וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההזנחה בחדרה: המשפחה תנקה – והנער יוכל לשוב לביתו

שלומי גבאי

14.5.2017 / 12:53

פרסום ראשון: בן ה-14, שצפוי להשתחרר היום מבית החולים, ישוב בימים הקרובים למשפחתו. הנער יעבור למסגרת חינוכית ביתית, על מנת שהחשיפה הציבורית תהיה הדרגתית ולמנוע מצב של הלם. גרסת ההורים התחזקה לאחר שבחקירתו ידע הנער להצביע על מקומות רבים בעירו ולפרט עליהם

צילום: צלמי וואלה!NEWS וחדשות ערוץ 2, עריכה: יוסי אלטר

הנער בן ה-14 מחדרה, שהוחזק על פי החשד כמעט כל חייו בבידוד, יחזור השבוע לחיק הוריו – כך הוחלט היום (ראשון) בישיבת חירום שכינס מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון. הוריו, שנחקרו בסוף השבוע, שוחררו לאחר שבתם הציגה תמונה ובה נראה הנער עם משפחתו בחוף הים, ולאחר שלא נמצאו עליו סימני אלימות והוא אובחן כנורמלי.

הנער ככל הנראה ישוחרר היום מבית החולים. בימים הקרובים תשהה המשפחה עם הנער במקום חלופי. עיריית חדרה, יחד עם ההורים, יפעלו בזמן זה לניקיון וסדר בבית על מנת להפוך אותו לראוי למגורים, ולאחר מכן המשפחה תשוב להתגורר בו. ההחלטה על כך התקבלה בהסכמת המשפחה.

בישיבת החירום נקבע כי המשפחה תהיה בקשר עם גורמי רווחה בעיר. בימים הקרובים תימצא לנער מסגרת חינוכית ביתית, על מנת שהחשיפה הציבורית תהיה הדרגתית וכדי למנוע מצב של הלם. הנער, שנחקר על ידי חוקר ילדים מיוחד, ידע להצביע על מקומות רבים בעיר מגוריו ולפרט עליהם. עובדה זו, שמעידה על כך שביקר באותם מקומות, הייתה לגורם משמעותי בהחלטה להשיב את הנער לבית הוריו.

לקריאה נוספת:
כך נראה הבית שבו הוחזק בן ה-14
נער מתחת לרדאר: הרשויות לא הבחינו בבן 14 שחי כל חייו בבידוד

החדר בו הוחזק הילד בן ה-14 בחדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
העירייה תכשיר את הבית, והנער ישוב להתגורר עם הוריו. המקום שבו הוחזק בחדרה/שלומי גבאי

ממשרד הרווחה נמסר כי לאחר פגישה מקצועית יחד עם הוריו של הנער, שהחלה בשעות הבוקר היום ונמשכה עד אחר הצהריים, הוחלט כי יש צורך באבחון פסיכולוגי מעמיק ומקיף לנער וכן בחינת הקשר עם הוריו בשיתוף עמם. על כן, צוות המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית חדרה יפנה מחר לבית המשפט, בשיתוף עם עובדת סוציאלית מחוזית.

במשרד הרווחה ציינו כי כל האפשרויות עומדות על הפרק ונבחנות כדי לתת את המסגרת המיטבית לנער שתענה על כל צרכיו. גורמי רווחה הדגישו כי טרם הוחלט על המסגרת לנער, ולכשתהיה החלטה, המשרד יעדכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רכבה של המשפחה שהחזיקה בנער בן 14 בחדר דחוס במשך 12 שנים, חדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
הנער הכיר מקומות רבים בעירו. הדירה בחדרה, ביום חמישי/שלומי גבאי

אחותו של הנער, בת 24, הגיעה להעיד במשטרה ביוזמתה בסוף השבוע. לדברי הצעירה, שאינה מתגוררת עם המשפחה, הנער טופל כראוי. "ההורים שלי טיפלו באחי כמו שצריך כי הוא סבל מבעיות רפואיות", אמרה לחוקרים.

בין היתר, היא הציגה תמונת משפחתית, ובה נראים בני המשפחה מבלים בחוף בנתניה ומשחקים בחול. היא צולמה במהלך השנים האחרונות, והאחות שללה כל אפשרות של כליאה או התעללות באחיה. החוקרים, שהאזינו לעדותה על המתחולל בבית המשפחה בשכונה אולגה ד' בחדרה במשך שעה וחצי, מצאו אותה אמינה והחליטו שלא לעצור את ההורים.

הבית בו הוחזק במשך 12 שנה נער בן 14 בחדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
הנער יעבור למסגרת חינוכית ביתית. הדירה שבה מתגוררת המשפחה בחדרה, ביום חמישי/שלומי גבאי

לדברי גורמים המקורבים לפרטי האירוע, במפגש הדרמטי שנערך בין ההורים לבנם מיד לאחר חקירתם, התפרק האב בבכי קורע לב על מיטתו. להורים אושר לבקר את בנם בסוף השבוע למשך שלוש שעות בשתי פגישות, בליווי אנשי הרווחה של העירייה.

חוקר מיוחד מטעם משרד הרווחה ואנשי מחלקת הרווחה של עיריית חדרה, כמו גם אחיות בית החולים שסועדות את הנער, נדהמו מכישורי המתמטיקה שהציג במהלך בדיקתו. בין היתר הוצגו בפניו תרגילים והנער פתר אותם בקלות, ואף היה שנון בשיחות עמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully