וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר וההורים נותרו בחוסר ודאות

14.5.2017 / 6:25

המשרד הודיע במפתיע על קיום הלימודים היום, חרף לוח החופשות המתוכנן. הורים רבים נותרו בחוסר ודאות בגלל מחסור בהסעות, וחלקם לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר. "אנחנו שבויים של משרד החינוך"

צילום: באדיבות אלי אביב בימוי והפקה. עריכה: שניר דבוש

(ההילולה בהר מירון, בשנה שעברה)

בעקבות דחיית חגיגות ל"ג בעומר ביממה במפתיע על ידי משרד החינוך, הורים רבים ברחבי הארץ נותרו בחוסר ודאות לקראת יום הלימודים היום (ראשון) והמחסור הצפוי בהסעות. חלקם אף מתכוונים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר כאות מחאה.

"יש חוסר סנכרון בכל הנוגע לתחבורה וגנבו לנו את ההסעות", סיפרה שרון מאבן יהודה, אם לשני ילדים בגן ובכיתה א'. "ראש המועצה ניסה לפתור, אבל לא כל כך הצליח כי כל האוטובוסים משוריינים להילולה במירון. אני באופן אישי לוקחת את הילדים באוטו בדרך כלל, אבל כאות מחאה לא נגיע לבית הספר".

עוד בוואלה! NEWS:
ירדן מאשימה את ישראל בפיגוע; נתניהו: "שיפסיקו את המשחק הכפול"
בובות של חיילים חרדים הוצתו במדורות ל"ג בעומר במאה שערים
חשד לחיסול במגדל העמק: גבר בן 35 נהרג בפיצוץ מכונית

מדורות לג בעומר 13 במאי 2017. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר, אמש/ראובן קסטרו
מדורות לג בעומר 13 במאי 2017. ראובן קסטרו
"אפילו הדתיים לא חיכו למשרד החינוך"/ראובן קסטרו

ביום חמישי הודיע משרד החינוך כי הלימודים הבוקר יתקיימו כסדרם וכי כל ההסעות יתקיימו כסדרן. למרות זאת, הורים רבים חוששים. "העירייה מאוד עזרה לנו ומממנת הסעות והבטיחו שגם יתגברו את התחבורה הציבורית, אבל אין לי ספק שיהיה בלגאן וכאוס, זה ברור", אמרה בלה מסיקה, יו"ר ועד ההורים בכפר סבא.

איתן הרפז, יו"ר ועד ההורים במזכרת בתיה, הסביר: "החלטנו בפורום ועדי ההורים לא לעשות צעדי מחאה, אבל אנחנו שבויים בידי משרד החינוך שהחליט לבטל את יום החופש למרות שהדתיים כבר מדליקים את המדורות ולא מחכים למשרד החינוך. זה מצטרף לכך שאין תיאום בין ימי החופשה של ההורים לילדים. תמיד אמרו שלוח החופשות נקבע מראש אבל הנה מגלים שכן אפשר להזיז את החופשה. אנחנו יישוב קטן ולהסעות אין השפעה עלינו אבל על יישובים אחרים זה משפיע".

מדורות לג בעומר 13 במאי 2017. ראובן קסטרו
"אמרו שלוח החופשות נקבע מראש אבל הנה מגלים שכן אפשר להזיז את החופשה"/ראובן קסטרו

לפי הודעת המשרד על הדחייה מתחילת החודש, ההחלטה התקבלה כמענה לצרכים השונים של התלמידים, ובעקבות פניית הרבנות הראשית לישראל בעניין. "המשרד יבצע את ההתאמות הנדרשות לצורכי המוסדות בימים הקרובים", נמסר.

עוד ציינו כי בבסיס ההחלטה עמד לנגד המשרד הצורך לתת מענה לכ-750 אלף תלמידים במערכת החינוך שלא יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן ראוי בשל ציון החג ביום שבת. "מערכת ציבורית מחוייבת לראות את הצרכים של כל תלמידיה", נמסר. "לצד זאת, המשרד גם התייחס לפניות אשר הגיעו מצד הרבנות הראשית לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully