וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל מירדן: "הוא הגן על עצמו מפרובוקציות של החיילים"

סוכנויות הידיעות וטל שלו

14.5.2017 / 15:22

דודו של מוחמד אל-כסאג'י, שדקר שוטר בעיר העתיקה בירושלים ונורה למוות על ידיו, טוען כי הוא לא חיפש עימותים עם כוחות הביטחון ולא השתייך לשום ארגון או מפלגה. אחיו של המחבל נחקר בידי הרשויות

צלמים זמניים מורשים

משפחתו של המחבל הירדני, שדקר אתמול שוטר בעיר העתיקה בירושלים ונורה על ידיו למוות, טוענת היום (ראשון) כי הוא היה "נתון לפרובוקציות" של כוחות הביטחון. אחיינו של מוחמד אל-כסאג'י, שצוטט בכלי תקשורת פלסטיניים, אמר כי לדודו לא הייתה כוונה להתעמת עם הכוחות בעיר. "הפרובוקציות החוזרות ונשנות של החיילים כלפיו הכריחו אותו להגן על עצמו". מערכת הביטחון בירדן זימנה את אחיו של אל-כסאג'י לחקירה.

בסרטון שתיעדו מצלמות האבטחה באזור נראה אל-כסאג'י דוקר שוטר מג"ב שהיה מוצב במקום ומפיל אותו ארצה. לאחר מכן, בקטע שלא נראה בסרטון, הצליח השוטר שנפצע באורח בינוני לירות בו למוות. מעורבתו של אזרח ירדני בפיגוע גרמה לתקרית דיפלומטית בין עמאן לירושלים, כששתי הממשלות תקפו זו את זו.

עוד על פיגוע הדקירה בירושלים
ירדן מאשימה את ישראל בפיגוע; נתניהו: "שיפסיקו את המשחק הכפול"
פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע קל-בינוני; המחבל נורה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו עדיין לא הוחזרה למשפחתו בירדן. אל-כסאג'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמין הוסיף כי דודו, בן 57 ואב לארבעה, לא השתייך לשום ארגון או מפלגה, עבד כרואה חשבון ומצבו הכלכלי היה טוב. המשפחה טרם קיבלה את הגופה והרשות הפלסטינית זימנה את בני דודיו שגרים במזרח ירושלים לזהות את גופתו.

אתמול, אחרי הפיגוע, הוציאה ממשלת ירדן הודעה חריפה ובה הטילה על ישראל את האחריות על הפיגוע ועל מותו של אל-כסאג'י. בהודעה רשמית נמסר כי "ממשלת ישראל, בהיותה הכוח הכובש בירושלים, נושאת באחריות הירי באזרח ירדן שנהרג" וכי מדובר ב"פשע מתועב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 13 במאי 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בעיר העתיקה, אתמול/רויטרס

בתגובה, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ירדן ומלשכתו נמסר כי "מקומם לשמוע את הגיבוי שנתן דובר ממשלת ירדן לפיגוע הטרור בעיר העתיקה בירושלים". לדבריו, "סרטון אבטחה מראה בבירור תייר ירדני דוקר בסכין שוטר ישראלי. הגיע הזמן שירדן תפסיק את המשחק הכפול הזה. כשם שישראל מגנה פיגועי טרור בירדן, ירדן חייבת לגנות פיגועים בישראל. טרור הוא טרור באשר הוא".

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר לא התייחס נתניהו לחילופי ההאשמות עם ירדן, אך שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי זאת הייתה "תגובה ציונית הולמת". לדבריו, "עם כל הידידות לירדן ולמדינות נוספות, כאשר יש ביטויים כל כך לא הוגנים ומעוותים את המציאות, כמו שראינו מירדן אתמול, יש מקום לתגובה ציונית תקיפה והולמת".

ישיבת ממשלה 14 במאי 2017. רויטרס
לא התייחס למשבר. נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully