וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן: "טראמפ מכבד את סמלי עמנו יותר מאנשי שמאל רבים בארץ"

יו"ר הקואליציה שיבח את נשיא ארה"ב על כוונתו לנאום במצדה בעת ביקורו בישראל. מזכ"ל העבודה זעם: שלא יחלק לנו ציונים. הרצוג: "נתניהו צריך להחליט אם הוא עובד עבור עם ישראל או עבור ביטן ורגב"

באדיבות ערוץ 10

יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס היום (שבת) לביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל בעוד כשבוע וחצי, וטען כי "העובדה שטראמפ מבקש לנאום במצדה מעידה כי הוא מכבד את ההיסטוריה והסמלים של עמנו, יותר מלא מעט אנשי שמאל בארץ". הוא הוסיף בדבריו באירוע "שבתרבות" בקריית אונו כי "צריך להבין שטראמפ לא עובד אצלנו, אך מכיוון שהוא אוהד מדינת ישראל צריך לסמוך על נתניהו שידע לעבוד איתו לטובת מדינת ישראל".

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני דרש כי ביטן יתנצל על דבריו ואמר כי "מעבר למוסר הכפול ולעובדה שח"כ ביטן הוא האחרון שיכול להטיף מוסר בנושא של שמירה על כבוד סמלי המדינה, זאת לאחר שרמס בעצמו לאחרונה את כבוד המשפחות השכולות, מוטב כי ח"כ ביטן יזכור כי לתנועות השמאל ולמפלגת העבודה יש לאורך ההיסטוריה מניות יסוד בייסוד המדינה ובשמירת סמליה, ואף אחד - בוודאי לא יו"ר הקואליציה - איננו יכול לחלק לנו ציונים וללמדנו דבר וחצי דבר על אהבת הארץ והמדינה".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג טען מנגד, באירוע "שבתרבות" בראשון לציון, כי "הביקור של טראמפ הוא ביקור שובר שוויון – אחריו נדע לא אם יש לנו פרטנר, אלא אם יש לנו ראש ממשלה שמבין את הצורך בהסדר או ראש ממשלה שמתכוון להמשיך ולהתחמק" מהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, שאותה הגדיר "האתגר הציוני הגדול ביותר של המאה ה-21".



עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "טראמפ יביע את שאיפתו להגדרה עצמית של הפלסטינים"
עקב ביקור טראמפ: דרישה למנוע את "ריקוד הדגלים" ברובע המוסלמי
דיווח: טראמפ יכריז על חידוש המשא ומתן במהלך ביקורו בישראל

ח"כ הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"טראמפ לא עובד אצלנו". ביטן/נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
"נחוש מאוד להביא להסכם". טראמפ ונתניהו בבית הלבן/AP

לדברי הרצוג, "שליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט אמר לי באופן חד-משמעי שנשיא ארצות הברית נחוש להביא להסדר בין הישראלים לפלסטינים". הוא הבהיר כי "תהיה לנתניהו תמיכה מאיתנו למהלך מדיני דרמטי", והוסיף כי ראש הממשלה נתניהו "צריך להחליט אם הוא עובד עבור עם ישראל או עבור ביטן ורגב".

השר לשעבר והמועמד לראשות מפלגת העבודה, אבי גבאי, הוסיף באירוע "שבתרבות" בגבעתיים כי "חזרנו לאותה הנקודה של הממשל האמריקני על שתי המדינות, כמו בתקופת אובמה, רק ההבדל הוא במערכת יחסים טובה יותר". הוא התייחס גם לדבריו של יועץ טראמפ לביטחון לאומי אייץ'-אר מקמסטר בדבר הכרה בזכות הפלסטינית להכרה עצמית, ואמר כי "נתניהו והימין חיים בהדחקה, ולא ראו שבסופו של דבר טראמפ לא יכול לחזק את המדינות המוסלמיות המתונות והממשלים המתונים ובמקביל לחסל את התקווה הפלסטינית להגדרה עצמית".

"טראמפ, דרך יועציו, מזכיר את זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית כצעד ראשון לדיל שהוא רוצה לעשות בין ישראל והרשות הפלסטינית", הבהיר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד). לדבריו, באירוע "שבתרבות" בגן רוה, "גם נשיאים לפניו הצהירו הצהרות דומות, אך במבחן התוצאה נתניהו ממשיך 'לנהל' את הסכסוך ולא עושה שום צעדים משמעותיים בשביל לפתור אותו".

סיור היערכות במצדה לקראת ביקורו הצפוי של דונלד טראמפ. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
"קשה מאוד לפענח את שיטת העבודה". סיור היערכות של משלחת אמריקנית במצדה, לקראת ביקורו הצפוי של טראמפ באתר/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

פרי הוסיף כי הוא "מקווה שטראמפ יהיה זה שיוביל לשינוי ולהתקדמות משמעותית במשא ומתן המדיני". לטענתו, "עד כה קשה מאוד לפענח את שיטת העבודה ודרך פעולתו של הנשיא טראמפ, ואני מקווה שכפי שהוא נהג בקצת יותר ממאה ימיו הראשונים הוא ינהג גם בהמשך הקדנציה, וישים את הנושא הישראלי-פלסטיני בראש סדר העדיפויות".

הוא הוסיף כי "הפתרון היחידי שניתן לקדם בימים אלה הוא באמצעות היוזמה האזורית, וזאת בעקבות זהות אינטרסים בין מדינת ישראל לבין מדינות המפרץ, ערב הסעודית ועוד". פרי הסביר כי לשיטתו, "על מדינת ישראל ליזום וליצור סוג של מטריה מדינית כלל אזורית, ותחתיה להכניס את חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אשר באמצעותו יזכו הפלסטינים לגיבוי של העולם הערבי ולגיבוי כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully