוחאני לזכות בכהונה נוספת.

"לקחתי החלטה חשובה כדי לשמור על אחדות הכוחות המהפכניים", אמר קליבאף בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות איסנ"א. "אני קורא לכל התומכים שלי ברחבי המדינה להשתמש ביכולת שלהם כדי לעזור לאחי, איברהים ראיסי, לנצח בבחירות".

בבחירות הקודמות לפני ארבע שנים סיים קאליבאף במקום השני, אך רק עם 16.5% מהקולות. רוחאני, שהבטיח להוציא את איראן מהבידוד הבינלאומי ולאפשר חירויות גדולות יותר, נמנע מסיבוב שני אחרי שגרף יותר מ-50% מהקולות.

במערכת הבחירות הנוכחית, מתנגדיו של רוחאני מהממסד השמרני מתקבצים סביב ראיסי, איש דת שהתחנך בצלו של המנהיג העליון עלי חמינאי. החשש היה שריצה משותפת שלו ושל קליבאף תפלג את הקולות של המחנה השמרני ותקל על רוחאני.

המועמד לנשיאות איראן איברהים ראיסי. רויטרס
המרוץ מצטמצם. ראיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully