וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי בני אדם חוגגים בהילולת הרשב"י בהר מירון

14.5.2017 / 1:30

על אף הניסיונות לדחות את ההילולה המסורתית בגליל מחשש לחילול שבת, היא מתקיימת במועדה הרגיל בליל ל"ג בעומר. המשטרה וכוחות ההצלה נערכו בכוחות מתוגברים לאירוע ההמוני. בתפריט – 80 אלף ביצים, 20 טון ירקות ו-20 אלף שקיות שוקו

צילום: אנצ'ו ג'וש

אלפי בני אדם הגיעו אמש (שבת) להר מירון שבגליל, שם החלה הילולת רבי שמעון בר יוחאי המסורתית המתקיימת מדי שנה ונחשבת לאחד האירועים ההמוניים בישראל. על פי הערכות של גורמים מקצועיים, ובהסתמך על שנים קודמות, ביממה הקרובה יגיעו למירון בין 200 ל-350 אלף בני אדם כדי לחגוג את ל"ג בעומר, להדליק מדורות, להסתפר ולהתפלל. לפי המאמינים, "נשמתו הקדושה של רשב"י ממשיכה להשפיע 2,000 שנה".

במהלך השבת שהו במקום אלפי בני אדם, אך יריית הפתיחה של אירועי ההילולה הייתה בשעה 1:15 בלילה. רבי נחום דב ברייאר, האדמו"ר של חסידות בויאן הירושלמית, הדליק את המדורה הראשונה על גג ציון הקבר. חסידיו שהתלוו אליו מתפארים בכך בכל שנה מחדש, היות שהאדמו"ר נהנה מחזקה היסטורית במקום, אחרי שאביו קנה את הזכות לכך בכסף והוריש אותה לצאצאיו.

על אף שההילולה נושאת אופי חרדי-דתי, מגיעים אליה גם מסורתיים וחילונים. עבור חרדים ודתיים, זו הזדמנות לשים ליום אחד את כובד הראש התלמודי בצד ולשחרר אנרגיות של רגש עמוק והתעלות נפש. אולם עבור המבקרים החילונים והמסורתיים ההילולה היא הזדמנות להדליק נרות על חומת האבן המקיפה את אתר הקבר, או לחילופין לזרוק את הנרות לאש המדורה תוך מלמול של פרק תהילים או קטעי תפילה אחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
משלמים עשרות אלפים ל-4 ימים בקרוואן: החלה עונת התיירות במירון
תפנית בתיק: החשוד ברצח זוגתו בשומרון שוחרר למעצר בית
עקב ביקור טראמפ: דרישה למנוע את "ריקוד הדגלים" ברובע המוסלמי

חגיגות לג בעומר בהר מירון 13 במאי 2017. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
ההילולה במירון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש

אמונת החוגגים היא כי העלייה לקברו של רבי שמעון תזכה אותם בנס נסתר או גלוי, כל אחד לפי משאלת לבו. סיפורי נסים, ללא כל עוררין, הם הדבר הכי חם שמתגלגל בדרך לקבר- ילד שהבריא ממחלה קשה, אישה שנכנסה להריון אחרי שנים, בחור ישיבה שזכה לזיווג עם בחירת ליבו ועוד סיפורים רבים וטובים.

ביממה הקרובה צפויות הדלקות מרכזיות נוספות של רבנים ואדמו"רים, בהם הרב הראשי לירושלים ומי שהיה הרב הראשי הספרדי, שלמה משה עמאר. בין היתר ידליקו מדורות גם אדמו"רים מחסידויות תולדות אברהם יצחק, קרלין ותולדות אהרון. בכל אחת מההדלקות צפויים להשתתף חסידיו של הרב המדליק, והן ילוו במוזיקה, בנגינת כליזמרים ובריקודים.

מארגני ההילולה התכוננו לה השנה תחת ביקורת על חשש מחילול שבת שייגרם בשל היערכות המשטרה, וכן מקריסת מערך התחבורה הציבורית המובילה את מאות אלפי המאמינים. הרבנות הראשית לישראל דחתה את מדורות ל"ג בעומר ביממה, כדי למנוע חילול שבת במסגרת ההכנות להדלקתן במוצאי שבת. בהתאם לכך, דחה גם משרד החינוך את החופשה מיום ראשון לשני, אך רק ההילולה במירון לא נדחתה. רבנים חרדים ומהציונות הדתית יצאו בקריאה לדחות את הדלקת המדורות, אך דבר לא הועיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חגיגות לג בעומר בהר מירון 13 במאי 2017. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
הר מירון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש

ב"הכנסת אורחים רשב''י", גוף הפועל בהילולה במירון כבר למעלה מ-50 שנה, מספקים שירותי קייטרינג לאלפים ללא עלות. המנהל הרב אליעזר קרליבך, אומר כי השנה "נשכרו 12 חדרי קירור, שיכילו את האוכל והשתייה, הכוללים לא פחות מ-80 אלף ביצים, 60 אלף בורקסים, 20 טון ירקות, 600 אלף כוסות שתייה, 200 אלף ליטר שתייה, 80 אלף שניצלים, 50 אלף לחמניות ו-20 אלף שקיות שוקו". קרליבך הוסיף כי זוהי ''הכנסת האורחים הכי גדולה בעולם, שפועלת כבר עשרות שנים".

במשטרה נערכו בשבועות האחרונים לקראת מה שכינו "האירוע הדתי הגדול מסוגו במדינת ישראל", וחסמו צירים רבים המובילים אל ההר. אלפי שוטרים ומתנדבים פעלו לקראת ההילולה וגם במהלכה במטרה לשמור על ביטחון הציבור ולהסדיר את התנועה. "המשטרה תעשה כל שביכולתה בכדי שהמוני בית ישראל יוכלו לממש את רצונם וכמיהתם לעלות לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי", נמסר. גם כוחות ההצלה, בהם מד"א ואיחוד הצלה נערכו עם אמבולנסים ומאות מתנדבים הפרוסים בכל רחבי האזור.

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully