וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות את החייל יפתח גריידי במועדון ברעננה

15.5.2017 / 12:30

בן גניש, שהורשע בהסדר טיעון בהריגת הצעיר ב-2014 בעזרת סכין קצבים, יפצה את משפחתו של גריידי ב-258 אלף שקלים. עורך דינו: "ציפינו לעונש נמוך יותר, נשקול לערער". אביו של גריידי: "הפשע משתלם, הוכח שבישראל כסף גדול קונה צדק"

עריכת וידאו:ניר חן

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד גזר היום (שני) 15 שנות מאסר על בן גניש, שהורשע בהריגת יפתח גריידי באפריל 2014. בנוסף לכך, נקבע כי יפצה את משפחתו של גריידי ב-258 אלף שקלים.

גניש היה הנאשם המרכזי ברצח הצעיר בן ה-19 בסמוך למועדון ברעננה, אולם במהלך המשפט ובלחץ השופטים, לאחר ששני עדים מרכזיים חזרו בהם מעדותם במשטרה, הוא הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות והורשע בהריגה ובשיבוש מהלכי משפט על פי הודאתו. גניש, בן 23, נעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה.

בא כוחו של גניש, עו"ד ירום הלוי, קיבל את גזר הדין בהפתעה. "ציפינו לעונש נמוך יותר, טענו שזו תאונה. נשקול את צעדינו המשפטיים. הכי חשוב - לא היה כאן רצח, ולא הגיע לבן גניש מאסר עולם. הוא לקח אחריות מההתחלה, וגם בטיעונים לעונש הוא הקריא מכתב והתנצל עד עמקי נשמתו. נשקול לערער. בעוד שש שנים הוא יופיע בפני ועדת השחרורים, ואנו מברכים על כך".

לקריאה נוספת:
אביו של החייל יפתח גריידי על דוקר בנו: "לא הייתה לו בעיה לגזול חיים"
מעורב בהריגת החייל יפתח גרידיי נעצר בחשד לדקירת צעיר ברעננה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
15 שנות מאסר ופיצוי של מאות אלפי שקלים. בן גניש, שדקר למוות את גריידי/מערכת וואלה!, צילום מסך
תיעוד: הרגעים שהובילו לרצח החייל יפתח גריידי ברעננה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הקטטה שהובילה לדקירה במועדון ברעננה, אפריל 2014/מערכת וואלה! NEWS

עזר גריידי, אביו של המנוח, התרעם על העונש הקל, כהגדרתו. "הפשע משתלם, שווה להיות פושע בישראל. הוכח היום שבבתי המשפט, כסף גדול קונה צדק. תהיה הגון וישר במדינת ישראל - ירמסו אותך. בן גניש קנה צדק בכסף גדול. לצערנו, המחסום האחרון של הדמוקרטיה קרס. יש לך עו"ד טוב - יוציאו אותך מכל דבר. זו לא דקירתו הראשונה, הוא היה בעבר בכלא. אלה שופטי ישראל זו המדינה היפה שלנו. מדינת פשע, בדרך להפיכה".

לדבריו, גניש היה צריך להיות מואשם ומורשע בעבירת רצח. "15 שנות מאסר זה לעג לרש. בוודאי שאמו של יפתח תהיה נסערת. רצחו לנו בן על כלום. מה נותר להגיד, כשאדם אומר שנכנסתי לקחתי סכין, ניסו לעצור אותי ולא רציתי לעצור? יש פה את כל הכוונות לרצח בדם קר. מה עוד נשאר? מה נותר להגיד לשופטים ישראל? תתעוררו?", אמר.

בפרשה הורשע גם מני דבוש, בן 27, בן דודו של גניש, בעבירות של שיבוש הליכי משפט ואי-מניעת פשע. הוא הואשם בכך שהלם בגריידי באגרופים והחזיק בידו במזלג גריל. שניים נוספים הואשמו בעבירה של אי-מניעת פשע.

(עדכון ראשון: 12:15)

הכרעת דין לבן גניש הנאשם ברצח יפתח גריידי, השופט פינקלשטיין, מחוזי לוד 15 במאי 2017. מגד גוזני
"יש פה את כל הכוונות לרצח בדם קר". עזר גריידי, אביו של יפתח/מגד גוזני
הכרעת דין לבן גניש הנאשם ברצח יפתח גריידי, השופט פינקלשטיין, מחוזי לוד 15 במאי 2017. מגד גוזני
"רצחו לנו בן על כלום". אמו של גריידי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully