וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרות השבת: מתקפת סייבר בינלאומית, פיגוע דקירה בירושלים

99 מדינות נפגעו במתקפת כופר. שוטר נפצע קל-בינוני בעיר העתיקה. טראמפ צפוי "להביע את שאיפתו להגדרה עצמית של הפלסטינים" וח"כ ביטן טען שהנשיא "מכבד את סמלי עמנו יותר מאנשי שמאל בארץ". אלה הכותרות שעשו את השבת

צילום: רויטרס

לפני הביקור בישראל: טראמפ רוצה למנות ראש FBI חדש בימים הקרובים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום כי ייתכן שהוא יבחר ראש FBI חדש במהלך השבוע הקרוב, בטרם יצא לביקורו הראשון מעבר לים, שיכלול גם ביקור בישראל. "זאת גם אפשרות", הוא אמר לכתבים כשנשאל אם הוא עשוי להודיע על מחליפו של ג'יימס קומי עד יום שישי הקרוב, כשייצא למזרח התיכון ולאירופה.

ארבעה מועמדים לתפקיד יקיימו היום ראיונות עם התובע הכללי ג'ף סשנז ועם סגנו רוד רוזנשטיין במטה משרד המשפטים. הם חלק מקבוצה של יותר מעשרה מועמדים אפשריים לרשת את קומי, בהם כמה חברי קונגרס, תובעים וגורמים ברשויות אכיפת החוק. "אני חושב שהתהליך הולך להיות מהר. כמעט כולם מוכרים מאוד", אמר טראמפ בעודו עולה לטיסה לווירג'יניה. "הם מאוד מוכשרים ומכובדים, וזה מה שאנחנו רוצים עבור ה-FBI".

מתקפת סייבר בינלאומית: כוננות בישראל לקראת תחילת שבוע העבודה

שורה של מתקפות סייבר פגעה החל מאתמול בעשרות אלפי מחשבים פרטיים וארגוניים בלפחות 99 מדינות. המתקפה, שהתמקדה תחילה ב-11 מדינות באירופה, השביתה ארגונים בבריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית, טייוואן ומדינות נוספות, ופגעה בין היתר בשירותי בריאות, תקשורת ומשלוחים. במרבית המתקפות נמסרה דרישת תשלום כופר במטבע המקוון ביטקוין.

שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז היום על כוננות סייבר מוגברת בתשתיות האנרגיה והמים של ישראל בשל מתקפת הסייבר, שטרם פגעה ביעדים בישראל. ביממה האחרונה נערכו במשרד האנרגיה, בחברת חשמל, בתחנות הכוח ובתשתיות האנרגיה והמים, פעולות שנועדו לחזק את הגנת המחשוב ולהגביר את הכוננות בהתאמה למתאר התקיפות המאפיין את גל התקיפות הנוכחי בעולם.

פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע קל-בינוני; המחבל נורה למוות

שוטר בן 37 נפצע היום באורח קל עד בינוני מדקירה בסמוך לשער האריות, בעיר העתיקה בירושלים. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר, כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. המחבל, תושב ירדן בן 57 שנכנס לישראל לפני כמה ימים, נורה על ידי השוטר הפצוע בזירה, ולאחר זמן קצר נקבע מותו.

אדם נוסף נפגע באורח קל בידו במהלך המאבק עם הדוקר, שבו סייעו שני עוברי אורח. עם זאת, הוא טופל בזירה ולא נדרש לפנותו מהזירה. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "המחבל התקדם לעברו במהירות, שלף סכין שהייתה ברשותו, הסתער עליו ודקר אותו". החנויות ברחוב השלשלת, שבו אירע הפיגוע, נסגרו בהוראת המשטרה, ודווח על הגבלת הכניסה למסגד אל-אקצא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הבית הלבן: "טראמפ יביע את שאיפתו להגדרה עצמית של הפלסטינים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכוון להביע את שאיפתו "לכבוד ולהגדרה עצמית לפלסטינים" בפגישתו עם יו"ר הרשות אבו מאזן – כך אמר אמש היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, אייץ'-אר מקמאסטר. בתדרוך לכתבים אמר מקמאסטר כי טרמאפ ידון עם אבו מאזן בשלום בר קיימא, וכי ייפגש בישראל עם הנשיא ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"יאשר את המחויבות הבלתי ניתנת לשבירה של ארצות הברית למדינה היהודית".

כאשר נשאל מקמאסטר אם הוא יכול לאשר את הדיווחים על פגישה משולשת עם נתניהו ואבו מאזן, לא נתן לכך תשובה חד משמעית ואמר, "זה יהיה תלוי בנשיא ובמנהיגים". טראמפ ייצא לנסיעתו הראשונה מחוץ לארצות הברית כנשיא, במהלכה יבקר גם בערב הסעודית ובוותיקן. על פי היועץ לביטחון לאומי לטיול יש שלוש מטרות: "לאשרר את מעמד ארצות הברית כמנהיגה בבמה העולמית, להמשיך לבנות שותפויות באזור ולהביא את המסר של אחדות לשלוש הדתות".

תיעוד: מתנחלים מיידים אבנים לעבר פלסטינים – והחיילים לא מתערבים

עימותים נרשמו בסוף השבוע בין פלסטינים למתנחלים באזור המאחז יצהר. לדברי ארגון "יש דין", לאחר ששריפה פרצה בשדות שממזרח לכפר הפלסטיני בורין, התקרבו למקום אזרחים ישראלים מכיוון המאחז גבעת רונן כשהם מלווים בחיילים, והחלו ליידות אבנים לעבר אחד הבתים בכפר. בתיעוד שצילם אחד מתחקירני הארגון, ניתן לראות את החיילים עומדים לצד מיידי האבנים מבלי לנסות לעצור אותם. לטענת "יש דין", אף אחד לא נעצר או עוכב לחקירה בידי החיילים.

ח"כ ביטן: "טראמפ מכבד את סמלי עמנו יותר מאנשי שמאל רבים בארץ"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס היום לביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל בעוד כשבוע וחצי, וטען כי "העובדה שטראמפ מבקש לנאום במצדה מעידה כי הוא מכבד את ההיסטוריה והסמלים של עמנו, יותר מלא מעט אנשי שמאל בארץ". הוא הוסיף בדבריו באירוע "שבתרבות" בקריית אונו כי "צריך להבין שטראמפ לא עובד אצלנו, אך מכיוון שהוא אוהד מדינת ישראל צריך לסמוך על נתניהו שידע לעבוד איתו לטובת מדינת ישראל".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג טען מנגד, באירוע "שבתרבות" בראשון לציון, כי "הביקור של טראמפ הוא ביקור שובר שוויון – אחריו נדע לא אם יש לנו פרטנר, אלא אם יש לנו ראש ממשלה שמבין את הצורך בהסדר או ראש ממשלה שמתכוון להמשיך ולהתחמק" מהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, שאותה הגדיר "האתגר הציוני הגדול ביותר של המאה ה-21".

צ'לסי זכתה באליפות השישית בתולדותיה עם 0:1 מול ווסט ברומיץ'

צ'לסי זכתה אמש באליפות השישית בתולדותיה עם 0:1 קטן, אבל הכי מתוק בעולם בחוץ מול ווסט ברומיץ' במסגרת המחזור ה-37 בפרמיירליג. מישי בטשואיי, שנכנס כמחליף, כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-83, הוביל את הקבוצה שלו להגדלת הפער בצמרת לעשר נקודות כשלטוטנהאם השנייה יש עוד שלושה משחקים לשחק ולכן צ'לסי הבטיחה את האליפות שלה. בתחילת העונה כולם דיברו על ההגעה של פפ גווארדיולה לאנגליה, לחתימה של ז'וזה מוריניו במנצ'סטר יונייטד ועל יורגן קלופ בליברפול, אבל מי שבסופו של דבר יצא עם ידו על העליונה היה אנטוניו קונטה, שהגיע גם הוא בתחילת העונה אחרי שהודח עם נבחרת איטליה ברבע גמר יורו 2016 על ידי גרמניה.

הלך לעולמו פרופ' אמוץ זהבי, ממייסדי החברה להגנת הטבע

פרופ' אמוץ זהבי, ממייסדי החברה להגנת הטבע, חוקר ואיש טבע, הלך אתמול לעולמו והוא בן 89. פרופ' זהבי, אבי תורת ההכבדה בטבע, עמד בראש החברה להגנת הטבע בשנותיה הראשונות, ניהל את בית הספר שדה חצבה ושימש פרופסור אמריטוס במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2008 הוא קיבל פרס מפעל חיים על תרומתו לאיכות הסביבה. הלווייתו תתקיים ביום שני, בשעה 17:00, בחצבה.

זהבי, זואולוג וביולוג אבולוציוני, נולד בשנת 1928 והקים ב-1953 את החברה להגנת הטבע, ביחד עם עזריה אלון, שהלך לעולמו בשנת 2014 והוא בן 96. זהבי ואלון, יזמו את הקמת הארגון במטרה להקים חברה ציבורית בעלת תשתית רחבה, שתרכז את הפעילויות השונות בתחום שמירת הטבע. זהבי עמד תחילה בראש הארגון ולאחר מכן היה מזכיר החברה להגנת הטבע.

התפרצות מחודשת של נגיף אבולה בקונגו: לפחות אדם אחד מת

יותר משנה אחרי שארגון הבריאות העולמי של האו"ם הכריז כי התפרצות מגיפת האבולה אינה מהווה עוד סכנה עולמית, אישר היום משרד הבריאות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו כי אדם מת כתוצאה מהתפרצותה המחלה בצפון המדינה. תשעה מקרים של המחלה אובחנו במחוז בה-אוולה מאז ההתפרצות המחודשת ב-22 באפריל. שלושה מהחולים מתו, אך רק במקרה אחד אושר כי הסיבה היא אבולה.

המדינה הענייה שבמרכז אפריקה ידעה כמה התפרצויות אבולה בשנים האחרונות, הבולטת שבהן בשנת 2014, במהלכה אובחנו כמה עשרות חולים. ההתפרצות לא הייתה קשורה למגיפה שתקפה את גינאה, ליבריה וסיירה ליאון באותה התקופה וגרמה למותם של אלפי בני אדם. עד כה, כל המקרים שאותרו בהתפרצות הנוכחית היו בכפר אחד הסמוך לגבול עם הרפובליקה המרכז אפריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully