וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון הושבע לנשיא צרפת: "יש לנו תפקיד בשמירה על החירות בעולם"

בטקס חגיגי בארמון האליזה ותחת אבטחה כבדה החליף מקרון את הולנד והפך באופן רשמי לנשיא הצעיר ביותר של המדינה אי פעם. בנאום השבעתו הבטיח: "נחזק את הצבא שלנו, צריך לשקם את אירופה ולאחות את השברים בצרפת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עמנואל מקרון הושבע הבוקר (ראשון) לנשיא צרפת החדש בטקס רשמי בארמון האליזה בפריז תחת אבטחה כבדה ברחבי העיר. מקרון מחליף את הנשיא פרנסואה הולנד, שסיים את כהונתו ולא התמודד בבחירות האחרונות, שבהן רשם מקרון ניצחון מוחץ על יריבתו מהימין הקיצוני מארין לה פן.

"אזרחי צרפת רוצים מדינה חזקה ושווה יותר", אמר מקרון בנאום השבעתו. "נחזק את הצבא שלנו, צריך לשקם את אירופה ולאחות השברים בצרפת". הנשיא החדש הבטיח "להשיב לצרפת את האמון בעצמה שאותו היא איבדה" והוסיף כי יש "לנו תפקיד בשמירה על החירות בעולם". הוא חתם את דבריו: "תחי הרפובליקה, תחי צרפת".

מקרון, בן 39, הוא הנשיא הצעיר ביותר בתולדותיה של צרפת והוא מעולם לא נבחר לתפקיד רשמי עד לשבוע שעבר, כשגרף 66% מהקולות. מקרון והולנד נועדו בלשכת הנשיאות בטרם החל הטקס, שבסופו עזב הולנד את הארמון שיהיה משכנם בחמש השנים הקרובות של מקרון ורעייתו בריז'יט טרונייה.

עוד בנושא:
לוחמת שוורים, מתמטיקאי מחונן וטייס קרב: מועמדי מקרון לפרלמנט
פוטין בירך את מקרון: "צריך להתגבר על חוסר האמון"
עידן חדש בצרפת: הטירון הפוליטי שכבש בתוך שנה את ארמון האליזה

השבעת הנשיא מקרון ארמון האליזה, צרפת 14 במאי 2017. רויטרס
הנשיא הצעיר בתולדות צרפת. מקרון, היום/רויטרס

במהלך פגישתם הממושכת, העביר הולנד למקרון את הקודים הגרעיניים. צבא צרפת מחזיק בכ-300 ראשי קרב גרעיניים. בשבוע הבא צפוי מקרון לבקר חיילים המוצבים מעבר לים, ככל הנראה את הכוחות הפרוסים במאלי. אחרי חילופי השלטון עם הולנד, סקר מקרון מצעד כבוד. בהמשך הוא יבקר בשער הניצחון ויניח זר פרחים על קבר החייל האלמוני.

מאות שוטרים נפרסו היום ברחבי פריז, ברקע החשש המתמשך ממתקפות טרור וברקע מצב החירום שבו נמצאת המדינה מאז נובמבר 2015. חלקים נרחבים במרכז העיר נסגרו לתנועה במהלך טקס ההשבעה. מקרון הפך באופן רשמי לנשיא כשלורן פביוס, יו"ר המועצה החוקתית וראש הממשלה לשעבר, הקריא את תוצאות הבחירות. הולנד, שנחשב לנשיא הכי פחות פופולרי בהיסטוריה של צרפת, עזב את ארמון האליזה בפז'ו שחורה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
השבעת הנשיא מקרון ארמון האליזה, צרפת 14 במאי 2017. רויטרס
מחליפים תפקידים. הולנד ומקרון, היום/רויטרס
השבעת הנשיא מקרון ארמון האליזה, צרפת 14 במאי 2017. רויטרס
הולנד עוזב את ארמון האליזה, היום/רויטרס

בנקאי ההשקעות לשעבר ניצל את קריסת המפלגות המסורתיות מהימין והשמאל כדי לאחד סביב תנועת המרכז החדשה שהקים תומכים רבים. בחודש הבא יתקיימו בחירות לפרלמנט, שבהן צפויה מפלגתו החדשה, "קדימה!", לזכות ברוב המושבים, מה שיאפשר לנשיא החדש לקדם את סדר היום שלו.

מקרון נבחר על בסיס מצע פרו-אירופי, מול המצע הפופוליסטי והלאומני של לה פן. מחר ייפגש נשיא צרפת החדש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שעמה הוא מעוניין לשתף פעולה כדי לחזק את האיחוד האירופי הנתון במשבר.

מחר צפוי מקרון למנות ראש ממשלה חדש כבר מחר. בין השמות שהוזכרו כמועמדים לשמש ראש ממשלתו של מקרון היא ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגראד, שר ההגנה ייבס לה דריאן והפוליטיקאי הוותיק פרנסואה ביירו. יתר שרי הממשלה צפויים להיות מוכרזים ביום שלישי.

(עדכון: 8:30)

נושא: טקס השבעת עמנואל מקרון לנשיא צרפת בארמון האליזה בפריז, מאי 2017. רויטרס
חיילים בארמון האליזה, היום/רויטרס
הכנות בארמון האליזה לקראת השבעת עמנואל מקרון לתפקיד נשיא צרפת, 14 במאי 2017. רויטרס
הכנות לטקס בארמון האליזה, היום/רויטרס
השבעת הנשיא מקרון ארמון האליזה, צרפת 14 במאי 2017. רויטרס
משתתפים בטקס ההשבעה פוסעים על השטיח האדום, היום/רויטרס
השבעת הנשיא מקרון ארמון האליזה, צרפת 14 במאי 2017. רויטרס
בתה של אשתו של מקרון ומשפחתה בכניסה לארמון האליזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully