וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחיו של מנהיג צפון קוריאה חוסל לאחר שנפגש עם סוכן אמריקני

עיתון יפני דיווח כי קים ג'ונג נאם, שהורעל למוות בנמל התעופה בבירת מלזיה בפברואר, נועד כמה ימים קודם לכן באי תיירותי בצפון המדינה עם אדם הקשור לביון האמריקני. מבדיקת מחשבו עלה כי הוכנס אליו התקן USB - מה שעשוי להצביע על העברת מידע רב

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית שחוסל במלזיה בפברואר, יצר קשר עם סוכן ביון אמריקני כמה ימים קודם להירצחו – כך דיווח אתמול (שבת) העיתון היפני "אסהי שימבון". לפי הדיווח, הרשויות בקואלה לומפור סבורות כי ייתכן שזאת אחת הסיבות לכך שפיונגיאנג החליטה לחסל אותו.

ב-6 בפברואר, כך דיווח העיתון על בסיס הרשויות ומכריו של קים, הוא הגיע לבדו לקואלה לומפור ממקאו, שם חי בגלות יחד עם משפחתו. מצלמות האבטחה תיעדו אותו מגיע עם תיק שחור. כעבור יומיים, הוא נסע לאי התיירותי לנגקוואי בצפון מלזיה, מבלי שסיפר על כך לאיש. מצלמות האבטחה במקום תיעדו אותו נפגש ב-9 בפברואר עם אדם ממוצא קוריאני-אמריקני המתגורר בבנגקוק, שנמצא תחת מעקב הרשויות של מלזיה בחשד שהוא קשור למודיעין האמריקני.

אותו אדם הגיע למלזיה באותו יום שבו הגיע קים. השניים נפגשו במדינה כמה פעמים בעבר. ב-9 בפברואר, הם נכנסו לסוויטה במלון ויצאו ממנה כעבור שעתיים. לפי הדיווח, אחרי בחינת המחשב של קים עלה כי התקן USB הוכנס עליו, מה שהעלה את החשד שאחיו למחצה של קים ג'ונג און העביר כמות גדולה של חומר רגיש לאותו אדם.

קים שב לקואלה לומפור בשעות הערב של 12 בפברואר, ובבוקר למחרת הוא הורעל למוות בגז עצבים על ידי שתי נשים. האזרח האמריקני עזב באותו היום את מלזיה.

לקריאה נוספת בנושא
העסקה הושלמה: גופת אחיו של קים הגיעה לקוריאה הצפונית
בנו של אחיו של קים הופיע בסרטון מחתרתי: "מקווה שהמצב ישתפר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיסולו של קים ג'ונג נאם בנמל התעופה בקואלה לומפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully