וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו במוסקבה נגד הריסת בניינים ופינוי תושבים

15.5.2017 / 1:31

הצעת חוק חדשה מבקשת ליישב מחדש מיליוני תושבים בבירת רוסיה המתגוררים בבניינים רעועים מהמאה הקודמת, המכונים "חרושצ'בקי" - בדירות מודרניות. אך רבים חוששים מיישום כושל של החוק ויצאו להפגין. עם זאת, פוטין מבטיח: נכניס שינויים לחוק

צילום: רויטרס

אלפי תושבי מוסקבה הפגינו אתמול (ראשון) בבירה במחאה נגד תכניות הממשלה ליישב מחדש מיליוני אזרחים המתגוררים בבניינים רעועים מהתקופה הסובייטית. הצעת החוק אמנם כוללת העברת תושבים לדירות מודרניות, אך הציתה חששות לגבי זכויות הרכוש שלהם.

התושבים, שחוששים מיישובם מחדש במיקום אחר, מטילים ספק בדיור החדש המתוכנן להם וכן מתלוננים על בעיות בתשתיות ומחסור בשירותים אזרחיים. חלקם גם מביעים דאגה לשינוי פניה ההיסטוריים של בירת רוסיה.

מארגני ההפגנה טענו כי 60 אלף בני אדם הגיעו להפגנה, יותר מפי עשרה מכמות המשתתפים שעליה סוכם עם הרשויות. אך המשטרה טענה כי בהפגנה השתתפו רק 8,000. המפגינים אחזו בשלטים שעליהם נכתב "תורידו את הידיים שלכם מהבתים שלנו" ו"ביתי הוא טירתי".

לקריאה נוספת:
דירות צנועות, מכוניות רוסיות וחלקת אדמה: פוטין פרסם את הכנסותיו
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות
רוסיה מעלה הילוך: גולשים שעודדו הפגנות האופוזיציה ייחקרו

מפגינים במוסקבה נגד רפורמה להריסת בתים ויישוב דיירים מחדש, רוסיה, 14 במאי 2017. רויטרס
מפגינים במוסקבה, היום/רויטרס
מפגינים במוסקבה נגד רפורמה להריסת בתים ויישוב דיירים מחדש, רוסיה, 14 במאי 2017. רויטרס
לא נרשמו מעצרים/רויטרס

"אסור שהצעת החוק תעבור, היא מפרה חוקי רכוש. מחר הם יגיעו ויקחו את הרכב שלך, או את בית הנופש שלך", אמרה יקטרינה ביזיאבה, עקרת בית שהגיעה להפגנה. אינה, מטפלת בילדים, הסבירה כי היא משתתפת במחאה כדי לתמוך בילדיה, שלאחרונה קנו דירה בבניין בן חמש קומות, שכעת מיועד להריסה. "בדיוק עכשיו עשינו שיפוצים, ועכשיו זה ייהרס", אמרה.

אלכסיי נבלני, פעיל אופוזיציה מפורסם ומבקר חריף של הקרמלין, שמקווה לרוץ לנשיאות בשנה שעברה, הגיע להפגנה, אך יחד עם משפחתו, עוכב בידי המשטרה ונותר מחוצה לה. לא דווח על מעצרים או מקרי אלימות שהתרחשו בהפגנה.

מפגינים במוסקבה נגד רפורמה להריסת בתים ויישוב דיירים מחדש, רוסיה, 14 במאי 2017. רויטרס
"אסור שהצעת החוק תעבור". מפגין במוסקבה/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השולט בפוליטיקה הרוסית זה 17 שנים, ומעוניין לזכות בכהונה נוספת בחודש מרץ הבא, אישר את התכניות ליישוב מחדש אך ביקש מהממשלה להכניס שיפורים בהצעת החוק. אסור שהשינויים יפרו את זכויות האזרחים, אמר פוטין, שנהנה משיעור פופולריות גבוה.

בשנות ה-50 החלה ברית המועצות בבניית בנייני מגורים מיוצרים מראש וזולים, שבהם ישוכנו מיליוני בני אדם שגרו בדירות צפופות ואפילו במרתפים ובבונקרים ממלחמת העולם השנייה. ניקיטה חרושצ'וב, מנהיג ברית המועצות דאז, אמר כי האזרחים לא יגיעו בדירות, שהיו בעלות תקרות נמוכות ומטבחים קטנים וכונו "חרושצ'בקי" על שמו, יותר מחצי מאה. עם זאת, רבים מהן עדיין מאוכלסות.

(עדכון ראשון: 23:55)

בתים מהתקופה הסובייטית שמיועדים להריסה במוסקבה, רוסיה, 14 במאי 2017. רויטרס
לא היו אמורים לגור בהם יותר מחצי מאה. אחד הבניינים שמיועד להריסה/רויטרס
בתים מהתקופה הסובייטית שמיועדים להריסה במוסקבה, רוסיה, 14 במאי 2017. רויטרס
בניין שמיועד להריסה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully