וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "על ישראל לחזור בה מנאום בר אילן"; נתניהו: "שלא יטיף מוסר"

13.5.2017 / 23:22

יו"ר הבית היהודי התייחס לכך שטראמפ צפוי להביע את שאיפתו "להגדרה עצמית לפלסטינים", ואמר כי "ישראל צריכה ליזום - או שגורלה ייקבע בידי אחרים". הליכוד: "הלקאה עצמית הזויה מצד מי ששולח ילדים יהודיים להשתטח במסגדים"

צילום: שי מכלוף עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ההכנות להגעת טראמפ במצדה)

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס היום (שבת) לדבריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקני הרברט מקמאסטר, ולפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יביע את שאיפתו "לכבוד ולהגדרה עצמית לפלסטינים". "לא ניתן להמשיך לנהל מדיניות של בונקר. ישראל חייבת ליזום ולהציב חזון משלה, אחרת, כפי ששוב מסתמן, גורלה ייקבע על ידי אחרים", אמר בנט. "נאום בר אילן היה בתקופת הנשיא אובמה. הנאום וההסכמה להקמת פלסטין הביאו עלינו חרמות, טרור, ואיום דמוגרפי חמור, ועכשיו הזמן להודיע על ביטולו".

עוד אמר בנט, כי "בפנינו עומדות שתי דרכים. המשך מדיניות בר אילן הדוגלת בהקמת מדינת פלסטין שנייה, בנוסף לזו שבעזה. זו נוסחה משיחית כושלת שהובילה עד כה לשפיכות דמים, הידרדרות מדינית ותביא לאסון דמוגרפי. לחלופין, מדינת ישראל יכולה להציב חזון משלה לעתיד האזור: פיתוח כלכלי אזורי מבוסס יזמות, מניעת מדינה פלסטינית שנייה בנוסף לזו שבעזה, החלת ריבונות על השטחים הישראליים ביו"ש, ייצוב רצועת עזה, חיזוק מדינת ישראל כעוגן ביטחוני, מודיעיני וכלכלי באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
ירדן מאשימה את ישראל בפיגוע; נתניהו: "שיפסיקו את המשחק הכפול"
ח"כ ביטן: "טראמפ מכבד את סמלי עמנו יותר מאנשי שמאל רבים בארץ"
הבית הלבן: "טראמפ יביע את שאיפתו להגדרה עצמית של הפלסטינים"

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2016. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"הגיע הזמן להודיע על ביטול נאום בר אילן". בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בליכוד התייחסו בחריפות לביקורת המרומזת של בנט, ומסרו כי הדברים שלו הם "דוגמה להלקאה עצמית הזויה והפעם מן הימין. החרמות על ישראל נובעות מעצם ההתנגדות למדינה יהודית ולא משום דבר אחר. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שנלחם על קבלת המדינה היהודית בעולם כפי שאנו שומעים מהנשיא טראמפ וכפי שראש הממשלה נתניהו מוביל בחוק הלאום.

"מי ששולח תלמידים יהודים להשתטח במסגדים, שממנה אשת שמאל קיצונית לאחראית על לימודי האזרחות ולא נוקף אצבע בעניין ההסתה בבתי הספר במזרח ירושלים, שלא יטיף לנו. מי שאינו מסוגל לעמוד אפילו מול לחצי השמאל במשרד החינוך שבראשו הוא עומד, שלא יטיף לראש הממשלה נתניהו, שעומד באופן תקיף ונחוש מול כל הלחצים הבינלאומיים, יותר מכל ראש ממשלה אחר בעשורים האחרונים. מדיניות ההלקאה העצמית של הימין מעולם לא השיגה דבר מלבד הפלת שלטון הימין והעלאת שלטון השמאל".

ישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"מי שממנה אשת שמאל קיצונית לאחראית על לימודי האזרחות - שלא יטיף", נמסר מהליכוד על בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

גם סגן השר מייקל אורן (כולנו) התייחס לדברים, ואמר לוואלה! NEWS: "אנחנו גם תומכים בהגדרה עצמית פלסטינית. הגדרה עצמית יכולה לתפוס כל מיני צורות כולל אלה שיבטיחו לנו הכרה בביטחון. מקמאסטר לא אמר שהנשיא תומך במדינה פלסטינית, והגדרה עצמית זה מונח הרבה יותר גמיש ממדינה פלסטינית. הוא מאפשר לישראל מרחב תמרון".

בתדרוך לכתבים אמר מקמאסטר כי טרמאפ ידון עם אבו מאזן בשלום בר קיימא, וכי ייפגש בישראל עם הנשיא ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"יאשר את המחויבות הבלתי ניתנת לשבירה של ארצות הברית למדינה היהודית". כאשר נשאל מקמאסטר אם הוא יכול לאשר את הדיווחים על פגישה משולשת עם נתניהו ואבו מאזן, לא נתן לכך תשובה חד משמעית ואמר, "זה יהיה תלוי בנשיא ובמנהיגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully