וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מאשימה את ישראל בפיגוע; נתניהו: "שיפסיקו את המשחק הכפול"

טל שלו וסוכנויות הידיעות

14.5.2017 / 0:14

בהודעת שר החוץ של המדינה השכנה, נמסר כי הממשלה אחראית לירי "על אזרח ירדן", המחבל שדקר שוטר ופצע אותו בינוני בעיר העתיקה. עוד נמסר כי ירדן עוקבת אחר פרטי התקרית דרך השגרירות בתל אביב. נתניהו: "גיבוי ירדן מקומם, טרור הוא טרור"

צלמים זמניים מורשים

ממשלת ירדן טענה אמש (שבת) כי ממשלת ישראל אחראית לפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, שבו שוטר שנפצע בינוני ירה למוות במחבל אזרח ירדן. בהודעה רשמית מטעם שר התקשורת מוחמד אל-מומני, נמסר כי "ממשלת ישראל, בהיותה הכוח הכובש בירושלים, נושאת באחריות הירי באזרח ירדן שנהרג".

שר החוץ הוסיף: "משרד החוץ עוקב אחר האירוע דרך השגרירות הירדנית בתל אביב, כדי לעמוד על פרטי התקרית והסיבות". כמו כן, ממשלת ירדן קראה לירי במחבל "פשע מתועב".

בתגובה לדברים נמסר מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מקומם לשמוע את הגיבוי שנתן דובר ממשלת ירדן לפיגוע הטרור בעיר העתיקה בירושלים". לדבריו, "סרטון אבטחה מראה בבירור תייר ירדני דוקר בסכין שוטר ישראלי. הגיע הזמן שירדן תפסיק את המשחק הכפול הזה. כשם שישראל מגנה פיגועי טרור בירדן, ירדן חייבת לגנות פיגועים בישראל. טרור הוא טרור באשר הוא".

עוד בוואלה! NEWS:
השוטר שנפצע וירה במחבל בירושלים: "נלחם על האזרחים ועל החיים שלי"
פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע קל-בינוני; המחבל נורה למוות

זירת הפיגוע בשער האריות, ירושלים, 13 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
"פשע מכוער". זירת האירוע/חטיבת דובר המשטרה

המחבל, מוחמד עבדאללה סלים אל קסאג'י, תושב ירדן בן 57 שנכנס לישראל לפני כמה ימים, נורה על ידי השוטר הפצוע בזירה, ולאחר זמן קצר נקבע מותו. אדם נוסף נפגע באורח קל בידו במהלך המאבק עם הדוקר, שבו סייעו עוד שני עוברי אורח. עם זאת, הוא טופל בזירה ולא נדרש לפנותו.

במסגרת חקירת הפיגוע, עצרה המשטרה בעל דוכן סמוך, תושב העיר העתיקה כבן 40, בחשד כי הבחין בפיגוע מראשיתו וניסה למנוע מאחד האזרחים לסייע לשוטר הפצוע במאבק עם המחבל. החשוד נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. במקביל, הורתה המשטרה על סגירת הדוכן שלו.

בתיעוד מזירת הפיגוע, נראים הרגעים שלאחר הדקירה; השוטר הפצוע מתהלך בזירה כשהוא מכוסה דם, בעוד המחבל הירוי שוכב על הרצפה. כוחות הביטחון נראים מזעיקים כוחות רפואה דחופים, ובמקביל מרחיקים עוברי אורח מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיגוע בשער האריות, ירושלים, 13 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
בעל דוכן סמוך נעצר במסגרת החקירה. זירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "מחבל שהלך ברחוב השלשלת הבחין בשוטר שהולך לכיוונו. המחבל התקדם לעברו במהירות, שלף סכין שהייתה ברשותו, הסתער עליו ודקר אותו". עוד צוין בהודעת המשטרה כי "השוטר, שהגיב בנחישות ובמקצועיות תוך שהוא פצוע, הצליח לתפעל את נשקו ולנטרלו".

יוסף קסוטו, חובש רפואת חירום במד"א, וצבי טבנס, פרמדיק, שהוזעקו לזירה סיפרו כי הפצוע "היה בהכרה מלאה, וסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון". לדבריהם, "בסיוע כוח משטרה שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, שכלל עצירת דימומים וחבישה, והעברנו לניידת טיפול נמרץ שלנו, שפינתה אותו תוך המשך טיפול בכאב לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully