וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שהוחזק בבידוד: הוציאו אותי לחצר אחת לשבועיים - לחצי שעה

שלומי גבאי ודנה ירקצי

11.5.2017 / 18:00

בשיחה עם עובדות סוציאליות העיד הנער מחדרה על תנאי מחייתו. אמו הסבירה לגורמי הרווחה כי פעלה מתוך דאגה לבנה, שלדבריה, סובל מבעיות רפואיות. "הוריו הוציאו אותו בחשאיות מהבית בלילה", סיפרו השכנים. ההורים חשודים בהזנחה ולא בהתעללות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

הנער בן ה-14, שנמצא היום (חמישי) במבנה אטום בחדרה ולפי החשד, הוחזק בבידוד מאז שנולד, סיפר לעובדות סוציאליות של אגף הרווחה בעירייה כי אחת לשבועיים היו מוציאים אותו לפרק זמן של חצי שעה לחצר הבית - כך מסרו גורמים במשרד הרווחה. הוא העיד גם שישן עם הוריו במיטתם. אמו של הנער הסבירה לגורמי הרווחה והחקירה: "פעלתי מתוך דאגה לבן שלי שסובל מבעיות רפואיות".

הנער, שנמצא בשעות הצהריים, הועבר לבית החולים הלל יפה בחדרה. הוא עבר סדרת בדיקות בבית החולים, אושפז במחלקת ילדים ומצבו טוב. בהתאם להמלצה הרפואית הפסיכיאטרית יוחלט על המשך הטיפול בו ואם יהיה צורך יוצא צו חירום לסידורו במסגרת אלטרנטיבית עם שחרורו מבית החולים.

זיוה הימברג, מנהלת אגף הרווחה בעיריית חדרה, אמרה לוואלה! NEWS כי צוותה הוציא צו אשפוז חירום סוציאלי לנער. פקידת הסעד של עיריית חדרה פועלת לאפשר לבני משפחתו של הנער לבקרו בבית החולים כיוון שהוא אינו מכיר אדם מלבד בני משפחתו, וגורמי הרווחה חוששים כי אם ישהה לבד עלול להיגרם לו נזק. הוריו שנעצרו לחקירה לא חשודים בהתעללות, אלא בהזנחה משום שהנער לא היה במערכת חינוכית מעולם.

עוד בוואלה! NEWS:
פעוטה בת שנה מתה לאחר שנשכחה במכונית במשך שעות בשומרון
מסתמן: החשוד שדחף את זוגתו אל מותה מרכב נוסע לא יואשם ברצח

המבנה שבו לפי החשד הוחזק בן ה14 בחדרה בתנאי הזנחה חמורה 11 במאי 2017. שלומי גבאי
הבניין שבו נמצא הנער/שלומי גבאי

שכנים המתגוררים סמוך למבנה שבו הוחזק הנער סיפרו גם הם על התנאים הקשים שחווה. לדבריהם, הוריו נהגו להוציא אותו למשך חצי שעה לאחר חצות בכל לילה, תוך שהם שומרים על חשאיות, ומיד משיבים אותו לחדר האטום. השכנים ציינו כי במשך השנים האחרונות הם ראו אותו בסך הכול חמש או שש פעמים, לא יותר.

צי'קו וקנין, המתגורר בסמוך למבנה שבו הוחזק הנער, סיפר כי חשד שמשהו אינו כשורה והזעיק את העירייה. "כמה פעמים בתקופה האחרונה שמעתי צעקות מכיוון המבנה, והיה ריח חריף מאוד. הבוקר זה כבר בלתי נסבל והזעקתי את העירייה. מדובר בבית שהוא סוג של גטו, הכול סגור עם זוהמה ולכלוך, וסורגים ואסבסט, ממש מזבלה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רכבה של המשפחה שהחזיקה בנער בן 14 בחדר דחוס במשך 12 שנים, חדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
מכוניות המשפחה, גם בהן נמצאה פסולת רבה/שלומי גבאי

הגורמים במשרד הרווחה שדיברו עם וואלה! NEWS שפכו אור על השתלשלות מציאת הנער. "היום בבוקר התלוננו שכנים לפקחים של העירייה שיש ריח רע בבניין מהדירה של המשפחה. ההורים סירבו לפתוח את הדלת, והפקחים הודיעו לגורמים ברווחה. כשהגיעה המשטרה סירבו ההורים לפתוח גם לה. השוטר, שנכנס דרך החלון, הותקף בידי האב ועצר בסיוע שוטרים נוספים את ההורים לחקירה. הילד נמצא רזה מאוד, חיוור ובגדיו לא היו מותאמים לגילו", הוסיפו הגורמים.

משרד הרווחה הודיע היום כי המשפחה לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה, לא בחדרה ולא בנתניה, העיר שממנה עברה המשפחה ב-2009. "לא קיבלנו דיווח מהשכנים או כל גורם אחר על אודות המקרה", מסרו גורמים במשרד. בתחילת כל שנה המשפחה שילמה ארנונה לשנה מראש ומעולם לא ביקשה הנחה. מבדיקה התברר כי המשפחה מתקיימת מקצבת הבטחת הכנסה מאז פברואר 2016. הנער לא הופיע גם ברישומי משרדי החינוך. לנער שתי אחיות בוגרות שלא נמצאות בקשר עם ההורים ולא מתגוררות בחדרה. אחת מהן, בת 24, שמעה על המקרה בכלי התקשורת והגיעה עצמאית לתחנת משטרת חדרה, שם תיגבה ממנה עדות, האחות השנייה טרם אותרה.

"ראיתי כבר מראות קשים בפיגועים, אבל זה היה מראה קשה שעוד לא נתקלתי בו: ילד מוזנח שלא ראה שמש, זה פשוט בלתי נתפס", סיפר איציק בוזגלו, ראש יחידת הסביבה בעיריית חדרה, שהיה חלק מהצוות שראה ראשון את הנער. בוזגלו הגיע עם צוותו יחד עם אנשי הרווחה והמשטרה לבית המוזנח בשכונת אולגה ד' בחדרה, שם נחשף למראות הקשים בבית.

"התמונה הייתה פשוט מזעזעת. הבית כולו היה מלא בערימות של פסולת, חשוך ללא תאורה, בלי טיפת אור שמש. כעבור כמה שניות מצאנו נער כבן 14. הוא היה מבוהל, דיבר קצת אבל לא ראיתי דבר כזה. הוא לבש טרנינג שקטן עליו בכמה מידות, היה מבוהל, והעיניים שלו נפערו ברגע שראה את אור השמש. השיער שלו היה מאוד פרוע והציפורניים שלו משונות. היה ברור שהוא סבל מהזנחה מחפירה. אני לא יודע איפה הוא ישן ובכל מקום היו זבל, זוהמה וסירחון".

(עדכון ראשון 16:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully