וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן שוב תוקף את התקשורת: "צוחקים על המשקל שלי". צפו

12.5.2017 / 0:41

יו"ר הקואליציה התייחס לעיתונאי אמנון אברמוביץ' מעל דוכן הכנסת, וכינה מאמר שפורסם נגדו "מטומטם": "תקף אותי על רקע אישי ועל צורתי". העיתונאי הגיב: "לא התייחסתי לצורתו של ביטן, אלא למשקלו הסגולי ולאיכותו הפרלמנטרית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

הדיון הארוך שהתקיים אתמול בלילה (חמישי) במליאת הכנסת על פיצול תאגיד השידור הציבורי הישראלי סיפק הרבה רגעים מעניינים, אך הבולט שבהם היה הופעתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מעל דוכן הנואמים. ביטן, שסיכם את הדיון כיו"ר הוועדה שהכינה את הצעת החוק בשבוע האחרון, ניצל את ההזדמנות להקריא מאמר תגובה שכתב לעיתונאים אמנון אברמוביץ' מחדשות ערוץ 2 וד"ר יועז הנדל מידיעות אחרונות", שלטענתו לא כיבדו אותו, כשכתבו עליו ביקורת "בעלת טון משפיל ושפה נמוכה".

ביטן סיפר כי העיתון ידיעות אחרונות פרסם "מאמר מטומטם", כלשונו של אברמוביץ' ש"מדבר על המשקל שלי" וכשהוא ביקש להגיב, כך טען, השיבו לו "אתה יכול לפרסם את זה במכתבים למערכת". הוא אמר בזעם: "נתתם לאברמוביץ' בעמוד הראשי לתקוף אותי על רקע אישי ועל צורתי, למרות שפעם הייתי מאד יפה, אבל השתנה המצב. אמרו לי 'לא יכולים לתת לך להגיב'".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
"אמרו לי 'לא יכולים לתת לך להגיב'". ביטן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

את המאמר הקריא ביטן רגע לפני ההצבעה על החוק, כשרבים מחברי הכנסת בקואליציה ובאופוזיציה כבר היו נוכחים במליאה. הוא החל בהגדרה המילונית של תסכול ועבר מיד לעיתונאים. "כשעיתונאים הופכים למתוסכלים הם פשוט זונחים את כישרון הכתיבה ואת הטיעון הלוגי ומתחילים להשמיץ, לגדף ולהעליב ברמה האישית". הלשון הנקייה והמושחזת המאפיינים את כתיבתם או דיווחם בכלי התקשורת הממוסדים הופכת לשצף של הערות מעליבות ופוגעניות בחשבון הטוויטר האישי שלהם, חלק מהם גולש למאמרים שהם כותבים או לדעה שהם מביעים בתקשורת האלקטרונית".

ביטן האשים את מחנה השמאל בהיותו מתוסכל בכך ש"אינו מצליח לכפות את דעתו על הרוב באמצעות הקלפי", וטען כי במצב הזה מצד השמאל "נחשבת הבחירה לפסולה, להתנהלות הממשל הנבחר על ידי העם כסכנה לדמוקרטיה ומאחר שהעם בחר בטיפשות לוקחת על עצמה אותה האליטה פטרונות כדי להציל את העם מעצמו". ואז עבר לתקוף את שני העיתונאים הבכירים: "זו אותה הלוגיקה שגורמת לעיתונאי אמנון אברמוביץ', אדם משכיל וראוי לכל הדעות, לכנות אותי בשמות גנאי ולצחוק על עודף משקלי. או למר יועז הנדל, בעל השאיפות הפוליטיות, לומר שכל עשייתי באה לידי ביטוי רק כדי לשרתני בפריימריז ואף לכנות אותי בכינויי מעליבים". הוא גם קשר את זה לעיסוק האובססיבי לטענתו "בכל פרט קטן בחייה של משפחתו של ראש הממשלה" וטען כי "זו אותה הלוגיקה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביטן האשים אותו בביקורת אישית ולא הוגנת. אברמוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הצהיר כי "השלטון לא רוצה לכפות את דעתו על התקשורת" וזו "זכותה של ממשלה המממנת שידור ציבורי להחליט על המבנה הניהולי והרגולטורי של התאגיד הציבורי". ביטן גם הוסיף כי אינו מעוניין לקבוע את התכנים, ו"מעולם לא התערבתי ולא בקשתי משום עיתונאי תנאים מוקדמים לריאיון או להכתיב שאלות, לא מעיתונאי של רשות השידור ולא מהגופים המשדרים הפרטיים". הוא סיים להקריא את המאמר בכך שהצהיר כי מכבד את אברמוביץ' והנדל "למרות שאינם מכבדים אותי ואת מה שאני מייצג. אני מכבד את זכותם להביע דעתם אך בשפה נקייה ולא פוגענית" ואמר: "באשר לביקורת בעלת הטון המשפיל והשפה הנמוכה שבה הם השתמשו, כשלעגו לעודף המשקל או השתמשו במטאפורות נלעגות, מה אומרים? לא אומרים".

ביטן פנה לח"כים מהאופוזיציה שהאשימו את הממשלה בהתערבות בכלי התקשורת ובתכניו: "את זה הם רצו שאגיב בפניות הציבור", אמר על המאמר שהקריא. "הבנתם את זה? הם יכולים לכתוב מה שהם רוצים ואנחנו לא יכולים להגיב בשום מקום. זה דבר שלא יעלה על הדעת. זו פגיעה בדמוקרטיה לא פחות ממה שאתם (חברי האופוזיציה – י"א) מדברים".

אברמוביץ' מסר בתגובה: "מעולם לא צחקתי על משקלו או צורתו של דוד ביטן. התייחסתי למשקלו הסגולי, לאיכותו הפרלמנטרית ולסגנונו. חזרתי והדגשתי את עברו הבעייתי בקבוצת הכדורגל עירוני ראשון לציון ובפעילותו בעירייה. וכמו אחרים בתקשורת גיחכתי את פתגמיו ומכתמיו".

(עדכון ראשון: 17:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully